Let's become a reporter!, una experiència CLIL a l'IES Salvador Espriu
Prunés, Núria
Margalef, Miriam
Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències)
Universitat Autònoma de Barcelona
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)

Date: 2009
Abstract: L'IES Salvador Espriu va ser creat l'any 1996 per satisfer la demanda popular d'un nou centre públic de secundària al barri del Clot. Des d'un primer moment, aquest centre ha tingut la voluntat d'oferir una educació integral i de qualitat al seu alumnat, orientada a aconseguir bons resultats acadèmics i basada en la igualtat d'oportunitats i l'estímul del talent. Per aquest motiu, el centre ha facilitat la implementació de projectes de caràcter innovador que potenciïn la formació de l'alumnat com a futurs ciutadans responsables. El curs 2006-2007 el Departament d'Educació va aprovar el Pla Estratègic presentat pel centre. Aquest Pla Estratègic proposa unes línies d'actuació que incideixen en l'assoliment del objectius generals del centre. Dues d'aquestes línies d'actuació són: (1) Millora de la competència comunicativa en llengua anglesa (PELE-Projecte CLIL). (2) Increment de l'ús de les TIC en el procés d'ensenyament-aprenentatge. "Let's become a reporter!" és una matèria optativa que forma part del projecte CLIL del nostre centre. En l'actualitat s'imparteix a 3r d'ESO i el curs vinent s'ofertarà una nova optativa a 4t d'ESO, continuació d'aquesta. En aquesta matèria l'alumnat aprèn periodisme, ús de les TIC i una llengua estrangera, en aquest cas l'anglès, com a part del mateix procés. La combinació de periodisme i TIC ofereix un entorn natural perquè l'alumnat pugui millorar la seva competència comunicativa en llengua anglesa.
Note: III Colloquium on Semi-Immersion in Catalonia
Note: III Encuentro sobre Semi-Inmersión en Cataluña
Rights: Aquests documents estan subjectes a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i el congrés i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Language: Anglès
Document: Contribució a congrés
Subject: Semiimmersió ; Semiinmersión ; Semiimmersion ; Immersió ; Inmersión ; AICLE ; CLIL ; GREIP ; CLIL-SI ; ICE UAB ; Integració ; Integración ; Integration ; Bilingüisme ; Bilingüismo ; Bilingualism ; Plurilingüisme ; Plurilingüismo ; Plurilingualism ; Multilingüisme ; Multilingüismo ; Multilingualism ; Educació plurilingüe ; Educación plurilingüe ; Plurilingual education ; Ensenyament de llengües ; Enseñanza de lenguas ; Language teaching ; Llengua estrangera ; Lengua extranjera ; Foreign language ; Segona llengua ; Aprenentatge de llengües ; Segunda lengua ; Second language ; Adquisició de llengües ; Aprendizaje de lenguas ; Language learning ; Didàctica de la llengua ; Adquisición de lenguas ; Language acquisition ; TEFL ; Didàctica ; Didáctica de la lengua ; Didáctica ; Language pedagogy ; Formació del professorat de llengua ; Formación del profesorado de lengua ; Teacher Education ; Teacher Training
Published in: Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009



21 p, 1.3 MB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Arts and Humanities > CLIL-SI. Semiimmersió en llengua estrangera a l'aula inclusiva
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > LIEC
Articles > Published articles > CLIL. Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Contributions to meetings and congresses > Presentations

 Record created 2010-07-05, last modified 2022-06-04



   Favorit i Compartir