6. Què dius ara? Barris i ciutats.

Elemental 1 – unitat 6

  • 1.1. (CO) Vocabulari. Relacionar verbs amb la seva definició.
  • 1.2. Vocabulari. Relacionar paraules sobre el trànsit i la seva imatge.
  • 1.3. CL i CO. Rel. preguntes orals i respostes escrites com a resum text compartir cotxe.
  • 1.4. Gramàtica. Completar frases: interrogatius i preposicions correctes.
  • 1.5. CO. Relacionar imatges amb conversa sobre infracció de trànsit.
  • 1.6. CO. Relacionar imatges amb conversa sobre infracció de trànsit.
  • 1.7. CL. Identificar ordres i prohibicions (imperatiu positiu i negatiu).
  • 1.8. CL i gramàtica. Observar recursos per ordenar i prohibir.
  • 1.9. Gramàtica. Triar estructura per donar ordre, prohibició, possibilitat o instrucció.
  • 1.10. Gramàtica. Transformar oracions imperatives en ordres negatives.
  • 1.11. CO. Decidir resposta correcta a/b/c sobre conversa al cotxe.
  • 1.12. Gramàtica i CL. Completar text amb preposicions i articles.
    • 1.13. Gramàtica i CO. Decidir imatges correctes amb situacions d’un cotxe.
  • 1.14. EO. Debat sobre el trànsit adaptat per a classe.
  • 2.1. Vocabulari. Relacionar imatges i paraules sobre accidents.
  • 2.2. Vocabulari. Decidir sinònims de paraules relacionades amb accidents.
  • 2.3. CL. Ordenar diàleg sobre un accident.
  • 2.4. CL i gramàtica. Identificar verbs en subjuntiu.
  • 2.5. (CO) CL. Ordenar resum d’un accident.
  • 2.6. CO i CL. Relacionar notícia oral i text escrit.
  • 2.7. Gramàtica. presentació de quantitatius: cap, ningú i tothom.
  • 2.8. CL i gramàtica. Trànsit i accidents. Triar el quantitatiu correcte.
  • 2.9. (CL El Víctor i l’accident.) Gramàtica: usos de l’, el i la.
  • 2.10. CL i gramàtica. Completar conversa sobre accident amb un quantitatiu.
  • 2.11. Gramàtica. Escriure frase sinònima amb un quantitatiu.
  • 2.12. CO. L’accident del Guillem. Decidir si les frases són v/f.
  • 2.13. CL i gramàtica. Completar frases amb verb en perfet.
  • 2.14. Gramàtica. Completar frase amb verb en imperfet o en perfet.
  • 2.15. CL. Presentació dels connectors per ordenar una narració.
  • 2.16. CL. Ordenar una narració observant els seus connectors.
  • 2.17. Fonètica. Observar combinacions de consonants cc, ct, pt.
  • 2.18. EO. Enviar missatges sobre accident.
  • Avaluació 1. CL. Decidir text per a imatge (prohibicions, possibilitats, obligacions)
  • Avaluació 2. CL i Gramàtica. Completar text amb interrogatiu correcte.
  • Avaluació 3. CO. Triar resposta correcta (quantitatius).
  • Avaluació 4. CL. Completar text amb verbs en temps correcte.
  • Avaluació 5. CL. Completar text amb connectors d’ordre.

Elemental 2 – unitat 1

  • 1.1. Vocabulari. Relacionar paraules sobre ecologia i imatges.
  • 1.2. Vocabulari. Mots encreuats amb paraules sobre ecologia.
  • 1.3. (CL) i vocabulari. Relacionar paraules sobre ecologia i les seves definicions.
  • 1.4. CL i vocabulari. Relacionar dues parts de frases amb termes oposats.
  • 1.5. CL. Decidir el millor resum per a un paràgraf.
    • 1.6. CL. Presentació perquè: situacions del medi ambient i les seves causes.
  • 1.7. CL. Relacionar frases sobre situacions del medi ambient i les seves causes.
  • 1.8. CL. Unir frases per parlar de solucions de problemes de l’entorn (en lloc de).
  • 1.9. CO. Decidir frases correctes de conversa sobre el medi ambient.
  • 1.10. CL. Unir paraules i formar frases per expressar opinions.
  • 1.11. Gram. Decidir caldre / haver de per completar frase d’obligació.
  • 1.12. Vocabulari. Ficar deixalles al contenidor correcte.
  • 1.13. Vocabulari. Identificar paraules sobre el reciclatge.
  • 1.14. Vocabulari. Mots encreuats sobre el medi ambient (tres verbs, tres noms)
  • 1.15. EO i EE. Donar l’opinió sobre l’estat del medi ambient. Adaptat com a tasca.
  • 2.1. CO. Decidir v/f. Conversa sobre el comportament del Juli.
  • 2.2. Gram. Decidir imatges correctes: dues accions paral·leles (mentre).
  • 2.3. Vocabulari i gram. Posició correcta de mentre (dues accions paral·leles).
  • 2.4. CL i gramàtica. Completar text explicatiu “El capità enciam” amb connectors.
  • 2.5.  CL i vocabulari. Identificar expressions de freqüència.
    • 2.6. Vocabulari. Presentació d’expressions de freqüència.
  • 2.7. CL i vocabulari. Completar text amb expressions de freqüència.
  • 2.8. Gram. i vocabulari. Decidir amb quina freqüència fem accions.
  • 2.9. CL i vocabulari. Completar text sobre accions i medi ambient amb verb correcte.
  • 2.10. CL i CO. Relacionar parts per construir frases correctes.
  • 2.11. CO. Decidir què fan els companys de pis sobre el medi ambient.
  • 2.12. Gram. Identificar condicions i instruccions, positives o negatives.
  • 2.13. Gram. Morfologia verbal: imperatiu, subjuntiu i present d’indicatiu.
  • 2.14. Gram. Morfologia verbal: imperatiu, subjuntiu i present d’indicatiu.
  • 2.15. Pronunciació. Les vocals neutres en contacte.
  • 2.16. EO. Missatge amb accions per no contaminar. Adaptat per al curs.
  • Avaluació 1. Vocabulari. Ordenar lletres per fer paraules sobre el medi ambient.
  • Avaluació 2. Voc. i gram. Completar conversa amb verbs en formes diferents.
  • Avaluació 3. CL. Relacionar parts per construir frases correctes.
  • Avaluació 4. Voc. Completar frases amb expressions de temps.
  • Avaluació 5. Gram. Completar instruccions amb verbs en formes adequades.
  • Avaluació 6. EE. Donar opinions sobre el medi ambient. Adaptat per al curs.

Elemental 2 – unitat 3 – bloc 2

2.1. Gramàtica. Completar text amb verbs en pretèrit plusquamperfet.
2.2. CO. Seleccionar frase correcta.
2.3. CL. Ordenar informació.
2.4. Gramàtica. Concordança verbal.
2.5. Vocabulari. Relacionar.
2.6. Vocabulari. Descripció de paraules. Poc rellevant.
2.7. Gramàtica. Estar+gerundi.
2.8. CO. Decidir a/b (probabilitat, seguretat).
2.9. CL. Construir text. Decidir a/b/c.
2.10. CL. Relacionar frases.
2.11. CL. Decidir a/b/c.
2.12. CL. Completar text.
2.13. CO. Relacionar preguntes i respostes.
2.14. CL. Relacionar títols amb paràgrafs.
2.15. CL. Ordenar frases per construir text.
2.16. CO i EO.

Avaluació 1. Vocabulari. Relacionar.
Avaluació 2. CL. Relacionar imatges amb textos.
Avaluació 3. Gramàtica. Pronoms febles.
Avaluació 4. Vocabulari. Descripció del caràcter.

Avaluació 5. CL. Connectors de temps.
Avaluació 6. Gramàtica. Concordança de temps verbals.
Avaluació 7. Activitat substituïda per tasca del grup.

Elemental 3 – unitat 1

  • 1. CO. Decidir v/f sobre els records de l’àvia.
  • 2. Voc. i CO. Relacionar verbs sobre l’evolució de la vida de les dones amb imatges.
  • 3. CL i gram. Observar estructures d’obligació en present i passat.
  • 4. Gramàtica. Completar frases amb estructura d’obligació (haver de+ inf.) en passat.
  • 5. CL i voc. Relacionar paraules amb el seu significat.
  • 6. CL i cultura. Rel. situacions dona i moment històric (II Rep., dictad., democràcia).
  • 7. CO. Decidir resum adequat text sobre Jornada Catalana de Dones.
  • 8. CL i voc (expressions de temps). Relacionar situacions i moments vida de la Lola.
  • 9. CL i gram. (usos de però ho). Relacionar dues parts de frases que contrasten.
  • 10. (CO) Pronúncia. Escoltar text i enregistrar-ne algunes frases.
  • 11. CL i gram. (usos però perquè). Relacionar parts de frases perquè tinguin sentit.
  • 12. CO i gramàtica. Observar estructures per expressar disgust.
  • 13. Gram. i voc. Completar frases de desgrat amb present de subjuntiu.
  • 14. (CO) Vocabulari. Relacionar paraules sobre dones i societat amb definicions.
  • 15. Vocabulari. Observar estructures per comparar (doble, meitat; alt, mig, baix).
  • 16. CL i gram. Completar frases estructures comparatives i pronom en.
  • 17. CO. Decidir a/b/c sobre vídeo El despertar de les dones.
  • 18. Vocabulari. Formació de noms derivats de verbs.
  • 19. CL i vocabulari. Completar text amb paraula derivada en-ció.
  • 20. EO. Explicar un cas concret de canvi en la situació de les dones.
  • 1. CO. Decidir v/f de programa de ràdio sobre canvis en la vida de les dones.
    • 2. CO. Relacionar intervencions en ràdio amb tendència progressista o conserv.
    • 3. CL. Relacionar anys i moments de la vida de sis dones catalanes conegudes.
  • 4.Vocabulari. Escriure dates en lletres a partir de paraules desordenades.
  • 5. Vocabulari. Escriure xifres en lletres a partir dels números.
  • 6. CO. Decidir quina persona correspon a la pregunta (text sobre Mary Santpere).
  • 7. Vocabulari. Compl. diàlegs verb adequat en imperfet indicatiu (observ. verbs irr.)
  • 8. Gram. Completar frases en passat amb verbs imperfet i passat perifr.
  • 9. CO. Decidir a/b/c d’intervenció en ràdio sobre escola a Andorra.
  • 10. Gram. Seleccionar verbs en forma impersonal de transcripció escola a Andorra.
  • 11. Gram. i voc. Ordenar paraules per crear frases.
    • 12. CL. Completar frases amb abansara segons si es refereixen passat/present.
  • 13. CL i voc. Completar conversa amb expres. de temps (ara, encara, ja…)
  • 14. CL. Test del masclisme. Decidir si estem d’acord amb les afirmacions.
  • 15. EO. Descriure la situació de la dona en un context conegut. Adaptat al curs.
    • Avaluació 1. Relacionar dues parts d’una frase sobre la situació de les dones.
  • Avaluació 2. Gram. i voc. Ordenar paraules per frases (opinió neg. i subj.).
  • Avaluació 3. CL i gram. Completar text amb perífrasi s’obligació en passat i forma corr.
  • Avaluació 4. CO. Decidir v/f d’entrevista sobre la vida professional de les dones.
  • Avaluació 5. CL. Completar conversa amb expressions de temps.
  • Avaluació 6. (CO) Gram. Completar frases amb verbs formes impersonals en imperfet.
  • Avaluació 7. EO. Exposició formal sobre situació de dones al propi context.