Research literature

Research literature 89 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
11.
32 p, 2.0 MB D6.1 - LYNX - Website, project identity set, and communication plan / González-Conejero, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Varela Figueroa, Rebeca (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Teodoro, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
This document is the first version of deliverable D6. 1 "Website, project identity set, and communication plan" within work package 6: "Dissemination and exploitation" and task 6. 2: "Communication". [...]
2018 - 10.5281/zenodo.1233261  
12.
48 p, 7.5 MB D6.6 - LYNX - Final report on communication activities / González-Conejero, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
The aim of this document is to report on the communication activities carried out during the Lynx project lifespan (from M1 to M40). This deliverable builds up on D6. 1 "Website, project identity set, and communication plan" [1] and on D6. [...]
2021 - 10.5281/zenodo.4651266  
13.
32 p, 3.1 MB D6.3 - LYNX - Intermediate report on communication activities / González-Conejero, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Varela Figueroa, Rebeca (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
This document, D6. 3 "Intermediate report on communication activities", reports on communication activities carried out from M1 to M18. It provides an update on all the communication activities performed in the five main channels set up for communicating the project: website, social media, newsletter, press releases and events. [...]
2019 - 10.5281/zenodo.3235717  
14.
4.7 MB Més Enllà del Mirall Negre. Una Defensa del Periodisme en l'Era de la Comunicació Blob i el Capitalisme de la Contenció / Garde Cano, Cristina ; Gayà Morlà, Catalina, dir.
El capitalisme de la vigilància està mutant pels darrers avenços computacionals en intel·ligència artificial i propicia el naixement d'un nou tipus de comunicació algorítmica, que està sent descrita, però encara des del marc teòric de la vigilància i la comunicació de xarxes i, per tant, no està sent caracteritzada de forma precisa ni anomenada de manera distintiva. [...]
El capitalismo de la vigilancia está mutando por los últimos avances computacionales en inteligencia artificial y propicia el nacimiento de un nuevo tipo de comunicación algorítmica, que está siendo descrita, pero todavía desde el marco teórico de la vigilancia y la comunicación de redes y, por lo tanto, no está siendo caracterizada de forma precisa ni nombrada de manera distintiva. [...]
Surveillance capitalism is mutating due to the latest computational advances in artificial intelligence and is giving birth to a new type of algorithmic communication, which is being described, but still from the theoretical framework of surveillance and network communication and, therefore, is not being precisely characterised or distinctively named. [...]

2022  
15.
26 p, 641.1 KB La campanya permanent municipal i el candidat : què preval més? / Rius Nicolau, Marta ; Colomé, Gabriel, 1955-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Malgrat estar estipulat que les campanyes electorals només es desenvolupen durant quinze dies, la societat interconnectada i mediatitzada en la qual vivim actualment ha convertit les campanyes en permanents i el candidat en la campanya pròpiament dita, ja que actua com a personificació del projecte electoral. [...]
A pesar de estar estipulado en que las campañas electorales sólo se desarrollan durante quince días, la sociedad interconectada y mediatizada en la que vivimos actualmente ha convertido las campañas en permanentes y al candidato en la campaña propiamente dicha, puesto que actúa como personificación del proyecto electoral. [...]
Despite the rule being that election campaigns only take place over the span of a fortnight, the interconnected and media-driven society which we currently live in has turned them into near-permanent campaigns, in which candidates are the actual campaign, acting as a personification of the electoral project. [...]

2022
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents
16.
43 p, 863.6 KB La comunicación política como instrumento de creación de una identidad. El caso de Japón / Chueca Gibert, Ona ; Demurtas, Alessandro, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El final de l'ocupació americana en el territori del Japó va ser un canvi radical per a l'estat. Amb uns valors occidentals impostos, l'arxipèlag porta anys debatent-se sobre qual és el seu paper dins de l'esfera internacional, i en l'últim segle ha anat canviant de perspectives constantment. [...]
El final de la ocupación americana en el territorio de Japón fue un cambio radical para el estado. Con unos valores occidentales impuestos, el archipiélago lleva años debatiéndose sobre cual es su papel dentro de la esfera internacional, y en el último siglo ha ido cambiando de perspectivas constantemente. [...]
The end of the American occupation of Japan's territory was a radical change for the state. With Western values imposed on it, the archipelago has been debating its role in the international sphere for years, and in the last century has been constantly shifting perspectives. [...]

2022
Grau en Relacions Internacionals [1404]
3 documents
17.
3.8 MB Resignificación del territorio y su identidad cultural a través de la gestión, uso y apropiación de la marca Paisaje Cultural Cafetero por parte de los usuarios y beneficiarios de esta (empresarios del café y turismo y población del territorio) / Abadía Sánchez, Heiller ; Balsebre, Armand, dir.
Aquesta tesi doctoral planteja el seu exercici en el camp del place branding i com aquest impacta als territoris que representa, no només des del punt de vista econòmic, sinó també social. L'aspecte fonamental d'investigació ha radicat en la marca, específicament en la marca territorial Paisatge Cultural Cafeter colombià (PCC) i la seva influència en els qui recau la seva gestió. [...]
La presente tesis doctoral plantea su ejercicio en el campo del place branding y cómo este impacta los territorios que representa, no solo desde el punto de vista económico, sino también social. El aspecto fundamental de investigación ha radicado en la marca, específicamente en la marca territorial Paisaje Cultural Cafetero colombiano (PCC) y su influencia en quienes recae su gestión. [...]
This doctoral thesis raises his practice in the field of place branding and how it impacts the territories it represents, not only from the economic point of view, but also socially. The fundamental aspect of research has been based on the brand, specifically in the territorial brand Colombian Coffee Cultural Landscape (PCC) and its influence on those who fall in its management. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Comunicació Estratègica, Publicitat i Relacions Públiques.

2022  
18.
4.6 MB Comunicación para el cambio social y nueva teoría de la estrategia, en los procesos de movilidad urbana sostenible / Torres Estrada, Isabel Cristina ; Lorite, Nicolàs, dir.
La investigació busca fonamentar la relació entre la comunicació per al canvi social i la nova teoria d'estratègia en els processos de mobilitat urbana sostenible de l'aplicació del Pla MES de la Universitat Pontifícia Bolivariana de la ciutat de Medellín. [...]
La investigación busca fundamentar la relación entre la comunicación para el cambio social y la nueva teoría de la estrategia en los procesos de movilidad urbana sostenible, para comprender su aplicación en el Plan MES de la Universidad Pontificia Bolivariana de la ciudad de Medellín. [...]
The research seeks to investigate the relationship between communication for social change and the new theory of strategy in sustainable urban mobility processes, to understand its application in the MES Plan of the Pontifical Bolivarian University of the city of Medellín. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Comunicació Estratègica, Publicitat i Relacions Públiques.

2022  
19.
920 p, 10.9 MB Comunicação para o desenvolvimento sustentável em Moçambique : uma análise das estratégias de comunicação das vilas do desenvolvimento do milénio de Chibuto, Chitima e Itoculo - 1964 a 2020 / Nguenha, Francisco Pedro Manuel ; Marín, Enric, 1956-, dir.
Aquesta tesi discuteix les estratègies de comunicació del govern en la implementació dels models de desenvolupament de Moçambic, com els llogarets de desenvolupament del mil·lenni implementats pel govern de Moçambic des de 2006, prenent com a exemple els llogarets comunals creats en el període de la lluita armada per l'alliberament nacional. [...]
Esta tesis discute las estrategias de comunicación del gobierno en la implementación de los modelos de desarrollo de Mozambique, como las aldeas de desarrollo del milenio implementadas por el gobierno de Mozambique desde 2006, tomando como ejemplo las aldeas comunales creadas en el período de la lucha armada por la liberación nacional. [...]
This thesis discusses the communication strategies of the government in the implementation of Mozambican development models, such as the millennium development villages implemented by the Mozambican government since 2006, taking as an example the communal villages created in the period of armed struggle for national liberation, in 1964. [...]

2022  
20.
191 p, 3.4 MB El consumo audiovisual en plataformas de contenidos "a la carta", el caso de Netflix / Iglesia Albores, Emiliano Lucas ; Giraldo Luque, Santiago, dir.
El projecte de recerca doctoral està centrat en l'anàlisi de l'experiència de l'usuari quan són clients i consumidors de plataformes que ofereixen continguts a la carta i que utilitzen la intel·ligència artificial com a mecanisme conductor de les seleccions i els consums dels usuaris. [...]
El proyecto de investigación doctoral está centrado en el análisis de la experiencia del usuario cuando son clientes y consumidores de plataformas que ofrecen contenidos a la carta y que utilizan la inteligencia artificial como mecanismo conductor de las selecciones y consumos de los usuarios. [...]
The doctoral research project is focused on the analysis of the user experience when they are clients and consumers of platforms that offer on-demand content and that use artificial intelligence as a driving mechanism for user selections and consumption. [...]

2022  

Research literature : 89 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.