Dipòsit Digital de Documents de la UAB 136 registres trobats  inicianterior127 - 136  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
127.
5 p, 141.2 KB Com influencia la temperatura en el creixement de les hortalisses en un hivernacle / Chivite Pérez, Jesús (Escola Sant Josep - El Pi (L'Hospitalet de Llobregat, Catalunya)) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Es presenten unes activitats experimentals sobre la influència de la temperatura en el creixement de les plantes i la germinació de les llavors dins i fora d'un hivernacle i com ho mesurem amb la consola de sensors Ecodad, realitzades per alumnes de quart de Primària. [...]
2010 - 10.5565/rev/ciencies.370
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 17 ( 2010) , p. 2-6  
128.
12 p, 398.6 KB ¿Qué opinan los estudiantes de las clases de ciencias? Un estudio transversal de sexto de primaria a cuarto de ESO / Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este trabajo se presentan las opiniones de los estudiantes participantes en una activitat educativa de ámbito municipal respecto a sus clases de ciencias. El estudio de ha realizado con alumnos de 8 centros de Primaria y 19 centros de Secundaria de Barcelona. [...]
This paper reports the opinions of students toward their secondary school science education and examined the differences in opinions over the last five years of compulsory school and according to gender. [...]

2010 - 10.5565/rev/ensciencias.3618
Enseñanza de las ciencias, Vol. 28, Núm. 1 (2010) , p. 19-30  
129.
118 p, 1.0 MB La Comunicació multimodal en l'ensenyament del cicle de l'aigua / Márquez, Conxita ; Espinet, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Aquesta tesi investiga la comunicació multimodal en el context d'una aula de ciències de secundària (primer i segon d'ESO) on es treballa el cicle de l'aigua, presentat aquest com un model explicatiu de la circulació de l'aigua a la natura. [...]
This thesis examines multimodal communication in the context of a secondary science classroom (first and second forms at ESO) where the water cycle is examined. The water cycle is presented as an explanatory model for the circulation of water in nature. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2002
6 documents
130.
367 p, 4.4 MB Les Preguntes en l'aprenentatge de les ciències : anàlisi de les preguntes dels alumnes en les activitats de la unitat didàctica "El cicle de l'aigua" / Roca Tort, Montserrat ; Márquez, Conxita, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'objectiu de la tesi ha estat aprofundir en el paper de les preguntes en l'ensenyament aprenentatge de les ciències, per això s'han plantejat les següents preguntes: a. Què han dit i diuen els experts sobre les preguntes i quines conseqüències té en el procés d'ensenyament- aprenentatge? b. [...]
El objetivo de la tesis ha sido ahondar en el papel de las preguntas en la enseñanza aprendizaje de las ciencias, por eso se han planteado las siguientes preguntas: a. Qué han dicho y dicen los expertos sobre las preguntas y qué consecuencias tiene en el proceso de enseñanza- aprendizaje? b. [...]
The goal of the thesis has been to deepen in the role of the questions in the learning of sciences, the following questions have been brought up because of that: a. What the experts have said and say about the questions and which consequences has in the process of learning? b. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008  
131.
3 p, 26.5 KB Els textos de ciència tenen ideologia / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Prat i Pla, Àngels (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest article es planteja la importància de formar una ciutadania capaç de llegir críticament els textos de contingut científic i la necessitat de desenvolupar, des de la classe de ciències, activitats per afavorir aquesta competència. [...]
2009 - 10.5565/rev/ciencies.209
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 12 (2009) p. 15-17  
132.
5 p, 30.6 KB Didàctica de les ciències [21942] / Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Marquez, Conxita ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2008-09
Mestre, Especialitat d'Educació Primària [68]  
133.
5 p, 30.6 KB Didàctica de les ciències [21942] / Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2007-08
Mestre, Especialitat d'Educació Primària [68]  
134.
10 p, 711.8 KB Leer en clase de ciencias / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Prat i Pla, Àngels (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
El punto de partida del artículo es la enseñanza-aprendizaje de las ciencias a partir de un modelo comunicativo. Se incide especialmente en la comprensión lectora, como una habilidad cognitiva que forma parte de un conjunto más amplio: hablar, escribir, pensar, hacer, sentir. [...]
The paper is about science teaching and learning from a social communicative perspective. A special emphasis is given to the cognitive ability of reading comprehension, as one important hability among others such as talking, writing, thinking, doing, and feeling… A diversity off reading texts and specially those being multimodal are presented and analysed. [...]

2005 - 10.5565/rev/ensciencias.3833
Enseñanza de las ciencias, V. 23 n. 3 (2005) p. 431-440  
135.
6 p, 340.1 KB Pensar i veure el món a través del concepte de cicle / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Cal reivindicar l'interès de treballar el concepte "cicle" a les diferents etapes educatives (infantil, primària, secundària), presentant algunes experiències, dificultats i reflexions en-torn a alguns dels cicles que es treballen a l'ensenyament obligatori, especialment el de l'aigua.
2006 - 10.5565/rev/ciencies.305
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 4 (2006) p. 32-37  
136.
16 p, 634.3 KB Comunicación multimodal en la clase de ciencias : el ciclo del agua / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este trabajo se presenta una propuesta de análisis del discurso de una profesora desde una perspectiva de comunicación multimodal, en el contexto de una clase de ciencias de secundaria donde se trabaja el ciclo del agua. [...]
In this paper we are presenting an analysis of teacher discourse from a multimodal communication perspective, in a secondary school science class about the "water cycle". This approach implies the consideration that every communication system (oral and written language, visual language and gesture) contributes to give meaning to the concept of water cycle in a cooperative or specialised way. [...]

2003 - 10.5565/rev/ensciencias.3915
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. 3 (2003) , p. 371-386  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 136 registres trobats   inicianterior127 - 136  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
4 Marquez, C.
1 Marquez, C.M.L.
1 Marquez, Charles M. Lourenço
106 Marquez, Conxita
4 Màrquez, C.
4 Márquez, C.
1 Márquez, Carlos,
1 Márquez, Celedonio
1 Márquez, Claudio
1 Márquez, Contxita
106 Márquez, Conxita
18 Márquez, Conxita,
1 Márquez, Cynthia
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.