Web of Science: 4 cites, Scopus: 7 cites, Google Scholar: cites
Diseño de un cuestionario para evaluar conocimientos didáctico-matemáticos sobre razonamiento algebraico elemental
Godino, Juan D. (Universidad de Granada)
Aké Tec, Lilia Patricia (Universidad de Granada)
Contreras de la Fuente, Ángel (Universidad de Jaén)
Estepa, Antonio (Universidad de Jaén)
Fernández Blanco, Teresa (Universidade de Santiago de Compostela)
Neto, Teresa (Universidad de Aveiro)
Wilhelmi, Miguel R. (Universidad Pública de Navarra)
Díaz, Carmen (Universidad de Huelva)
Oliveras, María Luisa (Universidad de Granada)
Lacasta Zabalza, Eduardo (Universidad Pública de Navarra)
Lasa, Aitzol (Universidad Pública de Navarra)

Títol variant: Disseny d'un qüestionari per avaluar coneixements didàctic-matemàtics sobre raonament algebraic elemental
Títol variant: Designing a questionnaire for assessing the didactic-mathematical knowledge on elementary algebraic reasoning
Data: 2015
Resum: La promoción del pensamiento algebraico en alumnos de primaria requiere implementar acciones formativas específicas para los profesores, lo que a su vez implica elaborar instrumentos de evaluación del estado de sus conocimientos didáctico - matemáticos sobre el tema. En este trabajo presentamos resultados del estudio realizado para la construcción de un cuestionario de evaluación de los conocimientos didáctico - matemáticos de estudiantes de magisterio sobre razonamiento algebraico elemental. Describimos las categorías de conocimientos algebraicos tenidas en cuenta (estructuras, funciones y modelización) y las categorías de conocimientos didácticos (facetas epistémica, cognitiva, instruccional y ecológica). Así mismo se describen y analizan las tareas incluidas en el cuestionario informando de la validez de contenido del mismo.
Resum: La promoció del pensament algebraic en alumnes de primària requereix implementar accions formatives específiques per als professors, la qual cosa al seu torn implica elaborar instruments d'avaluació de l'estat dels seus coneixements didàctic - matemàtics sobre el tema. En aquest treball presentem resultats de l'estudi realitzat per a la construcció d'un qüestionari d'avaluació dels coneixements didàctic - matemàtics d'estudiants de magisteri sobre raonament algebraic elemental. Descrivim les categories de coneixements algebraics tingudes en compte (estructures, funcions i modelització) i les categories de coneixements didàctics (facetes epistèmica, cognitiva, instruccional i ecològica). Així mateix es descriuen i analitzen les tasques incloses en el qüestionari informant de la validesa de contingut del mateix.
Resum: Promoting algebraic thinking in elementary school pupils requires implementing specific training activities for teachers, which in turn involves developing tools to assess their didactic-mathematical knowledge about this subject. In this paper we present results of a study aimed to build a questionnaire for assessing the didactic-mathematic knowledge of prospective primary teachers on elementary algebraic reasoning. We describe the categories of algebraic knowledge (structures, functions and modeling), as well as the categories of didactical knowledge (epistemic, cognitive, instructional and ecological facets) taken into account. We also describe and analyze the tasks included in the questionnaire reporting its content validity.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Raonament algebraic ; Formació de professors ; Avaluació ; Anàlisi de tasques ; Algebraic reasoning ; Teachers' education ; Assessment ; Task design ; Razonamiento algebraico ; Formación de profesores ; Evaluación ; Análisis de tareas
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 1 (2015) , p. 127-150 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.es/article/view/v33-n1-godino-ake-etal
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/288575
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/v33-n1-godino-ake-etal
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1468


24 p, 624.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-03-27, darrera modificació el 2024-03-03



   Favorit i Compartir