(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Data: |
2014 |
Resum: |
L'escola actual acull alumnat amb experiències sociolingüístiques i competències diverses en les diferents llengües amb què han estat en contacte. Tot i així, l'escola proposa l'ensenyament separat de les llengües, sense tenir molt en compte les pràctiques quotidianes de l'alumnat. En aquest text, es revisen algunes visions actuals del plurilingüisme, entès, d'una banda, com a capacitat de les persones de triar recursos adequats a cada situació, i, d'altra banda, com a repertori útil per fer front a problemes de comunicació. Així mateix, es discuteix el paper de les pràctiques plurilingües en l'adquisició de noves competències i la necessitat que la didàctica de les llengües incorpori activitats plurilingües en la programació de l'ensenyament. |
Resum: |
La escuela actual acoge alumnado con experiencias sociolingüísticas y competencias diversas en las diferentes lenguas con las que han estado en contacto. Aún así, la escuela propone una enseñanza separada de las lenguas, sin tener muy en cuenta las prácticas cotidianas del alumnado. En este texto, se revisan algunas visiones actuales del plurilingüismo, entendido, por un lado, como capacidad de las personas para elegir recursos adecuados a cada situación, y, por otra parte, como repertorio útil para hacer frente a problemas de comunicación. Asimismo, se discute el papel de las prácticas plurilingües en la adquisición de nuevas competencias y la necesidad de que la didáctica de las lenguas incorpore actividades plurilingües en la programación de la enseñanza. |
Resum: |
The contemporary school hosts students with diverse sociolinguistic experiences and competences in the different languages with which they have been in contact. However, schools often propose teaching languages separately, without considering the everyday student practices. In this article, we review some current views of plurilingualism, understood, first, as the ability of individuals to choose resources appropriate for each situation, and, second, as a useful repertoire for dealing with communication problems. We also discuss the role of plurilingual practices in the acquisition of new skills, and the need to incorporate plurilingual activities in language teaching programs. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Català |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Plurilingüisme ;
Competència plurilingüe ;
Didàctica de les llengües ;
Plurilinguismo ;
Competencia plurilingüe ;
Didáctica de las lenguas ;
Plurilingualism ;
Plurilingual competences ;
Language teaching |
Publicat a: |
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7 Núm. 3 (August-September 2014) , p. 1-13 (Invited authors) , ISSN 2013-6196 |