En atenció a les altes capacitats intel·lectuals en el sistema educatiu públic català : anàlisi de la implementació de la Resolució ENS/1543/2013
Valls Navarro, Montserrat
Rambla, Xavier 1966-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Títol variant: Sobre la atención a las altas capacidades intelectuales en el sistema educativo público catalán : análisis de la implementación de la Resolución ENS/1543/2013
Títol variant: On the Attention to Gifted Students in the Catalan Public Education System : an Analysis of the Implementation of Resolution ENS/1543/2013
Data: 2025
Resum: Aquest treball analitza la implementació de la Resolució ENS/1543/2013 sobre l'atenció educativa a l'alumnat amb altes capacitats intel·lectuals (ACI) a Catalunya. Mitjançant una anàlisi qualitativa basada en entrevistes a agents educatius i familiars, s'identifiquen les principals barreres en el procés de detecció i resposta educativa. L'estudi revela una implementació simbòlica, una bretxa entre la teoria adoptada i la teoria en ús, i una responsabilitat institucional difusa. A través del marc de la teoria del canvi, es formulen propostes de millora per afavorir una atenció real, equitativa i efectiva a l'alumnat amb ACI.
Resum: Este trabajo analiza la implementación de la Resolución ENS/1543/2013 sobre la atención educativa al alumnado con altas capacidades intelectuales (ACI) en Cataluña. A partir de un análisis cualitativo basado en entrevistas a agentes educativos y familiares, se identifican las principales barreras en los procesos de detección y respuesta. El estudio muestra una implementación simbólica, una brecha entre la teoría adoptada y la teoría en uso, y una responsabilidad institucional poco clara. Desde el marco de la teoría del cambio, se plantean propuestas para mejorar la atención educativa real y efectiva al alumnado con ACI.
Resum: This paper analyzes the implementation of Resolution ENS/1543/2013 on the educational support for gifted students in Catalonia. Through a qualitative analysis based on interviews with educators and a family member, key obstacles in detection and educational response are identified. The findings reveal symbolic implementation, a gap between adopted and practiced policy, and unclear institutional responsibility. Using the theory of change framework, the study offers improvement proposals to promote a more equitable, effective, and real educational response to the needs of gifted students.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Graduat o Graduada en Ciència Política i Gestió Pública [2500259]
Pla d'estudis: Grau en Ciència Política i Gestió Pública i Grau en Sociologia [1402]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Polítiques públiques ; Altes capacitats ; Implementació ; Inclusió ; Equitat ; Políticas públicas ; Altas capacidades ; Implementación ; Inclusión ; Equidad ; Public policy ; Giftedness ; Implementation ; Inclusion ; Equity



69 p, 1.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia. TFG

 Registre creat el 2025-10-24, darrera modificació el 2025-11-06



   Favorit i Compartir