UAB Digital Repository of Documents 5,083 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
1.
15 p, 1.3 MB Barreres d’accés a l’educació secundària post-obligatòria a Barcelona. Oferta, experiències escolars i orientació / Jacovkis Halperin, Judith (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest article reflexiona sobre les barreres d’accés a l’educació secundària post-obligatòria a la ciutat de Barcelona parant especial atenció als elements relatius a l’oferta d’aquests estudis -i a la seva distribució-; a les experiències educatives prèvies i que condicionen la transició a la post-obligatòria; i a les pràctiques d’orientació –i el seu impacte sobre les tries dels estudis post-obligatoris - que es desenvolupen als centres de secundària obligatòria de la ciutat.
2021
Quaderns d'educació continua, Núm. 45 (2021) , p. 115-126  
2.
75 p, 833.1 KB L'amor com a arrel de la violència : Un apropament a la cultura sexoafectiva que amaga inconsciència i perillositat / Mengual Rodríguez, Elena ; Higuita Bedoya, Nora Maria, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En el nostre context occidental, capitalista i heteropatriarcal es conserva l'amor romàntic com a forma normativa i legítima de relacionar-nos, facilitant que l'amor sigui un dels àmbits on és vigent la bretxa de gènere. [...]
2024
Grau en Educació Social [827]  
3.
39 p, 616.8 KB Educació Bàsica. Competències Transversals. Competència Ciutadana / Flores, Mariano (Educació Alternativa (Edualter)) ; Massip Bonet, Clara (Educació Alternativa (Edualter)) ; Maristany, Berta (Educació Alternativa (Edualter)) ; Barbeito Thonon, Cecile (Escola de Cultura de Pau)
Documento oficial del Departament d'Educació de la Generalitat que concreta cómo aplicar en el aula la competencia ciudadana recogida en el currículum de la LOMLOE.
Departament d'Educació. Generalitat de Catalunya, 2024  
4.
2 p, 577.9 KB Del cos viscut al cos representat : correlacions de psicomotricitat en l'educació infantil / González André, María del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Investigadores de la UAB han estudiat quantitativament la correlació entre acció, representació i cognició en les sessions de psicomotricitat d'educació infantil. Detecten un efecte positiu en la realització de les representacions al final de les sessions de la Pràctica Psicomotriu Aucouturier (PPA) sobre el rendiment cognitiu dels infants de tres anys.
Investigadoras de la UAB han estudiado cuantitativamente la correlación entre acción, representación y cognición en las sesiones de psicomotricidad de educación infantil. Detectan un efecto positivo en la realización de las representaciones al final de las sesiones de la Práctica Psicomotriz Aucouturier (PPA) sobre el rendimiento cognitivo de los niños y niñas de tres años.

2024
UAB divulga, Març 2024
2 documents
5.
7 p, 463.4 KB L'ús de models de formació triàdics per a la millora de la formació dels estudiants del Grau d'Educació Primària : Promovent el desenvolupament de la competència per a l'ensenyament integrat de la ciència indagadora i la llengua estrangera en escoles innovadores / Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Es presenta un model innovador de formació inicial de mestres de primària desenvolupat per la UAB i el CESIRE de la Generalitat de Catalunya. Es tracta d'un model de formació triàdic basat en les comunitats d'aprenentatge que promou el desenvolupament de la competència dels estudiants del grau d'Educació Primària en anglès per a l'ensenyament integrat de la ciència indagadora i la llengua estrangera en escoles innovadores.
This paper presents a pre-service primary teacher development program developed by the Autonomous University of Barcelona and the CESIRE of the Catalan Government. It is a triadic partnership based on learning communities that promotes the development of the competence of the students of the Primary Education Degree that the UAB offers in English to work in inquiry based science and foreign language integrated learning contexts in innovative schools.

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
6.
24 p, 347.0 KB Learning from the streets : a state-of-the-art review about Linguistic Landscapes and Global Citizenship Education / Parrança da Silva, Francisco (Universidade de Aveiro (Portugal))
In this article we discuss how Linguistic Landscapes (LL) as a pedagogical tool can be applied in the framework of Global Citizenship Education (GCE). We explore the pedagogical use of LL, which are the visible representation of multilingualism and diversity in public spaces, and their role for GCE practices. [...]
En aquest article, explorem la utilització dels paisatges lingüístics (PL) com a eina pedagògica dins el marc de l'educació per a la ciutadania global (ECG). Investiguem com els PL, que representen de manera visible el multilingüisme i la diversitat en espais públics, poden contribuir a les pràctiques d'ECG. [...]
En este artículo analizamos las aplicaciones de los Paisajes Lingüísticos (PL) como herramienta pedagógica en el marco de la Educación para la Ciudadanía Global (ECG). Exploramos la utilización pedagógica de los PL y su papel en las prácticas de la ECG. [...]
Dans cet article, nous examinons comment les paysages linguistiques (PL) en tant qu'outil pédagogique peuvent être appliqués dans le cadre de l'éducation à la citoyenneté mondiale (ECM). Nous explorons l'utilisation pédagogique des PL et leur rôle dans les pratiques d'ECM. [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1294
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1294 (Articles)  
7.
12.7 KB Pàgina web del projecte ACCESS4ALL : Laboratori de Polítiques i Pràctiques per al Desenvolupament Social a l'Educació Superior / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu
Aquest registre incorpora la web elaborada en el marc del projecte ACCESS4ALL - Laboratori de Polítiques i Pràctiques per al Desenvolupament Social a l'Educació Superior (2015-1-ES01-KA203-015970)", finançat per la Comissió Europea a partir del programa Erasmus +. [...]
2024  
8.
3.1 MB La inclusió d'alumnes amb necessitats específiques de suport : percepció docent de les pràctiques educatives a educació infantil, primària i secundària / Centellas Comellas, Albert ; Jurado de los Santos, Pedro, dir.
La inclusió educativa és un dels reptes actuals en els centres educatius. Per tant, aquest estudi es base en l'anàlisi de les pràctiques que els docents porten a terme en els centres educatius d'infantil, primària i secundària i com aquestes influeixen en l'atenció a l'alumnat analitzant la pròpia percepció de les estratègies portades a terme. [...]
La inclusión educativa es uno de los retos actuales en los centros educativos. Por tanto, este estudio se basa en el análisis de las prácticas que los docentes llevan a cabo en los centros educativos de infantil, primaria y secundaria y cómo éstas influyen en la atención al alumnado analizando la propia percepción de las estrategias llevadas a cabo. [...]
Educational inclusion is one of the current challenges in schools. Therefore, this study is based on the analysis of the practices that teachers carry out in children's, primary and secondary schools and how these influence attention to students by analyzing the own perception of the strategies carried out Currently, educational centers are in the process of changes, these entail reflection, coordination, among others. [...]

2023  
9.
Tres experiències innovadores en educació oberta / Casillas Viladerrams, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Vídeo de les comunicacions presentades a la Setmana de l'Educació Oberta a la UAB el dilluns 4 de març de 2024 de 10 a 12 hores. En aquesta activitat 3 professors de diferents departament de la UAB van presentar 3 projectes que tenen en comú la seva implicació amb la innovació a l'aula i el seu compromís amb l'educació oberta: "De l'aula a la taula de joc : construint coneixement compartit a través del projecte Phylogenome", "Expedición Tahina-Can" i "Recursos Educativos Abiertos creados con la metodología playful learning".
2024
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 2024  
10.
42 p, 761.7 KB Máster universitario en Formación del profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación profesional y Enseñanza de idiomas. Especialidad en Matemáticas / Universitat Autònoma de Barcelona ; Universitat de Barcelona ; Universitat Politècnica de Catalunya
El Máster interuniversitario en Formación del Profesorado, especialidad de matemáticas es la continuación del máster del mismo nombre coordinado por la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) desde el curso 2013-2014 y que contaba con la participación de las universidades UAB, UB, UPC, UOC y UPF. [...]
Bellaterra, 2023 (Màsters)  

UAB Digital Repository of Documents : 5,083 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.