Web of Science: 1 cites, Scopus: 1 cites, Google Scholar: cites
Modelos mentales de los estudiantes de secundaria sobre el suelo
Fernández, Adriana (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didácticas Aplicadas)
Sesto, Vanessa (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didácticas Aplicadas)
García-Rodeja Gayoso, Isabel (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didácticas Aplicadas)

Títol variant: Models mentals dels estudiants de secundària sobre el sòl
Títol variant: Secondary students' mental models about the soil
Data: 2017
Resum: En este trabajo se presenta un estudio de caso cuyo propósito fue investigar las concep-ciones alternativas y los modelos mentales de los estudiantes sobre el suelo. Los participantes fueron 48 estudiantes de 4. º de educación secundaria obligatoria. Los datos fueron recogidos mediante un cuestionario de preguntas abiertas centradas en el origen del suelo, su edad, constituyentes y cambios que podría experimentar. De un análisis inductivo de las explicaciones de los participantes se identificaron las concepciones y los modelos mentales. Los resultados indican que este grupo de estudiantes presenta tres tipos de modelos acerca del suelo: suelo primigenio, suelo geológico y suelo ecológico relacionado con el ciclo de la materia.
Resum: En aquest treball es presenta un estudi de cas el propòsit del qual va ser investigar les concepcions alternatives i els models mentals dels estudiants sobre el sòl. Els participants van ser 48 estudiants de 4t. d'educació secundària obligatòria. Les dades van ser recollides mitjançant un qüestionari de preguntes obertes centrades en l'origen del sòl, la seva edat, constituents i canvis que podria experimentar. D'una anàlisi inductiva de les explicacions dels participants es van identificar les concepcions i els models mentals. Els resultats indiquen que aquest grup d'estudiants presenta tres tipus de models sobre el sòl: sòl primigeni, sòl geològic i sòl ecològic relacionat amb el cicle de la matèria.
Resum: This paper presents a case study whose purpose was to investigate the alternative conceptions and the students' mental models about the soil. The participants were 48 students of 10th grade. Data were collected by an open-ended questionnaire focused on the soil origin, age, constituents and changes which it could undergo. From an inductive analysis of the participants' explanations, the conceptions and the mental models were identified. The results indicate that this group of students presents three types of models about the soil: primeval soil, geological soil and ecologic soil related with the cycle of matter.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Modelos mentales ; Concepciones alternativas ; Suelo ; Educación secundaria ; Estudio de caso ; Models mentals ; Concepcions alternatives ; Sòl ; Educació secundària ; Estudi de cas ; Mental models ; Alternative conceptions ; Soil ; Secondary school ; Case study
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 2 (2017) , p. 127-145 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.es/article/view/v35-n2-fernandez-sesto-garcia
Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/324226
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.2217


20 p, 299.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2017-06-08, darrera modificació el 2018-11-03



   Favorit i Compartir