No exact match found for Audiencia., using Audiencia instead...
UAB Digital Repository of Documents 105 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
1.
11 p, 385.1 KB La participación de la audiencia en los metadatos de TikTok / Huertas Bailén, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quintas-Froufe, Natalia (Universidade da Coruña) ; González-Neira, Ana (Universidade da Coruña)
Con la expansión de la cultura digital, es necesaria una ref lexión profunda sobre cómo investigar las audiencias. Si antes el individuo era ubicado en una categoría social determinante de los gustos culturales, ahora la tecnología identifica pautas de comportamiento a partir del registro directo de sus acciones. [...]
With the expansion of digital culture, an in-depth reflection on how to research audiences is necessary. If, formerly, the individual was placed in a social category that defined cultural tastes, now technology identifies patterns of behavior from the direct record of their actions. [...]

2024 - 10.58262/V32I78.7
Comunicar, Vol. 32 Núm. 78 (2024)
2 documents
2.
75 p, 18.9 MB La ruptura entre el cinema d'autor i els blockbusters : l'evolució del cinema nord-americà i de l'Europa Occidental a partir la segona meitat del segle XX, i el declivi (o no) del cinema durant l'última dècada i el nou consum de pel·lícules per part de les noves generacions / Camacho Nicolau, Eduard ; Vall, Toni, 1979-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball analitza la història i l'actualitat del cinema d'autor i dels blockbusters i s'ha dividit en dues parts principals. La primera consta d'un recull teòric-històric on s'analitza la manera en què aquests dos tipus de fer cinema han evolucionat al llarg de la història i on s'exploren els seus orígens i el seu recorregut fins a l'actualitat, posant el focus en el cinema nord-americà i de l'Europa occidental. [...]
El trabajo analiza la historia y la actualidad del cine de autor y de los blockbustersy se ha dividido en dos partes principales. La primera consta de una recopilación teórico-histórica donde se analiza la manera en que estos dos tipos de hacer cine han evolucionado a lo largo de la historia y donde se exploran sus orígenes y su recorrido hasta la actualidad, poniendo el foco en el cine estadounidense y de la Europa occidental. [...]
The work analyzes the history and present of auteur cinema and blockbusters and has been idvided into two main parts. The first consists of a theoretical-historical compilation that analyzes the way in which these two types of filmmaking have evolved throughout history and explores their origins and their journey to the present day, focusing on American and Western European cinema. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
3.
55 p, 1.7 MB Gestió i repercussió d'una crisi reputacional a xarxes socials : El cas d'Estirando el Chicle / Mondéjar Segovia, María ; Aragó Navarro, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La present investigació té com a objectiu descobrir els models teòrics que estableixen què és una crisi de comunicació, específicament en xarxes socials, i els diferents tipus de resposta que pot donar una organització. [...]
La presente investigación tiene como objetivo descubrir los modelos teóricos que establecen qué es una crisis de comunicación, específicamente en redes sociales, y los diferentes tipos de respuesta que puede dar una organización. [...]
This research aims to discover the theoretical models that establish what a communication crisis is, specifically in social networks, and the different types of response an organization can give. At the same time, the study considers the impact of a communication crisis on the audience. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
4.
88 p, 15.5 MB Proposta de disseny d'una redacció integrada d'informatius a RTVE des de la perspectiva de la Generació Z / Francesc Pacheco, Maria ; Perona Páez, Juan José, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La integració de les redaccions es perfila com una de les conseqüències de la convergència digital en el terreny del periodisme. Encara que a ritmes molt dispars, els mitjans de comunicació van adaptant les seves estructures a una nova realitat que trenca radicalment amb les dinèmiques que van imperar en l'era analògica. [...]
La integración de las redacciones se perfila como una de las consecuencias de la convergencia digital en el terreno del periodismo. Aunque a ritmos muy dispares, los medios de comunicación van adaptando sus estructuras a una nueva realidad que rompe radicalmente con las dinámicas que imperaron en la era analógica. [...]
The integration of newsrooms is emerging as one of the consequences of of digital convergence in the field of journalism. Although at very different rates, the media are adapting their structures to a new reality that radically breaks with the dymanimcs that prevailed in the analog era, With the aim of proposing an integrated newsroom for RTVE, this project analyzes some European integration experiences, examines the consumption habits of Generation Z and determines how the different audiovisual platforms should interact in order to achieve a news offer that attracts young audiences.

2023
Grau en Periodisme [1432]  
5.
18 p, 640.4 KB WhatsAppening to the news in Brazil? : a mixed method study on news publishers' struggle to adapt to WhatsApp's inherent characteristics of mobile and interpersonal communication / Carpes, Giuliander (University of Toulouse 3 Paul Sabatier) ; Moreu, Enric (Dublin City University)
After Facebook started prioritizing posts from family and friends on its newsfeed at the beginning of 2018, news consumption on social media increasingly migrated to other mobile applications such as WhatsApp. [...]
Després que Facebook comencés a privilegiar les publicacions de familiars i amics en el seu subministrament de notícies a principis de 2018, el consum de notícies en les xarxes socials va migrar cada vegada més a altres aplicacions mòbils, com WhatsApp. [...]
Después de que Facebook comenzara a privilegiar las publicaciones de familiares y amigos en su suministro de noticias a principios de 2018, el consumo de noticias en las redes sociales migró cada vez más a otras aplicaciones móviles, como WhatsApp. [...]

2023 - 10.5565/rev/analisi.3545
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 68 (2023) , p. 45-62 (Articles)  
6.
18 p, 1.1 MB No habit, no listening. Radio and generation Z : snapshot of the audience data and the business strategy to connect with it / Robert-Agell, Francesc (Universitat Internacional de Catalunya) ; Justel-Vazquez, Santiago (Universitat Internacional de Catalunya) ; Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article describes the most comprehensive study of the relationship between Generation Z and radio carried out in Spain to date, broadening the focus beyond data known from previous research and offering a structural view of the market from the perspective of media economics. [...]
Se muestra la radiografía más completa sobre la relación de la generación Z y la radio que se ha hecho en España hasta la fecha, amplía el foco más allá de los datos conocidos en investigaciones precedentes, y ofrece una visión estructural del mercado desde la perspectiva de media economics. [...]

2022 - 10.3145/epi.2022.sep.15
El Profesional de la información, Vol. 31 Núm. 5 (2022) , e310515
2 documents
7.
18 p, 339.1 KB El fenómeno blog en España : análisis sectorial de hipertextualidad, multimedia e interactividad / Fondevila-Gascón, Joan-Francesc (Blanquerna-Universitat Ramon Llull) ; Vidal-Portés, Eduard (Blanquerna-Universitat Ramon Llull) ; Vilajoana-Alejandre, Sandra (Blanquerna-Universitat Ramon Llull) ; Krtolica-Lukic, Aleksandra (Blanquerna-Universitat Ramon Llull) ; Lobo-Fernández, Cristina (Blanquerna-Universitat Ramon Llull)
El uso de internet y de las redes sociales influye en las decisiones de los turistas a la hora de consumir cualquier tipo de producto o servicio. De hecho, una estrategia eficiente en herramientas de marketing digital por parte de las empresas turísticas y los destinos aumenta su visibilidad de cara a la audiencia y, por tanto, sus ventas. [...]
L'ús d'internet i de les xarxes socials influeix en les decisions dels turistes a l'hora de consumir qualsevol tipus de producte o servei. De fet, una estratègia eficient en eines de màrqueting digital per part de les empreses turístiques i les destinacions augmenta la seva visibilitat de cara a l'audiència i, per tant, les seves vendes. [...]
The use of the internet and social networks influences the decisions of tourists when it comes to consuming any type of tourist product or service. In fact, an efficient strategy in digital marketing tools by tourism companies and destinations increases their visibility to the audience and, therefore, their sales. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3515
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. Extra (2022) , p. 25-42 (Articles)  
8.
136 p, 1.9 MB El consum de Netflix i TV3 dels joves a Catalunya / Carné Comaposada, Alba ; Prades Català, Rosa ; Corominas, Maria, 1961-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'objectiu d'aquest treball és fer una anàlisi del consum de la ciutadania jove resident a Catalunya en relació amb Netflix, plataforma líder en servei de vídeo sota demanda a Catalunya, i també respecte a TV3, el canal generalista de televisió de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. [...]
El objetivo de este trabajo es hacer un análisis del consumo de la ciudadanía joven que reside en Cataluña con relación a Netflix, plataforma líder en servicio de vídeo bajo demanda en Cataluña, y también respecto a TV3, la cadena generalista de televisión de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. [...]
The aim of this study is to analyze the consumption of young citizens living in Catalonia in relation to Netflix, the leading video on demand service platform in Catalonia, and also to TV3, the generalist television channel of the Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. [...]

2022
Grau en Periodisme [1432]  
9.
146 p, 7.1 MB Anàlisi de les tècniques de retransmissió de twitch : guia per avaluar la possibilitat d'obrir-se un canal periodístic a la plataforma / Baños Aguilera, Aitor ; García Castellano, Adrián ; Huguet Ortega, Trinitat ; Bonet Bagant, Montse, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La davallada d'audiència jove dins el periodisme convencional ha creat la necessitat de buscar-la i aplicar noves tècniques per apropar-s'hi. L'objectiu del treball és explicar l'auge d'alguns projectes periodístics que han sabut adaptar-se a les dinàmiques de retransmissió en directe a la plataforma Twitch. [...]
El descenso de audiencia joven dentro del periodismo convencional ha creado la necesidad de buscarla y aplicar nuevas técnicas para acercarse. El objetivo del trabajo es explicar el auge de algunos proyectos periodísticos que han sabido adaptarse a las dinámicas de retransmisión en directo a la plataforma Twitch. [...]
The decline of young audiences in conventional journalism has created the need to search for new techniques to approach them. The aim of this paper is to explain the rise of some journalistic projects that have been able to adapt to the dynamics of live broadcasting on the Twitch platform. [...]

2022
Grau en Periodisme [1432]  
10.
15 p, 1.1 MB The image choices of social television audiences : the narrative of The Voice UK and La Voz (Spain) viewers on Twitter / Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Delgado, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona)
Content shared on social media platforms is increasingly centred on images and conversations discussing television on digital platforms are also influenced by this trend. This article examines the visual data posted by viewers while watching the 2019 edition of the Spanish and British adaptations of the international Reality Show 'The Voice'. [...]
El contenido compartido en las redes sociales se focalizacada vez más en las imágenes y las conversaciones sobre televisión en las plataformas digitales también se han vistoinfluenciadas por esta tendencia. [...]

2022 - 10.15847/obsOBS16220222017
Observatorio (OBS*), Vol. 16 Núm. 2 (2022) , p. 193-207  

UAB Digital Repository of Documents : 105 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.