Results overview: Found 5 records in 0.02 seconds.
Articles, 4 records found
Research literature, 1 records found
Articles 4 records found  
1.
10 p, 1.1 MB Monitoring and evaluation of breast cancer screening programmes : Selecting candidate performance indicators / Muratov, Sergei (McMaster University (Canadà)) ; Canelo Aybar, Carlos Gilberto (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Tarride, Jean-Eric (McMaster University (Canadà)) ; Alonso-Coello, Pablo (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Dimitrova, Nadya (Joint Research Centre) ; Borisch, Bettina (University of Geneva) ; Castells, Xavier (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Duffy, Stephen W. (Queen Mary University of London) ; Fitzpatrick, Patricia (UCD School of Public Health) ; Follmann, Markus (German Cancer Society) ; Giordano, Livia (CPO-Piedmont - AOU Città della Salute e della Scienza) ; Hofvind, Solveig (Cancer Registry of Norway) ; Lebeau, Annette (University Medical Center Hamburg-Eppendorf) ; Quinn, Cecily (Ordensklinikum Linz Elisabethinen) ; Torresin, Alberto (ASST Grande Ospedale Metropolitano) ; Vialli, Claudia (Joint Research Centre) ; Siesling, Sabine (University of Twente) ; Ponti, Antonio (CPO-Piedmont - AOU Città della Salute e della Scienza) ; Giorgi Rossi, Paolo (Azienda Unità Sanitaria Locale-IRCCS di Reggio Emilia (Itàlia)) ; Schünemann, Holger (McMaster University (Canadà)) ; Nyström, Lennarth (Umeå University) ; Broeders, Mireille (Radboud University Medical Center) ; Autelitano, Mariangela ; Colzani, Edoardo ; Daneš, Jan ; Gräwingholt, Axel ; Ioannidou-Mouzaka, Lydia ; Knox, Susan ; Langendam, Miranda ; McGarrigle, Helen ; Pérez Gómez, Elsa ; Van Engen, Ruben ; Warman, Sue ; Young, Kenneth ; Van Landsveld-Verhoeven, Cary ; Lerda, Donata ; Saz-Parkinson, Zuleika ; Parmelli, Elena ; Janusch-Roi, Annett ; Universitat Autònoma de Barcelona
In the scope of the European Commission Initiative on Breast Cancer (ECIBC) the Monitoring and Evaluation (M&E) subgroup was tasked to identify breast cancer screening programme (BCSP) performance indicators, including their acceptable and desirable levels, which are associated with breast cancer (BC) mortality. [...]
2020 - 10.1186/s12885-020-07289-z
BMC Cancer, Vol. 20 Núm. 1 (24 2020) , p. 795  
2.
23 p, 1.1 MB Evaluación participativa de los 'procesoso de evaluación del acompañamiento socioeducativo de jóvenes en medio abierto' / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Llena Berñe, Asun (Universitat de Barcelona) ; Pescador, Roberto (Badia del Vallès (Catalunya). Ajuntament) ; Jiménez, José (Terrassa (Catalunya). Ajuntament)
Este artículo aborda la evaluación del trabajo de acompañamiento socioeducativo para jóvenes en medio abierto. Sus objetivos son, por un lado, desarrollar un proceso participativo de evaluación centrado en el significado, las características y los resultados de la evaluación de la intervención socioeducativa que se aplica a los jóvenes en medio abierto. [...]
This article approach the evaluation of the work of socioeducational accompaniment to young people in an open environment. Its objectives are, on the one hand, to develop a participatory evaluation process focused on the meaning, characteristics and results of the evaluation of socio-educational intervention that is applied with young people in the open environment. [...]

2018
Revista de educación socials, Núm. 27 (2018) , p. 322-354  
3.
15 p, 223.8 KB El 'grupo de trabajo' como método innovador de formación del profesorado para potenciar la transferencia del aprendizaje / Moreno Andrés, Maria Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
El 'Grupo de Trabajo' (G-T) es una estrategia de organización del trabajo basada en los principios del aprendizaje cooperativo (Johnson y Johnson, 1989), efectiva para la adquisición del aprendizaje y para su transferencia al puesto de trabajo en contextos formativos (Moreno, 2009). [...]
The "Working-Group" (W-G) is a strategy of organizing work based on the principles of the cooperative learning (Johnson & Johnson, 1989), effective to acquire both learning and transfer to the job in training contexts (Moreno, 2009). [...]

2010
Revista española de pedagogía, Vol. 68, núm. 246 (2010) , p. 281-296  
4.
7 p, 242.5 KB Automated MT evaluation metrics and their limitations / Babych, Bogdan (University of Leeds. School of Computing)
Aquest article ofereix una visió general de les principals classes de mètodes d'avaluació automàtica de la qualitat de la Traducció Automàtica (TA), les seves limitacions i el seu valor tant per a traductors professionals com per a desenvolupadors de TA. [...]
This paper gives a general overview of the main classes of methods for automatic evaluation of Machine Translation (MT) quality, their limitations and their value for professional translators and MT developers. [...]
Este artículo ofrece una perspectiva general de las principales clases de métodos de evaluación automática de la calidad de la Traducción Automática (TA), sus limitaciones y su valor tanto para traductores profesionales como para desarrolladores de TA. [...]

2014 - 10.5565/rev/tradumatica.70
Tradumàtica, Núm. 12 (2014) , p. 464-470 (Tradumàtica dossier)  

Research literature 1 records found  
1.
13 p, 1.1 MB Sistema cooperatiu de gestió de preguntes test / Serrano Alberola, Esteve ; Ponsa Mussarra, Daniel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Actualment, l'ús de les noves tecnologies en l'àmbit docent s'ha vist incrementat i potenciat a causa de tots els avantatges que aporten a la comunitat educativa. Existeix una gran varietat de plataformes d'aprenentatge on-line, aplicacions de suport a l'estudi i dispositius dissenyats exclusivament per millorar el rendiment dels estudiants a les aules. [...]
Currently, the use of new technologies in teaching has increased and strengthened because of the advantages they bring to the educational community. There are a large number of online learning platforms, applications and devices designed exclusively to improve student performance in the classroom. [...]
Actualmente, el uso de las nuevas tecnologías en el ámbito docente se ha visto incrementado y potenciado debido a todas las ventajas que aportan a la comunidad educativa. Existe una gran variedad de plataformas de aprendizaje online, aplicaciones de apoyo al estudio y dispositivos diseñados exclusivamente para mejorar el rendimiento de los estudiantes en las aulas. [...]

2015-02-10
Enginyeria Informàtica [958]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.