1.
|
|
2.
|
11 p, 674.5 KB |
Responding to the need of postgraduate education for Planetary Health : Development of an online Master's Degree
/
O'Callaghan-Gordo, Cristina (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Moreno, Ariadna (Barcelona Institute for Global Health (ISGlobal)) ;
Bosque Prous, Marina (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Castro-Sanchez, Enrique (University of West London. College of Nursing, Midwifery and Healthcare) ;
Dadvand, Payam (Universitat Pompeu Fabra) ;
Guzmán, Carlos A.Faerron (Universitat Oberta de Catalunya) ;
García-Juanatey, Ana (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Gascon, Mireia (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ;
Grau Fernández, Oriol (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ;
Jordana, Jacint (Universitat Pompeu Fabra) ;
Lowe, Rachel (Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats) ;
March, Hug (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Medina, F. Xavier (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Mélon, Lela (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Navas Obando, Grettel (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ;
Núñez Casal, Andrea (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Ruiz Mallén, Isabel (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Sánchez-Valdivia, Nacho (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Tonne, Cathryn (Universitat Pompeu Fabra) ;
Triguero-Mas, Margarita (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Zografos, Christos (Universitat Pompeu Fabra) ;
Antó i Boqué, Josep Maria (Universitat Pompeu Fabra)
Planetary Health has emerged as a new approach to respond to the existential risks that the clime and global environmental crises pose to human societies. As stated by various stakeholders, the challenges involved in Planetary Health are of such magnitude that education must be at the forefront to obtain a meaningful response. [...]
2022 - 10.3389/fpubh.2022.969065
Frontiers in Public Health, Vol. 10 (October 2022) , art. 969065
|
|
3.
|
23 p, 859.2 KB |
Interculturalidad y TIC en los posgrados de educación en el Ecuador
/
Tubay, Fanny (Universidad de Cuenca, Ecuador)
La investigación ha destacado la necesidad de abordar la compleja realidad de las sociedades culturalmente diversas, y la importancia que para ello tiene entrelazar multiplicidad de saberes y necesidades de enseñanza-aprendizaje. [...] La recerca ha destacat la necessitat d'abordar la complexa realitat de les societats culturalment diverses, i la importància que per a això té entrellaçar diversitat de sabers i necessitats d'ensenyament-aprenentatge. [...] The research has highlighted the need to address the complex reality of culturally diverse societies, and importance of intertwining the multiplicity of knowledge and teaching-learning needs for this. [...] La recherche a mis en évidence la nécessité d'aborder la réalité complexe des sociétés culturellement diverses, et l'importance d'entrelacer la diversité des connaissances et les besoins d'enseignement-apprentissage pour cela. [...]
2021 - 10.5565/rev/jtl3.937
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 3 (2021) , p. e937 (Articles)
|
|
4.
|
14 p, 236.7 KB |
Situación actual de los estudios de traducción en Filología Española en China : análisis basado en los Trabajos de Fin de Máster y Tesis Doctorales de las universidades chinas (2010-2019)
/
Wang, Yi (University of International Business and Economics) ;
Sun, Wei (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente trabajo revisa los Trabajos de Fin de Máster y Tesis Doctorales relacionados con los estudios de traducción realizados por los estudiantes especializados en Filología Española en China entre 2010 y 2019, los clasifica y los analiza, prestando mayor atención a sus métodos y objetos de investigación. [...] This paper examines the postgraduate dissertations related to translation studies in Spanish-language majors in China from 2010 to 2019, classifies and analyses them, focusing on their research methods and research objects. [...]
2020 - 10.14201/clina2020613750
CLINA: Revista Interdisciplinaria de Traducción, Interpretación y Comunicación Intercultural, Vol. 6 Núm. 1 (2020) , p. 37-50
|
|
5.
|
12 p, 1.1 MB |
Tecnologías de la información y comunicación en instituciones de posgrados de salud : evidencias y estereotipos
/
Leal Cavalcante, Maria Tereza (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ;
Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ;
Murat Vasconcellos, Miguel (Escola Nacional de Saúde Pública Sérgio Arouca (Rio de Janeiro, Brasil)) ;
Caminal, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal)
Objetivo: El escenario contemporáneo de la salud pública exige innovaciones en los programas de posgrado de salud. El énfasis en la formación continuada, la actuación en red y los vínculos más flexibles entre la docencia y los servicios desafían a las instituciones de educación. [...] Objective: The current state of public healthcare calls for innovations in postgraduate courses. Emphasis on lifelong education, networking performance and more flexible links between the area of teaching and actual healthcare services all pose a major challenge to edu-cation institutions. [...]
2010 - 10.7238/rusc.v7i1.79
Revista de universidad y sociedad del conocimiento, Vol. 7, Num. 1 (2010) , p. 1-12
|
|
6.
|
22 p, 185.2 KB |
La producción académica de los egresados del posgrado de instituciones de educación superior en México
/
Méndez Rebolledo, Teresita de Jesús (Universitat de Barcelona)
La sociedad del conocimiento es una transición de las economías industriales a las economías fundadas en el saber, que están basadas en inversiones en educación, formación, investigación y desarrollo. [...] La societat del coneixement és una transició de les economies industrials a les economies fonamentades en el saber, basades en inversions en educació, formació, investigació i desenvolupament. D'aquí ve que interessi analitzar la trajectòria de graduació i els perfils professionals dels titulats en base a la producció acadèmica, la satisfacció amb les competències adquirides, amb el programa educatiu i amb la institució, com també, mitjançant l'anàlisi estadística de regressió lineal, donar resposta a la pregunta següent: en quina mesura la trajectòria de graduació es distingeix per la seva productivitat acadèmica? Les dades que s'utilitzen pertanyen a divuit universitats i institucions d'educació superior (IES) mexicanes. [...] The knowledge society has marked a transition from industrial economies to knowledgebased economies characterized by investment in education, training, and research and development. In order to determine to what extent the exit pathway of graduates is distinguished by their academic productivity, we analyze the pathways and professional profiles of graduates based on their academic production, as well as satisfaction with the skills acquired, the educational program and the institution. [...]
2018 - 10.5565/rev/educar.897
Educar, Vol. 54 Núm. 2 (2018) , p. 261-282 (Monográfico)
|
|
7.
|
10 p, 702.4 KB |
Development of learning objectives for neurology in a veterinary curriculum : Part II: Postgraduates
/
Lin, Yu-Wei (University of Veterinary Medicine Hannover. Department of Small Animal Medicine and Surgery) ;
Volk, Holger A. (University of London. Royal Veterinary College (Hatfield, Regne Unit)) ;
Penderis, Jacques (University of Glasgow. School of Veterinary Medicine) ;
Anderson, Thomas J. (University of Glasgow. School of Veterinary Medicine) ;
Añor Torres, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ;
Lujan-Feliu-Pascual, Alejandro (Universidad CEU Cardenal Herrera. Departamento de Medicina y Cirugía Animal) ;
Stein, Veronika M. (University of Veterinary Medicine Hannover. Department of Small Animal Medicine and Surgery) ;
Tipold, Andrea (University of Veterinary Medicine Hannover. Department of Small Animal Medicine and Surgery) ;
Ehlers, Jan P. (University Witten-Herdecke)
Background: Specialization in veterinary medicine in Europe is organized through the Colleges of the European Board of Veterinary Specialization. To inform updating of the curriculum for residents of the European College of Veterinary Neurology (ECVN) job analysis was used. [...]
2015 - 10.1186/s12917-014-0314-4
BMC veterinary research, Vol. 11, N. 10 (January 2015) , p. 1-10
|
|
8.
|
|
9.
|
14 p, 248.8 KB |
La formación especializada en el nivel de posgrado en España : másteres y doctorados en traducción con componente tecnológico
/
Veiga Díaz, María Teresa (Universidade de Vigo)
Este artículo revisa la formación de segundo y tercer ciclos en Traducción en España para determinar el peso de las tecnologías en su diseño curricular. La mitad de los programas analizados recogen alguna competencia, asignatura o línea de investigación relacionada con el conocimiento y manejo de tecnologías de la traducción. Aquest article revisa la formació de segon i tercer cicles en Traducció a Espanya, per tal de determinar el pes de les tecnologies en el seu disseny curricular. La meitat dels programes analitzats recullen alguna competència, assignatura o línea de recerca relacionada amb el coneixement i ús de tecnologies de la traducció. This paper reviews postgraduate studies in Translation in Spain and determines the weight of technologies in the curricula of such studies. About half the analysed training programmes include some competencies, courses or research lines related to the knowledge or use of translation technologies.
2013 - 10.5565/rev/tradumatica.41
Tradumàtica, Núm. 11 (2013) , p. 313-325
|
|
10.
|
7 p, 201.3 KB |
O estado da arte da pesquisa em Psicologia do Esporte no Brasil
/
Fiorese Vieira, Lenamar (Universidade Estadual de Maringá (Brasil). Programa de Pós-Graduação Associado em Educação Física UEM/UEL) ;
Andrade do Nascimento Junior, José Roberto (Universidade Estadual de Maringá (Brasil). Programa de Pós-Graduação Associado em Educação Física UEM/UEL) ;
Lopes Vieira, José Luiz (Universidade Estadual de Maringá (Brasil). Programa de Pós-Graduação Associado em Educação Física UEM/UEL)
Este estudo objetiva investigar o estado da arte da publicação de artigos em Psicologia do Esporte no Brasil nas bases de dados Scielo e Scopus entre os anos de 2002 e 2012. A análise considerou o campo profissional no país, a pós-graduação, os congressos e periódicos nacionais da área da Psicologia e Educação Física. [...] This study investigates the state of the art of articles on sport psychology published in Brazil in the Scopus and Scielo databases between the years 2002 and 2012. Our analysis took into account this professional field in Brazil, postgraduate courses, and conferences and national journals in the field of psychology and physical education. [...]
2013
Revista de psicología del deporte, Vol. 22, Núm. 2 (2013) , p. 501-507
|
|