1.
|
|
2.
|
17 p, 460.8 KB |
Evaluación de la combinación de clase invertida y uso de aplicaciones para promover una docencia universitaria interactiva
/
Rodríguez-Pasquín, Myriam (University of Murcia) ;
Esteban-Yago, Miguel (University of Murcia) ;
López-Martínez, María (University of Murcia) ;
García-Luque, Olga (University of Murcia)
Este trabajo tiene como objetivo la evaluación de una propuesta docente que combina la clase invertida con el uso de aplicaciones en la asignatura Análisis del Entorno Económico, del grado de Relaciones Laborales y Recursos Humanos. [...] Aquest treball té com a objectiu avaluar una proposta docent que combina la classe invertida amb l'ús d'aplicacions a l'assignatura Anàlisi de l'Entorn Econòmic, del grau de Relacions Laborals i Recursos Humans. [...] Increasing the interaction between teachers and students and making university teaching more dynamic is an important objective, especially to increase students' desire to complete their courses. This paper presents the evaluation of an innovative initiative that combines a "flipped classroom" approach with the use of apps such as Wooclap, Socrative and Kahoot to promote interaction between teachers and students. [...]
2023 - 10.5565/rev/educar.1740
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 367-383 (Monográfico)
|
|
3.
|
21 p, 983.6 KB |
Perfiles del participante en LMOOC : análisis bibliográfico y estudio de caso
/
Díez-Arcón, Paz (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))
La enseñanza de lenguas a través de cursos masivos (LMOOC) tiene características distintivas del resto de propuestas formativas en línea. Los cursos que funcionan en la actualidad tienen criterios evaluativos más cercanos a métodos tradicionales que suponen la asociación de éxito con la compleción del curso, lo que desemboca en una preocupación por el propio formato masivo al no reflejar altos niveles de compleción. [...] L'ensenyament de llengües a través de cursos massius (LMOOC) té característiques distintives de la resta de propostes formatives en línia. Els cursos que funcionen en l'actualitat tenen criteris avaluatives més prop de mètodes tradicionals que suposen l'associació d'èxit amb la compleció del curs, el que desemboca en una preocupació pel mateix format massiu com que no reflecteixen alts nivells de compleció. [...] Language learning through massive open online courses (LMOOCs) have distinctive features from the rest of online formative proposals. The courses currently working have assessment criteria closer to traditional methodologies, where success is associated with course completion, which leads to a concern about the massive format itself, as high completion levels are not achieved. [...] L'enseignement des langues par le biais de cours massifs en ligne (LMOOC) présente des característiques distinctes des autres approches d'apprentissage en ligne. Les cours qui fonctionnent actuellement ont des critères d'evaluation plus proches des méthodes traditionnelles qui supposent l'association de la réussite à l'achèvement du ccours, ce qui fait craindre que le format de masse luimème ne reflète pas des niveaux élevés d'achèvement. [...]
2021 - 10.5565/rev/jtl3.979
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 4 (2021) , p. e979 (Articles)
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
11 p, 130.3 KB |
L'ICLES i el rendiment acadèmic dels aprenents a l'educació terciària : el cas del Grau d'Educació Primària de la UAB
/
Borràs Comes, Joan Manel 1984- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca Llengua i Educació (LED)) ;
Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ;
Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
En aquest article els autors comparen el rendiment acadèmic de dos grups d'alumnes del Grau d'Educació Primària (GEP) de la UAB, en dues edicions (2012-13 i 2013-14). D'una banda, el GEP-DUA, amb docència majoritàriament en anglès, i, de l'altra, el GEP-cat, amb docència quasi exclusivament en català. [...]
2017 - 10.1344/TE2017.52.6
Temps d'educació, Vol. 52 (2017) , p. 79-89
|
|
7.
|
22 p, 336.8 KB |
El peso del origen social y del centro escolar en la desigualdad de resultados al final de la escuela obligatoria
/
Torrents Vilà, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
García Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Valls, Ona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El debate sobre el efecto de los centros escolares ha sido ingente desde la aparición del informe Coleman. La desigualdad de rendimiento educativo entre el alumnado según el centro escolar al que acude es un hecho conocido tanto por científicos sociales como por muchas familias, que lo tienen en cuenta en sus estrategias de elección de escuela. [...] School effects have been a controversial issue since the publication of the Coleman report. Students' attainment varies depending on the school they attend; a fact that is well known in social scientific research as well as in families, who take these differences into account in their school choice strategies. [...] El debat sobre l'efecte dels centres escolars ha estat ingent des de l'aparició de l'informe Coleman. La desigualtat de rendiment educatiu entre l'alumnat segons el centre escolar al qual acudeix és un fet conegut tant per científics socials com per moltes famílies, que ho tenen en compte en les seves estratègies d'elecció d'escola. [...]
2018 - 10.5565/rev/papers.2300
Papers : revista de sociologia, Vol. 103 Núm. 1 (Gener-Març 2018) , p. 29-50 (Artículos)
|
|
8.
|
24 p, 242.3 KB |
La inmigración y el género como factores clave de la movilidad educativa en España
/
Granell Pérez, Rafael (Universitat de València. Departament d'Economia Aplicada) ;
Fuenmayor Fernández, Amadeo de (Universitat de València. Departament d'Economia Aplicada) ;
Mediavilla Bordalejo, Mauro (Universitat de València. Departament d'Economia Aplicada)
En este trabajo analizamos los determinantes del logro educativo para la población inmigrante en España, así como su grado de movilidad intergeneracional educativa, comparando estos resultados con el resto de residentes en nuestro país. [...] This paper analyzes the determinants of educational attainment among immigrants in Spain and their degree of intergenerational educational mobility compared to Spanish individuals. The EU-SILC survey of 2011, which includes a module on intergenerational transmission of poverty, is used as a source of information. [...] En aquest treball analitzem els determinants de l'èxit educatiu per a la població immigrant a Espanya, així com el seu grau de mobilitat intergeneracional educativa, comparant aquests resultats amb la resta de residents al nostre país. [...]
2018 - 10.5565/rev/papers.2311
Papers : revista de sociologia, Vol. 103 Núm. 1 (Gener-Març 2018) , p. 51-73 (Artículos)
|
|
9.
|
21 p, 518.0 KB |
Resiliència, immigració i èxit escolar
/
Sandín Esteban, Ma. Paz (Universitat de Barcelona. Grup de Recerca en Educació Intercultural (GREDI)) ;
Bazoco García, Josep (Universitat de Barcelona. Grup de Recerca en Educació Intercultural (GREDI)) ;
del Campo Sorribas, Jaume (Universitat de Barcelona. Grup de Recerca en Educació Intercultural (GREDI)) ;
Forés i Miravalles, Anna (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica i Organització Educativa) ;
Massot Lafon, Inés (Universitat de Barcelona. Grup de Recerca en Educació Intercultural (GREDI)) ;
Sacramento, Rafael (Universitat de Barcelona. Grup de Recerca en Educació Intercultural (GREDI)) ;
Sánchez Martí, Angelina (Universitat de Barcelona. Grup de Recerca en Educació Intercultural (GREDI))
El projecte de recerca que es presenta té la intenció d'abordar i caracteritzar des de l'enfocament de la resiliència com l'alumnat de procedència estrangera s'enfronta a una etapa d'alt risc d'abandonament escolar, l'Educació Secundària Obligatòria (ESO) -especialment en el segon cicle-, i el moment de transició acadèmica cap a la Post-Obligatòria (PO). [...] El proyecto de investigación que se presenta tiene la intención de abordar y caracterizar desde el enfoque de la resiliencia como el alumnado de procedencia extranjera se enfrenta a una etapa de alto riesgo de abandono escolar, la Educación Secundaria Obligatoria (ESO) - especialmente en el segundo ciclo-, y el momentod e transición académica hacia la Post-obligatoria (PO). [...] Le projet de recherche présenté a pour but d'aborder et de caractériser, en mettant l'accent sur la résilience, la manière dont les élèves d'origine étrangère affrontent une étape à haut risque d'abandon scolaire, l'Enseignement secondaire obligatoire (ESO) -tout spécialement dans le second cycle-, et le moment de transition académique vers l'enseignement post-obligatoire (PO) (aux alentours de 16 ans). [...] From the perspective of resilience, the aim of the research project presented here was to examine and describe how students from other countries face a stage of education in which there is a high risk of dropping out. [...]
2014
Temps d'educació, Núm. 46 (2014) , p. 11-31
|
|
10.
|
14 p, 578.4 KB |
Joves immigrants i persistència acadèmica : què ens diuen les seves xarxes personals?
/
Sánchez Martí, Angelina (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ;
Sandín Esteban, Ma. Paz (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació)
L'estudi que es presenta forma part d'un projecte de recerca de tipus longitudinal que busca determinar en quina mesura les xarxes personals i socials de l'alumnat immigrant poden apoderar les seves trajectòries acadèmiques tot incidint en la seva persistència i èxit escolar. [...] El estudio que se presenta forma parte de un proyecto de investigación de tipo longitudinal que busca determinar en qué medida las redes personales y sociales del alumnado inmigrante pueden empoderar sus trayectorias académicas incidiendo en su persistencia y éxito escolar. [...] L'étude qui est présentée fait partie d'un projet de recherche de type longitudinal qui vise à déterminer dans quelle mesure les réseaux personnels et sociaux des élèves immigrés peuvent renforcer leurs trajectoires académiques tout en ayant une incidence sur leur persistance et leur succès scolaire. [...] This study forms part of a longitudinal research project whose aim is to determine the extent to which immigrant students' social and personal networks could empower their academic careers and have an impact on their persistence in school and their academic success. [...]
2013
Temps d'educació, Núm. 44 (2013) , p. 177-190
|
|