Resultats globals: 35 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 11 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 10 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Materials didàctics, 20 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 10 registres trobats
Articles 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
14 p, 376.3 KB Antropologia i literatura : l'ús de Perdra de tartera com a material etnogràfic / Clua i Fainé, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jornada La dimensió social de la literatura (1a : 2018 : Barcelona, Catalunya)
Aquest article recull la comunicació presentada a la Jornada «La dimensió social de la literatura. A propòsit de Pedra de tartera de Maria Barbal», celebrada a Barcelona l'octubre de 2018. L'objectiu és mostrar el valor etnogràfic de la literatura a partir de la meva pròpia experiència docent, on utilitzo obres literàries per ensenyar Antropologia Social i Cultural als meus estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB, Espanya). [...]
This article offers the communication presented at the Conference "The Social Dimension of Literature. Concerning Maria Barbal's Stone in a Landslide", held in Barcelona in October 2018. The objective is to show the ethnographic value of literature, based on the author's own experience of using literary works to teach Social and Cultural Anthropology at Barcelona Autonomous University. [...]

2019 - 10.30687/Ri/2037-6588/2019/112/010
Rassegna iberistica, Vol. 42 Núm. 112 (2019) , p. 447-460  
2.
20 p, 508.5 KB Profesores en TikTok : estrategias y recursos creativos para la divulgación y viralización de contenido. ¿Una evolución en la educación? / Sánchez-López, Iván (Universitat d'Alacant) ; Roig-Vila, Rosabel (Universitat d'Alacant) ; Manotas Salcedo, Edna (Universidad del Norte)
TikTok está experimentando un crecimiento exponencial, especialmente entre las generaciones más jóvenes. En el contexto educativo, algunos profesores están utilizando la plataforma para divulgar y viralizar publicaciones personales. [...]
TikTok està experimentant un creixement exponencial, especialment entre les generacions més joves. En el context educatiu, alguns professors utilitzen la plataforma per divulgar i viralitzar publicacions personals. [...]
TikTok is experiencing exponential growth, especially among the younger generation. In the educational context, teachers are using the platform to disseminate personal publications and make them go viral. [...]

2023 - 10.5565/rev/analisi.3634
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 69 (2023) , p. 93-112 (Articles)
2 documents
3.
16 p, 195.3 KB Factores explicativos de la calidad de la educación media : análisis del caso de Córdoba, en Colombia / Ortega Montes, Jorge Eliecer (Universidad de Córdoba) ; Valencia Jiménez, Nydia Nina (Universidad de Córdoba) ; Humánez Otero, Jorge Samuel (Institución Educativa Liceo León de Greiff)
Estudio correlacional con enfoque cuantitativo que buscó establecer la asociación entre los factores intrínsecos observables de las instituciones pedagógicas con la variabilidad de la calidad de la educación media en 27 municipios no certificados del Departamento de Córdoba, Colombia. [...]
Estudi correlacional amb enfocament quantitatiu que va buscar establir l'associació entre els factors intrínsecs observables de les institucions pedagògiques amb la variabilitat de la qualitat de l'educació mitjana en 27 municipis no certificats del Departament de Córdoba, Colòmbia. [...]
A correlational study with a quantitative approach aimed at establishing the link between observable intrinsic factors in educational institutions with variability in the quality of secondary education in 27 uncertified municipalities in Córdoba, Colombia. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1455
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 221-236  
4.
15 p, 201.6 KB El proyecto Go-Lab como entorno virtual de aprendizaje : análisis y futuro / Palau Martin, Ramon (Universitat Rovira i Virgili) ; Mogas Recalde, Jordi (Universitat Rovira i Virgili) ; Domínguez-García, Santiago (Universitat Rovira i Virgili)
Este estudio parte del objetivo de evaluar el proyecto Go-Lab en clave de espacio virtual de aprendizaje. La necesidad de aprender ciencia de una forma más aplicada y manipulativa se enfrenta al alto coste de los laboratorios. [...]
Aquest estudi es basa en l'objectiu d'avaluar Go-Lab en termes d'espai d'aprenentatge virtual. La necessitat d'aprendre ciència d'una manera més aplicada i manipulativa s'enfronta a l'alt cost dels laboratoris. [...]
The aim of this study was to evaluate Go-Lab as a virtual learning space. For this purpose, a mixed methodology with an explanatory sequential design was used. On the one hand, a questionnaire was administered to a sample of 34 advanced Go-Lab users to evaluate the platform based on the characteristics of a virtual learning space. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1068
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 407-421 (Monográfico)  
5.
4 p, 179.6 KB "Allà on els arbres canten" : una novel·la per a l'aula de ciències / Ruiz Morillas, Núria (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Química Física i Inorgànica)
La novel·la és un bon recurs educatiu per facilitar l'adquisició i comprensió d'alguns con-ceptes complexos. Aquest article proposa una sèrie d'activitats per primer cicle d'Educació Secundària Obligatòria a partir de la novel·la Allà on els arbres canten.
The novel is a great educational resource to facilitate the acquisition and understanding of some complex concepts. This paper proposes a series of activities for the first cycle of Se-condary Education from the novel Where the trees sing.

2014 - 10.5565/rev/ciencies.70
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 27 (Març 2014) , p. 22-25  
6.
18 p, 528.8 KB Percepciones en torno al coordinador TIC en los centros educativos inteligentes : un estudio de caso / Romero Rodrigo, Mercedes (Universitat de València) ; Peirats Chacón, José (Universitat de València) ; San Martín Alonso, Ángel (Universitat de València) ; Gallardo Fernández, Isabel María (Universitat de València)
Este trabajo muestra las conclusiones de un estudio que tiene por objeto de análisis al coordinador TIC de un centro educativo, así como las percepciones, tanto del propio coordinador como de los docentes del centro, sobre sus funciones y tareas. [...]
Aquest treball mostra les conclusions d'un estudi que té com a objecte d'anàlisi el coordinador TIC d'un centre educatiu, com també les percepcions, tant del propi coordinador com dels docents del centre, sobre les funcions i les tasques que ha de complir. [...]
This paper shows the findings of a study aimed to analyze the ICT coordinator of an educational centre, and the perceptions of both the coordinator and the other teachers of this centre, regarding their roles and tasks. [...]

2014 - 10.5565/rev/educar.111
Educar, Vol. 50, Núm. 1 (Gener-Juny 2014) , p. 167-184  
7.
22 p, 338.9 KB Alumnado con enfermedad mental. La asignatura pendiente / Lezcano Barbero, Fernando (Universidad de Burgos)
La histórica permanencia en espacios sanitarios de las personas con enfermedad mental ha supuesto un importante retraso en el desarrollo de recursos educativos especializados de acuerdo con sus características. [...]
La històrica permanència en recursos sanitaris de les persones amb malaltia mental ha suposat un important retard en el desenvolupament de recursos educatius especialitzats d'acord amb les seves característiques. [...]
The historic stay in health care resources for people with mental disorders has been a significant delay in the development of specialized educational resources according to their properties. The recruitment of these persons into the society became as a result of the «deinstitutionalization» (closure of psychiatrics). [...]

2013 - 10.5565/rev/educar.419
Educar, Vol. 49, Núm. 2 (Juliol-Desembre 2013) , p. 245-266  
8.
16 p, 305.5 KB Integración de la educación vial en un curso OCW / Trillo Miravalles, Mª Paz (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya). Departamento MIDE)
Partiendo de las necesidades educativas detectadas en la población entorno a los principales factores de riesgo en la conducción, que provocan numerosas víctimas mortales, se considera oportuno plantear un curso abierto, Open Course Ware, en la Universidad Nacional de Educación a Distancia (OCW-UNED), sobre «Educación vial: sustancias nocivas en la conducción», con el objetivo de intercambiar conocimientos y experiencias entre los distintos participantes, integrando entre otros las aplicaciones de comunicación de una red social, para concienciar y minimizar riesgos ante una problemática de interés social. [...]
Partint de les necessitats educatives detectades a la població entorn els principals factors de risc en la conducció, que provoquen nombroses víctimes mortals, es considera oportú, des de la Universidad Nacional de Educación a Distancia (OCW-UNED), plantejar un curs obert, Open Course Ware, sobre «Educació Viària: substàncies nocives en la conducció», amb l'objectiu d'intercanviar coneixements i experiències entre els diferents participants, integrant, entre d'altres, les aplicacions de comunicació d'una xarxa social per prendre consciència i minimitzar riscos davant una problemàtica d'interès social. [...]
Based on the educational needs identified in the population about the main risk factors in driving, that cause many deaths, it is considered necessary to raise an open course, Open Course Ware of the National University of Distance Education (OCW-UNED, Spain) on «Road Education: harmful substances to driving», with the aim of exchanging knowledge and experience between participants, integrating applications and other communication of a social network to raise awareness and reduce risks to an issue of social concern. [...]

2010 - 10.5565/rev/educar.85
Educar, Núm. 46 (2010) , p. 69-84  
9.
5 p, 205.2 KB Vídeos didácticos de física y química / Mas i Pujadas, F. (Universitat de Barcelona. Departament de Química Física) ; Paniagua Valle, J. C. (Universitat de Barcelona. Departament de Química Física) ; Vilaseca i Font, E. (Universitat de Barcelona. Departament de Química Física) ; Barbosa Torralbo, J. (Universitat de Barcelona. Departament de Química Analítica)
The spectacular development of audiovisual techniques in the last few years has provided a wealth of pedagogical resources which are clearly underexploited. The aim of this work was to improve this situation by making available resources known to teachers. [...]
1991 - 10.5565/rev/ensciencias.4711
Enseñanza de las ciencias, V. 9 n. 2 (1991) p. 181-185  
10.
16 p, 188.2 KB Webquest i recursos interactius en xarxa per a la didàctica del patrimoni / Asensio i Fernàndez, Joan Manel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana)
Internet és una font inesgotable d'informació que atreu de manera notable els més joves. Els educadors ens hem de posar al dia i aprofitar les possibilitats de la Xarxa i el seu atractiu per transformar-la en una eina al servei de l'ensenyament. [...]
Internet es una fuente inagotable de información que atrae de manera notoria a los más jóvenes. Los educadores debemos ponernos al día i aprovechar las posibilidades de la Red y su atractivo, para transformarla en una herramienta al servicio de la enseñanza. [...]
Internet is an inexhaustible source of information that does attract mostly young people. Educators have to actualize their didactic procedures and have also to take advantage of the possibilities of Internet and its attraction among students for transforming it into a tool for education. [...]

2006
Treballs d'arqueologia, N. 12 (2006) p. 127-142  

Articles : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 10 registres trobats  
1.
1 p, 588.9 KB Jornades Open Education Week 2021 (de l'1 al 5 de març) / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
L'Open Education Week una iniciativa anual d'abast global que pretén conscienciar sobre els avantatges que aporten a professors i estudiants implementar els recursos i les pràctiques educatives en obert. [...]
2021
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2021
2 documents
2.
Ensenyament obert : reflexions i ajudes per "Aprendre a nedar a l'oceà digital" / Campuzano Puntí, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Planificació de Sistemes d'Informació) ; Martínez Carrascal, Juan Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Planificació de Sistemes d'Informació) ; Constantino Aguilella, Erika (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Planificació de Sistemes d'Informació
2021
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2021
2 documents
3.
61 p, 4.7 MB Recursos educatius oberts per a la docència universitària / Santos-Hermosa, Gema
Xerrada telepresencial que va portar a terme Gema Santos en el marc de l'Open Education Week a la UAB el dia 4 de març de 2021. Va explicar la reutilització dels recursos educatius oberts (Open Educational Resources, OER) dins l'educació superior des d'un punt de vista doble: segons la predisposició i/o preparació dels repositoris de recursos educatius oberts i també tenint en compte les percepcions i/o requeriments dels seus usuaris.
2021
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2021
2 documents
4.
1 p, 441.2 KB Recursos educatius en obert : comparteix per educar: Jornada sobre iniciatives docents en el marc de la viquipèdia / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
2020
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2020  
5.
Experiències docents a la Viquipèdia / Costal Fornells, Anna, 1981- (Escola Superior de Música de Catalunya) ; Guaus, Enric (Escola Superior de Música de Catalunya)
Presentació per a la Jornada "Recursos educatius en obert: comparteix per educar: Jornada sobre iniciatives docents en el marc de la viquipèdia", que va tenir lloc el 5 de març de 2020. Es tracta d'un acte organitzat conjuntament pel Servei de Biblioteques UAB i Amical Viquimèdia en el marc de l'Open Education Week. [...]
2020 (Eines per a la recerca)
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2020  
6.
Experiències docents a la Viquipèdia / Gea Leiva, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Montón i Macián, Màrius (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics)
Presentació per a la Jornada "Recursos educatius en obert: comparteix per educar: Jornada sobre iniciatives docents en el marc de la viquipèdia", que va tenir lloc el 5 de març de 2020. Es tracta d'un acte organitzat conjuntament pel Servei de Biblioteques UAB i Amical Viquimèdia en el marc de l'Open Education Week. [...]
2020 (Eines per a la recerca)
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2020  
7.
Experiències docents a la Viquipèdia / Dengra i Grau, F. Xavier ; Amical Wikimedia
Presentació per a la Jornada "Recursos educatius en obert: comparteix per educar: Jornada sobre iniciatives docents en el marc de la viquipèdia", que va tenir lloc el 5 de març de 2020. Es tracta d'un acte organitzat conjuntament pel Servei de Biblioteques UAB i Amical Viquimèdia en el marc de l'Open Education Week. [...]
2020 (Eines per a la recerca)
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2020  
8.
40 p, 124.6 MB WikiArs : una forma diferent de col·laboració / Madurell Alemany, Lluís ; Amical Wikimedia
Presentació per a la jornada "Recursos educatius en obert: comparteix per educar: Jornada sobre iniciatives docents en el marc de la Viquipèdia", que va tenir lloc el 5 de març de 2020. Es tracta d'un acte organitzat conjuntament pel Servei de Biblioteques UAB i Amical Wikimèdia en el marc de l'Open Education Week. [...]
2020 (Eines per a la recerca)
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2020
2 documents
9.
Introducció a la viquipèdia en entorns educatius / Solé Martí, Esther ; Dengra i Grau, F. Xavier ; Amical Wikimedia
Presentació per a la Jornada "Recursos educatius en obert: comparteix per educar: Jornada sobre iniciatives docents en el marc de la viquipèdia", que va tenir lloc el 5 de març de 2020. Es tracta d'un acte organitzat conjuntament pel Servei de Biblioteques UAB i Amical Viquimèdia en el marc de l'Open Education Week. [...]
2020 (Eines per a la recerca)
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2020
2 documents
10.
33 p, 2.8 MB Els materials docents en obert a la UAB / Azorín, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat Tècnica i de Projectes)
Presentació per a la jornada "Recursos educatius en obert: comparteix per educar: Jornada sobre iniciatives docents en el marc de la Viquipèdia", que va tenir lloc el 5 de març de 2020. Es tracta d'un acte organitzat conjuntament pel Servei de Biblioteques UAB i Amical Wikimèdia en el marc de l'Open Education Week. [...]
2020
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2020
2 documents

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
238.1 KB e·Chinese Tools / Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Paoliello, Antonio
En els darrers anys l'interès per aprendre xinès ha crescut exponencialment arreu. Paral·lelament, a Internet s'han anat acumulant una gran quantitat de recursos per a l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües en general i del xinès en concret. [...]
En los últimos años el interés por aprender chino ha crecido exponencialmente en todo el mundo. Paralelamente, en Internet se ha ido acumulando una gran cantidad de recursos para la enseñanza y el aprendizaje de lenguas, en general, y del chino, en particular. [...]
In recent years, the interest in learning Chinese has surged globally. Concurrently, the Internet has been accumulating an abundance of resources for the teaching and learning of foreign languages, including Chinese. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021 - 10.5565/ddd.uab.cat/259978
3 documents
2.
96 p, 3.3 MB Tipología de recursos de las TIC para el aula de chino : clasificación y característica / Yingxiang, Li ; Rovira-Esteva, Sara, dir. ; Casas-Tost, Helena ; Fundació Universitat Autònoma de Barcelona ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca sobre la Traducció entre el Xinès i el Castellà/Català - TXICC ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) desempeñan actualmente un papel importante en la enseñanza-aprendizaje del chino como lengua extranjera. Sin embargo, los recursos TIC sirven o rinden con eficiencia solo en el caso de que se seleccionen adecuada y razonablemente. [...]
The information and communication technologies (ICT) currently play an important role in the teaching and learning of Chinese as a foreign language. However, ICT resources serve or perform efficiently only if they are properly and reasonably selected. [...]
当前互联网上丰富的信息与通信技术(TIC)资源在对外汉语教育教学中起到了重要作用。然而,使用者们只有选择适合他们的资源,才能使它们发挥有效 作用。对此,本文提出了一个资源分类方案,并贡献了一个开放的,可供使用者们根据自身需求,随时快速地筛选和查找资源的数据库。除此之外,还提供了一些数据库中资源的使用建议.

juny 2020
Màster Universitari en Didàctica del Xinès per a Hispanoparlants [1398]  

Materials didàctics 20 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
49 p, 2.3 MB Adquireix i respecta els drets d'autor en docència i recerca / Álvarez Díaz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Besson Ribas, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació adreçada al personal docent i investigador de la Universitat Autònoma de Barcelona. S'expliquen els principals conceptes teòrics en l'àmbit dels drets d'autor i la propietat intel·lectual. [...]
2023 (Producció científica) (Eines per a la recerca)  
2.
2 p, 2.2 MB Com actualitzar un perfil d'investigador amb Web of Science / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Infografia que explica els passos a seguir per actualitzar un perfil investigador amb Web of Science: com editar algunes informacions, funcionalitat de l'eina, creació d'alertes, indicadors bibliomètrics i anàlisi mètrica de les publicacions que ofereix, recomanacions, etc. [...]
2023 (Eines per a la recerca)
3 documents
3.
2 p, 1.4 MB Com actualitzar un perfil d'investigador amb Scopus / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Infografia que explica els passos a seguir per actualitzar un perfil investigador amb Scopus: com editar algunes informacions, funcionalitat de l'eina, creació d'alertes, indicadors bibliomètrics i anàlisi mètrica de les publicacions que ofereix, recomanacions, etc. [...]
2023 (Eines per a la recerca)
6 documents
4.
2 p, 2.3 MB Com actualitzar un perfil d'investigador amb Publons / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Infografia que explica els passos a seguir per actualitzar un perfil investigador amb Publons: com editar algunes informacions, funcionalitat de l'eina, creació d'alertes, indicadors bibliomètrics i anàlisi mètrica de les publicacions que ofereix, recomanacions, etc. [...]
2022 (Eines per a la recerca)
3 documents
5.
2 p, 1.6 MB Com crear i actualitzar un perfil d'investigador amb ORCID / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Infografia que explica els passos a seguir per crear i actualitzar un perfil investigador amb ORCID: com introduir les publicacions i altres informacions, elements a vincular, recomanacions, etc. També mostra com es visualitza finalment el perfil complet un cop s'ha creat.
2023 (Eines per a la recerca)
6 documents
6.
2 p, 951.2 KB Com crear i actualitzar un perfil d'investigador amb Google Acadèmic / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Infografia que explica els passos a seguir per crear i actualitzar un perfil investigador amb Google Scholar: com afegir les informacions, funcionalitat de l'eina, creació d'alertes, indicadors bibliomètrics que ofereix, recomanacions, etc. [...]
2023 (Eines per a la recerca)
6 documents
7.
238.1 KB e·Chinese Tools / Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Paoliello, Antonio
En els darrers anys l'interès per aprendre xinès ha crescut exponencialment arreu. Paral·lelament, a Internet s'han anat acumulant una gran quantitat de recursos per a l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües en general i del xinès en concret. [...]
En los últimos años el interés por aprender chino ha crecido exponencialmente en todo el mundo. Paralelamente, en Internet se ha ido acumulando una gran cantidad de recursos para la enseñanza y el aprendizaje de lenguas, en general, y del chino, en particular. [...]
In recent years, the interest in learning Chinese has surged globally. Concurrently, the Internet has been accumulating an abundance of resources for the teaching and learning of foreign languages, including Chinese. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021 - 10.5565/ddd.uab.cat/259978
3 documents
8.
1 p, 206.3 KB Com incorporar recursos audiovisuals i textos d'altres / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Infografia que explica els passos a seguir per incorporar recursos audiovisuals (imatges, vídeos, música i sons), mapes o textos d'altres autors en una obra pròpia, tot respectant el dret a tercers.
2024 (Eines per a la recerca)
4 documents
9.
49 p, 2.2 MB Propietat intel·lectual en la tasca docent i investigadora del PDI / Álvarez Díaz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Besson Ribas, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació adreçada al personal docent i investigador de la Universitat Autònoma de Barcelona. S'expliquen els principals conceptes teòrics en l'àmbit dels drets d'autor i la propietat intel·lectual. [...]
2022
2 documents
10.
66 p, 5.8 MB Com publicar recursos docents en obert a la UAB / Azorín, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Material del curs 'Com publicar recursos docents en obert a la UAB' organitzat per la Oficina de Qualitat Docent (OQD) i impartit per personal del Servei de Biblioteques l'1 i 2 de juny de 2021.
2021  

Materials didàctics : 20 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 10 registres trobats  
1.
Ensenyament obert : reflexions i ajudes per "Aprendre a nedar a l'oceà digital" / Campuzano Puntí, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Planificació de Sistemes d'Informació) ; Martínez Carrascal, Juan Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Planificació de Sistemes d'Informació) ; Constantino Aguilella, Erika (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Planificació de Sistemes d'Informació
2021
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2021
2 documents
2.
61 p, 4.7 MB Recursos educatius oberts per a la docència universitària / Santos-Hermosa, Gema
Xerrada telepresencial que va portar a terme Gema Santos en el marc de l'Open Education Week a la UAB el dia 4 de març de 2021. Va explicar la reutilització dels recursos educatius oberts (Open Educational Resources, OER) dins l'educació superior des d'un punt de vista doble: segons la predisposició i/o preparació dels repositoris de recursos educatius oberts i també tenint en compte les percepcions i/o requeriments dels seus usuaris.
2021
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2021
2 documents
3.
Experiències docents a la Viquipèdia / Costal Fornells, Anna, 1981- (Escola Superior de Música de Catalunya) ; Guaus, Enric (Escola Superior de Música de Catalunya)
Presentació per a la Jornada "Recursos educatius en obert: comparteix per educar: Jornada sobre iniciatives docents en el marc de la viquipèdia", que va tenir lloc el 5 de març de 2020. Es tracta d'un acte organitzat conjuntament pel Servei de Biblioteques UAB i Amical Viquimèdia en el marc de l'Open Education Week. [...]
2020 (Eines per a la recerca)
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2020  
4.
Experiències docents a la Viquipèdia / Gea Leiva, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Montón i Macián, Màrius (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics)
Presentació per a la Jornada "Recursos educatius en obert: comparteix per educar: Jornada sobre iniciatives docents en el marc de la viquipèdia", que va tenir lloc el 5 de març de 2020. Es tracta d'un acte organitzat conjuntament pel Servei de Biblioteques UAB i Amical Viquimèdia en el marc de l'Open Education Week. [...]
2020 (Eines per a la recerca)
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2020  
5.
Experiències docents a la Viquipèdia / Dengra i Grau, F. Xavier ; Amical Wikimedia
Presentació per a la Jornada "Recursos educatius en obert: comparteix per educar: Jornada sobre iniciatives docents en el marc de la viquipèdia", que va tenir lloc el 5 de març de 2020. Es tracta d'un acte organitzat conjuntament pel Servei de Biblioteques UAB i Amical Viquimèdia en el marc de l'Open Education Week. [...]
2020 (Eines per a la recerca)
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2020  
6.
1 p, 441.2 KB Recursos educatius en obert : comparteix per educar / Lopo, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Allué i Blanch, Vicenç (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Veterinària) ; Amical Wikimedia
Presentació per a la Jornada "Recursos educatius en obert: comparteix per educar: Jornada sobre iniciatives docents en el marc de la viquipèdia", que va tenir lloc el 5 de març de 2020. Es tracta d'un acte organitzat conjuntament pel Servei de Biblioteques UAB i Amical Viquimèdia en el marc de l'Open Education Week. [...]
2020
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2020
44 documents
7.
40 p, 124.6 MB WikiArs : una forma diferent de col·laboració / Madurell Alemany, Lluís ; Amical Wikimedia
Presentació per a la jornada "Recursos educatius en obert: comparteix per educar: Jornada sobre iniciatives docents en el marc de la Viquipèdia", que va tenir lloc el 5 de març de 2020. Es tracta d'un acte organitzat conjuntament pel Servei de Biblioteques UAB i Amical Wikimèdia en el marc de l'Open Education Week. [...]
2020 (Eines per a la recerca)
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2020
2 documents
8.
Introducció a la viquipèdia en entorns educatius / Solé Martí, Esther ; Dengra i Grau, F. Xavier ; Amical Wikimedia
Presentació per a la Jornada "Recursos educatius en obert: comparteix per educar: Jornada sobre iniciatives docents en el marc de la viquipèdia", que va tenir lloc el 5 de març de 2020. Es tracta d'un acte organitzat conjuntament pel Servei de Biblioteques UAB i Amical Viquimèdia en el marc de l'Open Education Week. [...]
2020 (Eines per a la recerca)
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2020
2 documents
9.
Publicar materials docents en obert / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Publicar material docent en obert és molt fàcil, només s'ha d'accedir al DDD i en qüestió de dies el material està disponible i en obert per a tota la comunitat científica i per a tota la societat.
2020 (Eines per a la recerca)
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2020  
10.
33 p, 2.8 MB Els materials docents en obert a la UAB / Azorín, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat Tècnica i de Projectes)
Presentació per a la jornada "Recursos educatius en obert: comparteix per educar: Jornada sobre iniciatives docents en el marc de la Viquipèdia", que va tenir lloc el 5 de març de 2020. Es tracta d'un acte organitzat conjuntament pel Servei de Biblioteques UAB i Amical Wikimèdia en el marc de l'Open Education Week. [...]
2020
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2020
2 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.