UAB Digital Repository of Documents 25 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.04 seconds. 
1.
24 p, 336.9 KB ¿Escolarización o titulación? : análisis de la inserción laboral del alumnado de educación secundaria / Bayón-Calvo, Siro (Universidad de Valladolid) ; Fernández-Mellizo, María (Universidad Complutense de Madrid)
Las transiciones entre el sistema educativo y el mercado laboral son un proceso clave en la población joven. Este artículo investiga el efecto relativo del nivel educativo alcanzado y de la escolarización en edad postobligatoria en distintas medidas de inserción laboral en las cohortes de nacidos entre 1996 y 1998. [...]
Les transicions entre el sistema educatiu i el mercat laboral són un procés clau en la població jove. Aquest article investiga l'efecte relatiu del nivell educatiu aconseguit i de l'escolarització en edat postobligatòria en diferents mesures d'inserció laboral en les cohorts de nascuts entre 1996 i 1998. [...]
Transitions from the education system to the labour market are a key process in the lives of young people. This article explores the relative effect of educational attainment and post-compulsory schooling on various measures of labour market access in Spanish cohorts born between 1996 and 1998. [...]

2024 - 10.5565/rev/papers.3213
Papers : revista de sociologia, Vol. 109 Núm. 1 (2024) , p. e3213 (Artículos)
2 documents
2.
74 p, 2.9 MB L'abandonament escolar. Una anàlisi sociològica a partir de la ETEFIL 2019 / Garcia Perez, Emma ; Merino Pareja, Rafael, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La següent recerca és una aproximació sociològica als processos d'abandonament escolar. A través d'una revisió teòrica i una anàlisi exploratòria a partir de l'Enquesta de Transició Educativa-Formativa i Inserció Laboral 2019 (ETEFIL - 2019) del Institut Nacional de Estadística (INE), s'ha pogut veure de quina manera els factors demogràfics influeixen en l'abandonament escolar, els motius d'abandonament del sistema educatiu i també els itineraris formatius més comuns els 6 anys posteriors dels i les joves que abandonen la secundària el curs 2013-2014.
La siguiente investigación es una aproximación sociológica a los procesos de abandono escolar. A través de una revisión teórica y un análisis exploratorio a partir de la Encuesta de Transición Educativa-Formativa e Inserción Laboral 2019 (ETEFIL - 2019) del Instituto Nacional de Estadística (INE), se ha podido ver cómo los factores demográficos influyen en el abandono escolar, los motivos de abandono del sistema educativo y también los itinerarios formativos más comunes en los 6 años posteriores de los y las jóvenes que abandonan la secundaria en el curso 2013-2014.
The following research is a sociological approach to the processes of school dropout. Through a theoretical review and an exploratory analysis based on the Educational-Training Transition and Labor Insertion Survey 2019 (ETEFIL - 2019) of the National Institute of Statistics (INE), it has been possible to see how demographic factors influence dropout school, the reasons for dropping out of the education system and also the most common training itineraries in the 6 subsequent years of the young people who drop out of secondary school in the 2013-2014 academic year.

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
3.
322 p, 7.7 MB Experiències de qualitat estètica : una aproximació multimodal a la lectoescriptura / Pons i Bartrolí, Bàrbara ; Álvarez Cánovas, Isabel, 1971-, dir.
L'aprenentatge multimodal de la lectoescriptura és un tema cabdal per a la societat actual. L'aportació, que, entre d'altres, ofereixen les il·lustracions o els dibuixos dels mateixos infants, són una font de riquesa per poder estudiar i arribar a entendre les dificultats que puguin arribar a tenir en aquest procés complex d'aprenentatge. [...]
El aprendizaje multimodal de la lectoescritura es un tema rellevant para la sociedad actual. La aportación, que, entre otros, ofrecen las ilustraciones o los dibujos de los mismos niños/as, son una fuente de riqueza para poder estudiar y llegar a entender las dificultades que pueden llegar a tener en este complejo proceso de aprendizaje. [...]
Multimodal literacy learning is a key issue for today's society. The contribution, which, among others, is offered by the illustrations or drawings of the children themselves, is a source of wealth to be able to study and come to understand the difficulties they may have in this complex learning process. [...]

2021  
4.
65 p, 1.9 MB Les relacions laborals al sistema educatiu : proposta educativa per la inserció al món laboral / Antuña García, Alexandra ; Arqueros Wood, Marcela, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
El present treball s'incentiva en la creació i aplicació d'una matèria educativa vinculada al món del treball del segle XXI. L'objectiu és analitzar, justificar, motivar i promoure una assignatura en l'etapa de l'ensenyament secundari obligatori que proporcioni als alumnes un coneixement ampli, legítim i aplicable a partir de la normativa estatal i autonòmica en matèria laboral. [...]
2021
Grau en Relacions Laborals [806]  
5.
1 p, 173.8 KB Quin és el discurs sobre les relacions sexo-afectives i l'amor? : recerca qualitativa en l'etapa adolescent / Torrents Teixidor, Judit ; Tarrés Vallespí, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El Treball de Fi de Grau tracta de la sexualitat, de l'afectivitat i de l'imaginari social de l'amor com a aspectes no aïllats de l'estructura social i on l'objectiu central de la recerca és veure el discurs que tenen els i les adolescents sobre la sexualitat, l'afectivitat i l'amor, i des d'on han rebut el coneixement que tenen i quins efectes té. [...]
2019
Grau en Sociologia [819]
3 documents
6.
85 p, 1.6 MB Apolítics o ignorants? Estudi sobre el coneixement polític dels i les joves de Badalona / Pérez Díaz, Blanca ; Cara Ibar, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'objecte d'aquesta investigació és el coneixement polític dels i les joves d'entre 20 i 24 anys de Badalona, a través de l'estudi de tres sistemes: polític, educatiu i mitjans de comunicació. Es realitza una aproximació a la teoria funcionalista de manera teòrica, a partir de l'estudi de diversos/es autors/es, i de manera pràctica mitjançant la hibridació d'entrevistes a caps de comunicació política i enquestes a professors/es i a joves.
El objeto de esta investigación es el conocimiento político de los y las jóvenes de entre 20 y 24 años de Badalona, a través del estudio de tres sistemas: político, educativo y medios de comunicación. [...]
The object of this research is the political knowledge of young people from Badalona aged between 20 and 24, through the study of three systems: the political system, the educational and the media. An approximation to the functionalist theory is carried out theoretically through the study of several authors, and in a practical way through the hybridization of interviews with heads of political communication and surveys to teachers and young people.

2019
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
2 documents
7.
82 p, 1.7 MB El sexismo en el léxico español / Barrachina Buxonat, Maria ; Falconí Trávez, Diego, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El treball de final de grau titulat "El sexisme en el lèxic espanyol" respon a la necessitat acadèmica de repensar l'ús que fem de la llengua espanyola en una societat absolutament patriarcal. El treball de final de grau titulat "El sexisme en el lèxic espanyol" respon a la necessitat acadèmica de repensar l'ús que fem de la llengua espanyola en una societat absolutament patriarcal. [...]
El trabajo de final de grado titulado "El sexismo en el léxico español" responde a la necesidad académica de repensar el uso que hacemos de la lengua española en una sociedad patriarcal. El trabajo de final de grado titulado "El sexismo en el léxico español" responde a la necesidad académica de repensar el uso que hacemos de la lengua española en una sociedad patriarcal. [...]
The final degree's project titled "The sexism in the Spanish lexicon" meets the academic needs of thinking about the use of the Spanish language in an absolutely patriachal society. The final degree's project titled "The sexism in the Spanish lexicon" meets the academic needs of thinking about the use of the Spanish language in an absolutely patriachal society. [...]

2019-06-13
Grau en Humanitats [1139]  
8.
22 p, 496.4 KB Idees per a la millora de l'educació a la Catalunya d'avui i de demà / Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
L'article presenta els principals resultats de la recerca que analitza la realitat política i educativa des d'una perspectiva sistèmica de l'educació. Parteix de la revisió de la legislació educativa, les propostes educatives de les formacions polítiques que van obtenir representació parlamentària als comicis electorals del 27 de setembre de 2015, les contribucions dels moviments socials i les aportacions d'experts, per a delimitar unes idees-eix que orientarien el paper de l'educació, l'Administració educativa, la inspecció educativa i el finançament de l'educació en un sistema educatiu propi a Catalunya. [...]
This article presents the main results of the research which analyzes the political and educational reality from a systemic perspective of education. The starting points of this study are the review of educational legislation, the educational proposals of the political parties that won parliamentary representation in the elections of 27 September 2015, the contributions of social movements and the contributions of experts, from which we delimit the fundamental ideas that should orient the role of education, educational administration, educational inspection and financing of education in a systemic perspective of education in Catalonia. [...]

2016
Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 10 (2016) , p. 127-148  
9.
401 p, 2.6 MB L'Estat de l'educació a Catalunya : anuari 2005 / Bonal, Xavier ; Fundació Jaume Bofill
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2006 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 53)  
10.
38 p, 255.8 KB Avances y retos en la promoción de la innovación en los centros educativos / Escudero Muñoz, Juan M. (Universidad de Murcia)
En las tres últimas décadas, el sistema educativo español ha experimentado múltiples cambios e innovaciones y ha logrado avances, aunque todavía quedan retos por conseguir en la provisión justa y democrática del derecho a la educación. [...]
Al llarg de les tres últimes dècades, el sistema educatiu espanyol ha experimentat múltiples canvis i innovacions i ha assolit avenços, tot i que encara queden reptes per aconseguir respecte a l'assoliment just i democràtic del dret a l'educació. [...]
In the last three decades, the Spanish educational system has seen numerous changes and innovations and made import advances, although many challenges have yet to be addressed to ensure the democratic right of all citizens to education. [...]

2014 - 10.5565/rev/educar.693
Educar, Núm. Especial (2014) , p. 101-138  

UAB Digital Repository of Documents : 25 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.