Resultats globals: 42 registres trobats en 0.04 segons.
Materials de curs, 24 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles, 12 registres trobats
Fons personals i institucionals, 4 registres trobats
Materials de curs 24 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
4 p, 79.1 KB Filosofia de la ciència [100312] / Estany Profitós, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El objetivo es proporcionar las categorías conceptuales básicas para que, por un lado, el alumno pueda adentrarse, si éste es su deseo, en temas específicos o en autores concretos y, por otro, que sea capaz de realizar análisis de las ciencias particulares a partir de la filosofía. [...]
2017-18
Grau en Filosofia [802]  
2.
6 p, 80.2 KB Història de la ciència [100305] / Roqué Rodríguez, Xavier ; Nieto-Galan, Agustí ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu genèric de l'assignatura és que l'estudiant de Filosofia o d'Humanitats elabori una visió pròpia de la història de la ciència des de l'Antiguitat fins al moment actual, a partir dels problemes i dels mètodes propis de les ciències humanes i socials. [...]
2017-18
Grau en Humanitats [1139]
Grau en Filosofia [802]  
3.
5 p, 84.5 KB Ciència [42528] / Estany Profitós, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Al principio de los tiempos la ciencia y la filosofía formaban parte de la misma unidad y compartían el mismo objetivo: el amor al saber. A lo largo de los siglos el saber se fue fraccionando surgiendo lo que se ha llamado las ciencias particulares. [...]
2016-17
Reptes de la Filosofia Contemporània [1127]  
4.
4 p, 79.0 KB Filosofia de la ciència [100312] / Estany Profitós, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El objetivo es proporcionar las categorías conceptuales básicas para que, por un lado, el alumno pueda adentrarse, si éste es su deseo, en temas específicos o en autores concretos y, por otro, que sea capaz de realizar análisis de las ciencias particulares a partir de la filosofía. [...]
2016-17
Filosofia [802]  
5.
5 p, 79.1 KB Història de la ciència [100305] / Roqué, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea d'Història de la Ciència) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu genèric de l'assignatura és que l'estudiant de Filosofia o d'Humanitats elabori una visió del desenvolupament de la ciència des de l'Antiguitat. L'assignatura ofereix una panoràmica general de l'evolució de la ciència, tot connectant la formació científica amb la humanística amb la intenció d'abordar els problemes històrics des d'una perspectiva interdisciplinària i crítica. [...]
2016-17
Filosofia [802]
Humanitats [1139]  
6.
5 p, 26.6 KB Ciència [42528] / Estany Profitós, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Al principio de los tiempos la ciencia y la filosofía formaban parte de la misma unidad y compartían el mismo objetivo: el amor al saber. A lo largo de los siglos el saber se fue fraccionando surgiendo lo que se ha llamado las ciencias particulares. [...]
2015-16
Reptes de la Filosofia Contemporània [1127]  
7.
5 p, 30.5 KB Seminari d'història i filosofia de la ciència [100320] / Sturm, Thomas ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1. Conèixer els diferents moments històrics clau pels quals ha passat la relació entre història de la ciència i filosofia de la ciència. 2. Conèixer les posicions defensades per diferents escoles en filosofia de la ciència sobre el paper de la història en la disciplina. [...]
1. Knowledge of the main different historical stages through which the relation between history and philosophy of science has passed. 2. Knowledge of the positions held by different schools in philosophy of science about the role of history for philosophy of science. [...]

2015-16
Filosofia [802]
2 documents
8.
4 p, 25.6 KB Filosofia de la ciència [100312] / Estany Profitós, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El objetivo es proporcionar las categorías conceptuales básicas para que, por un lado, el alumno pueda adentrarse, si éste es su deseo, en temas específicos o en autores concretos y, por otro, que sea capaz de realizar análisis de las ciencias particulares a partir de la filosofía. [...]
2015-16
Filosofia [802]  
9.
6 p, 29.8 KB Història de la ciència [100305] / Roqué, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea d'Història de la Ciència) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu genèric de l'assignatura és que l'estudiant de Filosofia o d'Humanitats es formi una idea articulada del desenvolupament de la ciència des de l'Antiguitat. L'assignatura ofereix una panoràmica general de l'evolució de la ciència, tot connectant la formació científica amb la humanística amb la intenció d'abordar els problemes històrics des d'una perspectiva interdisciplinària i crítica. [...]
2015-16
Filosofia [802]
Humanitats [1139]  
10.
4 p, 101.5 KB Filosofia de la ciència [100312] / Estany Profitós, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El objetivo es proporcionar las categorías conceptuales básicas para que, por un lado, el alumno pueda adentrarse, si éste es su deseo, en temas específicos o en autores concretos y, por otro, que sea capaz de realizar análisis de las ciencias particulares a partir de la filosofía. [...]
2014-15
Filosofia [802]  

Materials de curs : 24 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
181 p, 1.1 MB La Relación entre filosofía y ciencia en la obra de José Ferrater Mora / Velásquez Giraldo, Carla Isabel ; Terricabras, Josep Maria, 1947-, dir ; Tafalla, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia
Esta tesis trata de la relación entre filosofía y ciencia en el pensamiento de José Ferrater Mora. El método empleado para analizar esta relación filosofía-ciencia es de carácter internalista y tiene en cuenta el método integracionista, creado y empleado por el mismo Ferrater. [...]
This thesis deals with the relation between Philosophy and Science in the work of José Ferrater Mora. The method implemented to analyze this philosophy-science relation has an internalist character, and it takes into account the integrationist philosophical method, both created and implemented by Ferrater himself. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
2.
19 p, 52.1 KB Filosofía y ciencia social : la actualidad de la "Escuela de Frankfurt" / Sotelo, Ignacio ; Institut de Ciències Polítiques i Socials. Barcelona, Catalunya
Institut de Ciències Polítiques i Socials (Barcelona, Catalunya) 1989 (Working papers (Institut de Ciències Polítiques i Socials (Barcelona, Catalunya)) ; 2)  

Articles 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
5 p, 79.6 KB La filosofía de la ciencia y la movilización del saber y saber hacer en la formación inicial de profesores de ciencias / Muñoz Albarracín, Liz Mayoly (Universidad Distrital Francisco Jose de Caldas (Colòmbia)) ; Nardi, Roberto (Universidade Estadual Paulista (Brasil))
En este trabajo se presenta una investigación que analizó la pertinencia de incorporar La Filosofía de la Ciencia en el proceso de Formación Inicial de Profesores del programa de Licenciatura en Química de la Universidad Distrital (Bogotá-Colombia). [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 2457-2461 (Innovacions didàctiques)  
2.
20 p, 505.9 KB La enseñanza de la gravitación universal de Newton orientada por la historia y filosofía de la ciencia : una propuesta didáctica con un enfoque en la argumentación / Teixeira, Elder Sales (Universidade Estadual de Feira de Santana (UEFS). Departamento de Física) ; Freire Junior, Olival (Universidade Federal da Bahia. Instituto de Física) ; Greca, Ileana Maria (Universidad de Burgos. Departamento de Didácticas Especificas)
Este trabajo presenta una propuesta didáctica para enseñar la gravitación universal de Newton (GU), orientada por la historia y la filosofía de la ciencia, para promover mejoras en la habilidad de argumentación de los alumnos. [...]
Aquest treball presenta una proposta didàctica per ensenyar la gravitació universal de Newton (GU), orientada per la història i la filosofia de la ciència, per promoure millores en l'habilitat d'argumentació dels alumnes. [...]
This paper presents a didactical proposal to teach Newton’s universal gravitation (GU)guided by the history and philosophy of science (HPS) to promote improvements in students’ argumentation skills. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1226
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 1 (2015) , p. 205-223 (Historia y Epistemología)  
3.
20 p, 172.5 KB Análisis del enfoque de historia y filosofía de la ciencia en libros de texto de química : el caso de la estructura atómica / Farías Camero, Diana María (Universidad Nacional de Colombia. Grupo de Investigación en Enseñanza de la Química) ; Molina, Manuel F. (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica)
Este trabajo analiza desde el enfoque de historia y filosofía de las ciencias (HFC) la forma como se presenta el tema de estructura atómica en cinco libros de texto (LT) de los cursos de química de primer año de la Universidad de Barcelona. [...]
History and Philosophy of Science approach (HPS) in atomic structure chapters was analyzed in five chemistry textbooks that are recommended in first year’s courses the at University of Barcelona. A methodological framework composed by four heterogeneous methodologies was applied in this work trying to get a more accurate explanation about the topic studied. [...]

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n1.489
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 1 (2013) , p. 115-133  
4.
3 p, 90.6 KB Aprendiendo de la Historia y Filosofía de la Ciencia : deficiencias en la enseñanza de los conceptos macroscópicos de sustancia y de cambio químico / Domínguez-Sales, Consuelo (Universitat de Valencia. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Furió-Más, C. (Universitat de Valencia. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-3  
5.
2 p, 76.1 KB ¿Es la Historia y Filosofía de la Ciencia una herramienta básica en la formación del profesorado de Química? : Simposio / Furió Más, Carlos (Universitat de Valencia. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-2  
6.
6 p, 754.1 KB Desarrollo profesional de profesores de Ciencias : contribuciones de la Historia y la Filosofía de la Ciencia para una enseñanza innovadora de la Reproducción Humana / Baldaia, L. (Universidade do Porto. Departamento de Zoologia e Antropologia) ; Cachapuz, F. (Universidade de Aveiro. Departamento de Didáctica e Tecnologia Educativa)
2005
Enseñanza de las Ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-6  
7.
8 p, 300.9 KB Canvi de rumb en filosofia de la ciència / Ros i Bosch, Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
1995 - 10.5565/rev/enrahonar.607
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 24 (1995) p. 73-80 (Articles)  
8.
3 p, 149.2 KB Seminario interdisciplinar sobre filosofía y ciencia en la obra de Pedro Laín Entralgo / Montiel, Luis
1991
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, V. 11 (1991) p. 474-476  
9.
10 p, 511.9 KB Contribuciones de la filosofía de la ciencia a la didáctica de las ciencias / Mellado Jiménez, V. (Universidad de Extremadura) ; Carracedo, D.
In this article we show the importance of the philosophy science to found epistemologically science education. Later, we study the philosophical empiricist, rationalist schools and Popper, Lakatos, Kuhn, Laudan, Toulmin and Feyerabend. [...]
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 331-339  
10.
25 p, 149.4 KB Filosofía, ciencia social y cognición humana : de la folk psychology a la psicología evolucionaria / Mundó, Jordi
Tradicionalmente, las ciencias sociales se han fundado en categorías de sentido común para describir la realidad, de modo que aceptan tácitamente el principio de la folk psychology, según el cual las personas actúan para conseguir aquello que desean, dadas unas creencias. [...]
In the social sciences there has been almost universal agreement that the descriptive categories that common sense has used since the dawn of history are the right ones. Folk psychology tells us that people do the things they do roughly because they want certain ends and believe these acts will help attain them. [...]

2006 - 10.5565/rev/papers/v80n0.1777
Papers : revista de sociologia, N. 80 (2006) p. 257-281  

Articles : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Fons personals i institucionals 4 registres trobats  
1.
1 p, 238.2 KB Carta de Pere Pascual al Dr. J. Sanmartín (Universitat de Valência) a Pere Pascual sobre aspectes del III Simposio de Lógica y Filosofía de la Ciencia. / Pascual, Pedro, 1934-2006
4 novembre 1971.  
2.
1 p, 225.2 KB Carta de J. Sanmartín Esplugues (Universitat de Valência) a Pere Pascual sobre aspectes del III Simposio de Lógica y Filosofía de la Ciencia. / Sanmartín Esplugues, J.
27 octubre 1971.  
3.
5 p, 758.9 KB Programa del III Simposio de Lógica y Filosofía de la Ciencia (Universitat de Valência). / Simposio de Lógica y Filosofía de la Ciencia
octubre 1971 ca.  
4.
1 p, 208.5 KB Carta de M. Garrido (Universitat de Valência) sobre la participació al III Simposio de Lógica y Filosofía de la Ciencia. / Garrido, M.
27 octubre 1971.  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.