Web of Science: 1 cites, Google Scholar: cites
El videojuego digital como mediador del aprendizaje en la etapa de Educación Infantil
Sampedro Requena, Begoña Esther (Universidad de Córdoba)
Muñoz González, Juan Manuel (Universidad de Córdoba)
Vega Gea, Esther (Universidad de Córdoba)

Títol variant: El videojoc digital com a mediador de l’aprenentatge en l’etapa d’Educació Infantil
Títol variant: Digital video games as mediators in early childhood education
Data: 2017
Resum: El siguiente artículo expone los datos de una investigación y recoge las opiniones y las valoraciones del alumnado de tercer curso del segundo ciclo de la etapa de Educación Infantil respecto a la utilización de un videojuego digital y educativo cuyo núcleo temático es el medioambiente. En este recurso tecnológico se consideran los diversos contenidos de las áreas; de esta forma, se le dota de un carácter globalizador y, por otro lado, se potencia la ludificación en el aprendizaje de los infantes. El videojuego educativo ha sido elaborado y diseñado por diversos profesionales del campo de la tecnología y la pedagogía de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Córdoba durante el año 2014. La investigación de tipología cuasiexperimental llevada a cabo tiene carácter cuantitativo con el rigor científico pertinente. Esta arroja, entre las diferentes conclusiones extraídas, que la aplicación de videojuegos digitales favorece la percepción propia de conocimiento y actitudes sobre aspectos generales del reciclaje en los infantes participantes en este estudio.
Resum: This article presents the results of a quasi-experimental research study on the opinions and assessments of students in the third year of the second cycle of pre-school education on the use of a digital educational video game, whose thematic focus is the environment. The video game covers various content areas, thus lending it a globalizing character. The educational video game was developed and designed for professionals in the field of technology and pedagogy at the Faculty of Educational Sciences of the University of Cordoba in 2014. The findings show that the use of digital video games promotes the students’ perception of their knowledge and attitudes regarding general aspects of recycling, indicating that gamification enhances learning.
Resum: Aquest article exposa les dades d’una investigació i recull les opinions i les valoracions de l’alumnat de tercer curs del segon cicle de l’etapa d’Educació Infantil sobre la utilització d’un videojoc digital i educatiu el nucli temàtic del qual és el medi ambient. En aquest recurs tecnològic es consideren els diversos continguts de les àrees; d’aquesta manera, se’l dota d’un caràcter globalitzador i, d’altra banda, es potencia la ludificació en l’aprenentatge dels infants. El videojoc educatiu va ser elaborat i dissenyat per diversos professionals del camp de la tecnologia i la pedagogia de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat de Còrdova durant l’any 2014. La investigació de tipologia quasiexperimental duta a terme té caràcter quantitatiu amb el rigor científic pertinent. Aquesta aporta, entre les diferents conclusions extretes, que l’aplicació de videojocs digitals afavoreix la percepció pròpia de coneixement i actituds sobre aspectes generals del reciclatge en els infants participants en aquest estudi.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Infancia ; Videojuegos ; Conocimiento ; Medioambiente ; Habilidades ; Ludificación ; Childhood ; Games ; Knowledge ; Environment ; Abilities ; Gamification ; Infància ; Jocs ; Coneixement ; Medi ambient ; Habilitats ; Ludificació
Publicat a: Educar, Vol. 53 Núm. 1 (2017) , p. 89-107 (Monográfico) , ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v53-n1-sampedro-munoz-vega
Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/317272
DOI: 10.5565/rev/educar.850


19 p, 229.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2017-01-10, darrera modificació el 2018-12-11



   Favorit i Compartir