GeaTours : una experiència geolòtica d'aprenentatge cooperatiu que promou la indagació i l'autoregulació dels aprenentatges
Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
INS Vilanova (Vilanova del Vallès)
Data: |
2014 |
Resum: |
L'article presenta una experiència d'aprenentatge de la geologia mitjançant el treball en grups d'experts. Els alumnes han d'indagar i promoure el seu propi aprenentatge per a assolir un repte que se'ls proposa, i consensuar els criteris per els que avaluaran els seus propis resultats mitjançant rúbriques. L'activitat inclou aspectes artístics, TIC i matemàtics, i segueix un esquema similar al de les WebQuest. Els resultats de l'activitat es presenten juntament amb una enquesta realitzada entre l'alumnat participant. |
Resum: |
This article presents a learning experience on geology based on the "expert groups" methodology. Students have to inquiry and promote their own learning process to reach a goal, and are asked to construct collaboratively a rubric and agree on the evaluation criteria. The activity follows the general outline of a WebQuest, and includes artistic, ICT and mathematical perspectives. Results are presented together with a survey amongst students. |
Drets: |
Tots els drets reservats. |
Llengua: |
Català |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
TIC ;
Geologia ;
Meta-aprenentatge ;
Indagació ;
Webquest ;
ICT ;
Geology ;
Meta-learning ;
Inquiry |
Publicat a: |
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 27 (Març 2014) , p. 2-8, ISSN 1699-6712 |
Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n27-domenech
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/275745
DOI: 10.5565/rev/ciencies.66
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Documents dels grups de recerca de la UAB >
Centres i grups de recerca (producció científica) >
Ciències socials i jurídiques >
LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les Ciències)Articles >
Articles publicats >
CiènciesArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2014-04-22, darrera modificació el 2024-07-01