Elemental 1 – unitat 4
- 1.1. CL. Respondre un qüestionari: ets xafarder?
- 1.2. CL i CO. Identificar estructures de suposició per parlar de persones.
- 1.3. Gramàtica. Relacionar paraules per construir frases suposant fets sobre persones.
- 1.4. Vocabulari. Relacionar accions vitals amb imatges (enamorar-se, posar banyes…)
- 1.5. Gramàtica i vocabulari. Relacionar verbs d’accions vitals amb imatges.
- 1.6. CO i vocabulari. Relacionar accions amb situacions de la vida.
- 1.7. CL. Relacionar una acció amb una frase sinònima (a/b/c).
- 1.8. CO. Decidir síntesi del tema d’una cançó.
- 1.9. CL i vocabulari. Completar frase amb l’adjectiu de caràcter més exacte.
- 1.10. CL i vocabulari. Completar frases amb descripció de persona més exacta.
- 1.11. CL i voc. Completar frase amb adjectius de caràcter més exactes.
- 1.12. CL i voc. Completar frases amb adjectius de caràcter més exactes.
- 1.13. CO. Relacionar noms de persones amb les seves descripcions.
- 1.14. Vocabulari i gramàtica. Completar frases amb verbs en pretèrit indefinit.
- 1.15. Vocabulari. Mots encreuats de relacions familiars.
- 1.16. Fonètica. Pronunciació de la lletra o.
- 1.17. Fonètica. Pronunciació de la lletra o.
- 1.18. EE. Escriure text sobre amic comparant el passat, la seva evolució i el seu present.
- 2.1. CO. Decidir v/f a partir de conversa sobre la vida d’una persona.
- 2.2. CO i gramàtica. Relacionar imatges amb textos orals sobre la vida d’una persona.
- 2.3. Gramàtica i vocabulari. Completar frases amb el verb correcte en plusquamperfet.
- 2.4. Gramàtica. Completar frases amb el verb en plusquamperfet.
- 2.5. Gramàtica. Ordenar paraules per construir frases.
- 2.6. Gramàtica. Completar frases amb verbs en el temps correcte (concordança verbal).
- 2.7. CL. Classificar frases segons funció (expressar sorpresa, informar, dir si es coneix).
- 2.8. CL. Classificar frases segons funció (expressar sorpresa, informar, dir si es coneix).
- 2.9. CL. Contestar si es coneixia un fet o no d’acord amb les imatges.
- 2.10. Fonètica. Lectura en veu alta de conversa sobre xafarderies.
- 2.11. CL. Completar diàleg sobre la Mina i l’Oriol després de llegir-lo complet.
- 2.12. Gramàtica. Identificar el present de subjuntiu en un diàleg.
- 2.13. Gramàtica. Completar verbs en present de subjuntiu.
- 2.14. Gramàtica. Completar frases amb pronoms de CI i verbs en present de subjuntiu.
- 2.15. CL. Decidir si s’està d’acord o no amb unes situacions.
- 2.16. EE. La vida d’una persona: suposicions i informacions reals.
- Avaluació 1. Vocabulari. Relacionar adjectius de caràcter amb la seva definició.
- Avaluació 2. CO i CL. Relacionar preguntes i respostes sobre xafarderies
- Avaluació 3. CO. Decidir a/b/c després d’escoltar text sobre una persona.
- Avaluació 4. Gramàtica. Completar frases amb verbs pron. en pretèrit indefinit.
- Avaluació 5. Gramàtica. Completar frases amb verbs en pret. plusquamperfet.
- Avaluació 6. Gramatica. Concord. verbal Completar frases verbs en temps correcte.
- Avaluació 7. EE. Xafarderies sobre un personatge famós.
Elemental 3 – unitat 1
- 1.1. CO. Decidir v/f sobre els records de l’àvia.
- 1.2. Voc. i CO. Relacionar verbs sobre l’evolució de la vida de les dones amb imatges.
- 1.3. CL i gram. Observar estructures d’obligació en present i passat.
- 1.4. Gramàtica. Completar frases amb estructura d’obligació (haver de + inf.) en passat.
- 1.5. CL i voc. Relacionar paraules amb el seu significat.
- 1.6. CL i cultura. Rel. situacions dona i moment històric (II Rep., dictad., democràcia).
- 1.7. CO. Decidir resum adequat text sobre Jornada Catalana de Dones.
- 1.8. CL i voc (expressions de temps). Relacionar situacions i moments vida de la Lola.
- 1.9. CL i gram. (usos de però i ho). Relacionar dues parts de frases que contrasten.
- 1.10. (CO) Pronúncia. Escoltar text i enregistrar-ne algunes frases.
- 1.11. CL i gram. (usos però i perquè). Relacionar parts de frases perquè tinguin sentit.
- 1.12. CO i gramàtica. Observar estructures per expressar disgust.
- 1.13. Gram. i voc. Completar frases de desgrat amb present de subjuntiu.
- 1.14. (CO) Vocabulari. Relacionar paraules sobre dones i societat amb definicions.
- 1.15. Vocabulari. Observar estructures per comparar (doble, meitat; alt, mig, baix).
- 1.16. CL i gram. Completar frases estructures comparatives i pronom en.
- 1.17. CO. Decidir a/b/c sobre vídeo El despertar de les dones.
- 1.18. Vocabulari. Formació de noms derivats de verbs.
- 1.19. CL i vocabulari. Completar text amb paraula derivada en -ció.
- 1.20. EO. Explicar un cas concret de canvi en la situació de les dones.
- 2.1. CO. Decidir v/f de programa de ràdio sobre canvis en la vida de les dones.
- 2.2. CO. Relacionar intervencions en ràdio amb tendència progressista o conserv.
- 2.3. CL. Relacionar anys i moments de la vida de sis dones catalanes conegudes.
- 2.4.Vocabulari. Escriure dates en lletres a partir de paraules desordenades.
- 2.5. Vocabulari. Escriure xifres en lletres a partir dels números.
- 2.6. CO. Decidir quina persona correspon a la pregunta (text sobre Mary Santpere).
- 2.7. Vocabulari. Compl. diàlegs verb adequat en imperfet indicatiu (observ. verbs irr.)
- 2.8. Gram. Completar frases en passat amb verbs imperfet i passat perifr.
- 2.9. CO. Decidir a/b/c d’intervenció en ràdio sobre escola a Andorra.
- 2.10. Gram. Seleccionar verbs en forma impersonal de transcripció escola a Andorra.
- 2.11. Gram. i voc. Ordenar paraules per crear frases.
- 2.12. CL. Completar frases amb abans o ara segons si es refereixen passat/present.
- 2.13. CL i voc. Completar conversa amb expres. de temps (ara, encara, ja…)
- 2.14. CL. Test del masclisme. Decidir si estem d’acord amb les afirmacions.
- 2.15. EO. Descriure la situació de la dona en un context conegut. Adaptat al curs.
- Avaluació 1. Relacionar dues parts d’una frase sobre la situació de les dones.
- Avaluació 2. Gram. i voc. Ordenar paraules per frases (opinió neg. i subj.).
- Avaluació 3. CL i gram. Completar text amb perífrasi s’obligació en passat i forma corr.
- Avaluació 4. CO. Decidir v/f d’entrevista sobre la vida professional de les dones.
- Avaluació 5. CL. Completar conversa amb expressions de temps.
- Avaluació 6. (CO) Gram. Completar frases amb verbs formes impersonals en imperfet.
- Avaluació 7. EO. Exposició formal sobre situació de dones al propi context.
Elemental 3 – unitat 2
- 1.1. CL. Llegir correus de presentació de quatre persones en un fòrum i decidir v/f.
- 1.2. CO i gram. Relacionar parts de frases per reconstruir idees de l’àudio.
- 1.3. CO i CL. Identificar situacions de l’Aina i el Xifré escoltant la conversa.
- 1.4. CL i vocabulari. Unir definicions amb paraules de la conversa al xat entre 4 joves.
- 1.5. Vocabulari. Aïllar l’adjectiu de caràcter que és diferent de la resta.
- 1.6. CO i CL. Relacionar declaracions amb tema de l’estudi.
- 1.7. CL i gram. Observació CONNECTOR per tant.
- 1.8. CL i gram. Completar conversar escrita amb perquè, per tant o com que.
- 1.9. Fonètica. Distingir [s] i [z] en diverses paraules.
- 1.10. EO. Entrevistar i descriure la situació actual de joves coneguts. Adaptat al curs.
- 2.1. CO. Decidir a/b/c sobre les situacions dels joves que parlen entre ells.
- 2.2. CL. Identificar el sentit de les frases que es diuen: positiu o negatiu.
- 2.3. Vocabulari. Relacionar la definició i els noms sobre grups de persones.
- 2.4. CL. Completar text amb paraules sobre grups i relacions.
- 2.5. Gram. Completar frase amb preposició adequada per a verb.
- 2.6. Gram. Presentació de pronoms per substituir complement preposicional.
- 2.7. Gram. Identificar referents dels PRONOMS (COMPL. PREP. RÈGIM VERBAL).
- 2.8. Gram. Observar pronoms de compl. preposicional i els seus referents.
- 2.9. Gram. Completar xat amb un o dos pronoms (compl. prep.)
- 2.10. CO, CL i gram. Triar resposta adequada (amb pronoms) a pregunta.
- 2.11. CL i gram. Conversa entre la Neus i en Xifré. Identificar oracions condicionals.
- 2.12. CO. Identificar v/f sobre la conversa entre el Màrius i l’Aina.
- 2.13. EE. Fer una descripció sobre la situació actual del joves (estat civil, residència…).
- 3.1. CO i CL. Relacionar adjectiu de caràcter amb descripció de persona.
- 3.2. CL (CO). Completar text amb adjectius de caràcter.
- 3.3. CL i voc. Relacionar definicions i paraules.
- 3.4. CL. Relacionar les OPINIONS sobre el voluntariat de la Neus i els seus amics.
- 3.5. CL. Ordenar paràgrafs de text sobre els joves d’avui.
- 3.6. CL i gram. Observar estructura per donar arguments.
- 3.7. CO i CL. Relacionar afirmacions i reaccions en conversa sobre okupes.
- 3.8. Gram. i CL. Completar frases amb no és veritat que i el que passa és que + verb.
- 3.9. Gram. i CL. Presentació del CONNECTOR tot i que.
- 3.10. CL i gram. Relacionar dues parts de frases amb el connector per això.
- 3.11. CL (CO) i gram. Completar conversa amb tot i que i per això.
- 3.12. CL (CO) i gram. Presentació d’estructura em fa posar + adjectiu.
- 3.13. CL i gram. Ordenar paraules per construir frases sobre estats d’ànim.
- 3.14. CL. Decidir a/b/c sobre text “Per què els joves no s’independitzen”.
- 3.15. CO i CL. Relacionar afirmacions amb opinió de Xifré, Marga i Vanesa.
- 3.16. EE. Text argumentatiu expressant l’opinió sobre la joventut actual. Adaptat.
- Avaluació 1. CL i gram. Completar carta per trobar amics amb connectors.
- Avaluació 2. CL i gram. Completar respostes amb preposició de règim verbal adequada.
- Avaluació 3. Gram. Completar frases amb els pronoms adequats.
- Avaluació 4. Gram. i CL. Completar text amb els connectors adequats.
- Avaluació 5. Voc. Completar presentacions del caràcter amb l’adjectiu correcte.
- Avaluació 6. EO. Manifestar l’opinió sobre la situació i comportaments dels joves.
Elemental 2 – unitat 7
- 1.1. CL i CO. Relacionar descripció general i concreta del futur pel zodíac.
- 1.2. CO i CL. Relacionar desitjos i previsions de futur de quatre persones.
- 1.3. Gram. Completar frases amb verb en mode correcte.
- 1.4. CL i gramàtica. Presentació del futur simple i compost.
- 1.5. Gramàtica. Decidir moment correcte d’una frase (futur simple i compost).
- 1.6. Vocabulari. Unir paraules i imatges sobre previsions en el futur.
- 1.7. Vocabulari. Completar frases amb paraules sobre situacions actuals i futures.
- 1.8. CL i gram. Completar frases sobre previsions de futur amb verb correcte.
- 1.9.CO. Decidir v/f en conversa sobre el passat personal i el futur de tothom.
- 1.10. Vocabulari i CL. Presentació de previsions per al futur (dates i d’aquí a + temps).
- 1.11. CL i CO. Identificar perífrasis: haver de, continuar, poder (oblig., cont. i possib.).
- 1.12. CL i gram. Completar text amb perífrasi de possib. temps i persona correcte.
- 1.13. Gram. Presentació frase en futur i continuïtat en el futur.
- 1.14. Gram. Completar quatre frases amb la perífrasi de continuïtat en el futur.
- 1.15. Gram. Completar tres frases amb la perífrasi de necessitat (caldre) en el futur.
- 1.16. CO, CL i gram. Identificar el sentit de frases orals (cont., poss., oblig.).
- 1.17. Gram. Identificar el sentit de les frases (cotinuïtat, possibilitat, obligació).
- 1.18. CL. Marcar grau d’acord amb previsions sobre el futur.
- 1.19. EE. Text sobre el futur personal i global. Adaptat per al curs.
- 2.1. CL i CO. Decidir v/f en opinions sobre el futur.
- 2.2. CL i gram. Pres. opinions futur (creure, dubtar, estar segur / no…+ subjuntiu)
- 2.3. CL i gram. Completar frases d’opinions sobre futur amb indicatiu o subjuntiu.
- 2.4. CO i gram. Identificar grau de confiança en situacions futures.
- 2.5. CL. Identificar diversos graus de possibilitat futura.
- 2.6. CL. Relacionar expressions possibilitat amb frases en mode correcte.
- 2.7. (CO). Identificar grau d’acord o desacord en expressions.
- 2.8. Gram. Identificar funció dels connectors en l’organització del discurs.
- 2.9. Ortografia. Escriure c/gu/qu en verbs en present indicatiu i en subjuntiu.
- 2.10. CL i ortografia. Completar c/gu/qu en verbs en conversa.
- 2.11. EO. Intervenció en debat sobre el futur. Adaptat.
- Avaluació 1. CL. Completar text sobre el futur amb paraules adequades.
- Avaluació 2. CL. Ordenar paraules per formar frases sobre el futur.
- Avaluació 3. CL i gram. Completar previsions amb futur o futur compost segons sentit.
- Avaluació 4. CO. Decidir v/f sobre les previsions del Miquel Àngel.
- Avaluació 5. CL. Completar text sobre futur amb verbs temps/mode adeq.
- Avaluació 6. EO. Debat sobre el futur. Adaptat.
Elemental 3 – unitat 6
- 1.1. CO o CL i voc. Completar caràcter de les persones a partir dels diàlegs.
- 1.2. CL i voc. Completar text amb trets del CARÀCTER DE LES PERSONES.
- 1.3. Vocabulari. Relacionar sinònims i antònims de caràcter de persones.
- 1.4. Vocabulari. Mots encreuats sobre caràcter de les persones.
- 1.5. Vocabulari. Decidir si adjectius de caràcter són positius o negatius.
- 1.6. Vocabulari. Completar frases amb adjectius de caràcter.
- 1.7. CL i vocabulari. Decidir v/f sobre característiques de les persones.
- 1.8. Vocabulari. Relacionar noms i imatges d’animals.
- 1.9. Voc. Completar frases de SITUACIONS HABITUALS amb la prep. adequada.
- 1.10. CL. Test per explicar la personalitat.
- 1.11. CL i gram. Decidir si una frase és personal o impersonal.
- 1.12. Gram. i CL. Completar expressions impersonals en text.
- 1.13. CL. Relacionar test de personalitat amb persona concreta.
- 1.14. EE. Interpretar un test de personalitat.
- 2.1. CL. Identificar textos predictius.
- 2.2. CL i vocabulari. Identificar paraules definides sobre PREDICCIONS i astrologia.
- 2.3. CL. Llegir prediccions d’acord amb el signe del zodíac.
- 2.4. Gram. i CL. Completar text predictiu amb verbs en futur.
- 2.5. Gram. Identificar prediccions i consells.
- 2.6. Gram. Observar prediccions amb més o menys seguretat.
- 2.7. Gram. Identificar GRAU DE SEGURETAT de les prediccions.
- 2.8. CO o CL i gram. Completar predic. per al Rodolf més o menys segures.
- 2.9. Gram. Completar frases de prediccions amb temps verbals correctes.
- 2.10. CO. Relacionar prediccions amb els moments que s’hi relacionen.
- 2.11. CL. Relacionar prediccions amb el signe del zodíac.
- 2.12. CL. Relacionar imatges i fets amb prediccions de bona o mala sort.
- 2.13. CL. Test sobre supersticions.
- 2.14. CL i vocabulari. Completar frases de supersticions amb verbs d’activ.
- 2.15. CO. Decidir v/f d’afirmacions sobre la loteria de Nadal.
- 2.16. CL. Seleccionar frases que indiquen probabilitat.
- 2.17. CL. Completar frases amb expressions de probabilitat (indic./subj.)
- 2.18. EE. Escriure predicció de futur.
- Avaluació 1. CO i voc. Relacionar descripcions pers. amb adjectiu caràcter.
- Avaluació 2. CL. Completar frases amb expressions de probabilitat (indic./subj.)
- Avaluació 3. Gram. Transformar frases perquè indiquin grau diferent de possibilitat.
- Avaluació 4. CO. Decidir v/f de prediccions sobre el futur de l’Àngel.
- Avaluació 5. EO. Debatre si som supersticiosos o no i per què.