Articles

Articles 31 registres trobats  inicianterior18 - 27següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
18.
12 p, 146.6 KB An interview with James Simpson on translanguaging and ESOL / Vollmer, Stefan (University of Leeds)
The author interviewed Dr. James Simpson of the University of Leeds in spring 2017 about translanguaging and ESOL.
L'autor va entrevistar al Dr. James Simpson de la Universitat de Leeds sobre les pràctiques translingüístiques i l'ensenyament de l'anglès com a segona llengua a la primavera del 2017.
El autor entrevistó al Dr. James Simpson de la Universidad de Leeds sobre el las prácticas translingüísticas y la enseñanza del inglés como segunda lengua en la primavera del 2017.
L'auteur a interviewé le Dr James Simpson de l'Université de Leeds sur les pratiques linguistiques recoupés et enseignement de l'anglais comme langue seconde au printemps 2017.

2017 - 10.5565/rev/jtl3.720
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 1 (february-march 2017) , p. 85-96 (Interviews)  
19.
3 p, 75.9 KB Les traduccions 'innecessàries' / Bacardí, Montserrat
Se sol donar per descomptat que la traducció obeeix, en primer terme, a una necessitat peremptòria de comprensió d'un missatge indesxifrable, sia oral o sia escrit. La intel·ligibilitat sembla l'origen de l'exercici de transvasament d'una llengua «estrangera» a una altra de «pròpia». [...]
2015
Visat : La revista digital de literatura i traducció del PEN Català, Num. 20 (2015)  
20.
5 p, 154.6 KB Enseñar en inglés / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Uno de los nuevos ejes estratégicos de las distintas reformas e intervenciones educativas, junto con las TIC (Tecnologías de la Información y la Comunicación), es el aprendizaje de idiomas, una de las grandes asignaturas pendientes del currículo. [...]
2009
Cuadernos de pedagogía, Num. 395 (Noviembre 2009) , p. 46-77  
21.
4 p, 188.4 KB Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües (GREIP) / Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
El Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües GREIP treballa per contribuir a l'educació plurilingüe en tots els nivells educatius, amb un enfocament global i integrador i des de perspectives pròpies de la sociolingüística interaccional, de l'anàlisi de la conversa i de la construcció socialment situada del coneixement.
El Grupo de Investigación en Enseñanza e Interacción Plurilingües (GREIP) trabaja para contribuir a la educación plurilingüe en todos los niveles educativos, con un enfoque global e integrador y desde perspectivas propias de la sociolingüística interaccional, del análisis de la conversación y de la construcción socialmente situada del conocimiento. [...]
The Research Group on Plurilingual Interaction and Teaching (GREIP) works to contribute to plurilingual education at all educational levels, with a global and inclusive approach from the perspectives of interactional sociolinguistics, conversation analysis and socially situated knowledge. [...]

2015
UAB divulga, Octubre 2015
3 documents
22.
14 p, 751.0 KB Cinematic Multilingualism in China and its Subtitling / Zhang, Xiaochun (Wien Universität)
After several decades of promoting a homogenous language in the People's Republic of China (China), the inclusion of local languages other than Putonghua (standard modern Chinese) in films in recent years has led to a heated debate on language policy in the country. [...]
Després que la República Popular de la Xina hagi promogut diverses vegades una llengua homogènia, la inclusió a films dels darrers anys de llenguatges locals altres que el Putonghua, el xinès estàndard modern, ha obert un debat apassionat sobre la política lingüística del país. [...]

2015
Quaderns : revista de traducció, Núm. 22 (2015) , p. 385-398 (Articles)  
23.
13 p, 433.3 KB La formació lingüística de traductors i intèrprets en contextos bilingües / Espinal, M. Teresa (Maria Teresa) ; Cabré Monné, Teresa ; Fontcuberta i Gel, Joan, 1938-2018
1989
Revista de llengua i dret, Núm. 13 (desembre 1989) , p. 47-59  
24.
8 p, 230.9 KB Notes sobre la doctrina del Tribunal Suprem en relació amb el fet multilingüe a l'Estat espanyol / Moles i Plaza, Ramon-Jordi ; Martí, Jordi
1987
Revista de llengua i dret, Núm. 9 (juliol 1987) , p. 133-140  
25.
24 p, 1.0 MB Els continguts jurídics del web d'acollida de la Generalitat de Catalunya: estudi comparatiu de les versions catalana, anglesa i xinesa / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
En el marc de les actuacions prèvies a la nova Llei d'acollida, aprovada a l'abril del 2010, la Generalitat de Catalunya va posar en marxa, el 2009, un web d'acollida multilingüe telemàtic, traduït a les nou llengües més parlades a Catalunya. [...]
En el marco de las actuaciones previas a la nueva Ley de acogida, aprobada en abril del 2010, la Generalidad de Cataluña puso en marcha, en el 2009, una web de acogida multilingüe telemática, traducida a las nueve lenguas más habladas en Cataluña. [...]

2012
Revista de llengua i dret, Núm. 57 (juny 2012) , p. 71-94  
26.
29 p, 763.6 KB Supervivència de la colònia japonesa a Catalunya : l'organització interna i la seva implicació en l'ecosistema lingüístic català / Fukuda, Makiko (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
El procés de globalització ha augmentat la interconnexió de les nacions, ha accelerat la mobilitat de les persones i dels béns. La globalització econòmica, sobretot, ha eliminat la barrera de la mobilitat i ha permès al capital humà altament qualificat moure's lliurement. [...]
El proceso de globalizacion ha aumentado la interconexion de las naciones, ha acelerado la movilidad de las personas y de los bienes. La globalizacion economica, sobre todo, ha eliminado la barrera de la movilidad y ha permitido al capital humano altamente cualificado moverse libremente. [...]
The process of globalization has increased interconnectedness among nations and accelerated the mobility of people and goods. Economic globalization in particular has eliminated the barrier of mobility and has allowed highly skilled human capital to move freely. [...]

2010
Revista de llengua i dret, Núm. 53 (juny 2010) , p. 213-241  
27.
15 p, 550.0 KB Catalunya davant l'educació intercultural / Jordán, Josep Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
En la presente contribución, el autor describe en un primer momento la realidad multicultural, social y escolar de Cataluña en la actualidad. A continuación realiza una aproximación conceptual y, a la vez, real de los esfuerzos que se están realizando en el ámbito catalán a la hora de poner en práctica la correspondiente educación intercultura/. [...]
Dans le présent article, l'auteur commence par décrire la réalité multiculturelle, sociale et scolaire de la Catalogne d'aujourd'hui. " réalise ensuite une approche conceptuelle et, en meme temps, réelle, des efforts actuellement faits pour mettre en pratique I'éducation interculturelle dans le contexte catalan. [...]
In this paper the author first describes the multicultural social and educational reality of Catalonia today. Next he makes an approach, both conceptual and real, to the efforts which are being made in the Catalan context to put into practice an appropriate form of multicultural education. [...]

1995
Temps d'educació, Núm. 13 (1995) , p. 161-175  

Articles : 31 registres trobats   inicianterior18 - 27següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.