The Acquisition of Phrasal Verbs by Catalan Learners of English. Preference for One-Word verbs rather than Two-word combinations
Rovira Diaz, Meritxell
Capdevila i Batet, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2017
Descripció: 41 pag.
Resum: English phrasal verbs have been considered one of the most difficult structures for ESL students to master as a counterpart is rarely found in the L1. Existing literature on the field seems to provide evidence for avoidance inducing factors such as the structural differences between L1-L2 and the highly idiomatic nature of phrasal verbs (Dagut and Laufer 1985; Gaston, 2004; Hulstijn and Marchena,1989; Laufer and Eliasson, 1993; Liao and Fukuya, 2004). Additionally, the semantic component of phrasal verbs has been given a short shrift. This paper aims to examine whether there is avoidance in advanced Catalan ESL learners and whether avoidance of phrasal verbs is triggered by semantic reasons.
Resum: Durant el procés d' adquisició de l'anglès com a segona llengua o com a llengua estrangera, una de les majors dificultats per els estudiants són els anomenats phrasal verbs. Aquest tipus d'estructures només es troben en la família de llengües germàniques i per tant no es troba una forma equivalent en les llengües no-germàniques. Està demostrat en els estudis sobre aquest tema que els estudiants tendeixen a evitar aquest tipus de verbs optant per aquella forma similar a la llengua materna. Les raons per les quals els phrasal verbs resulten difícils són bàsicament per diferències estructurals entre la llengua materna i la llengua estrangera i també la semàntica dels phrasal verbs que es caracteritza per ser altament figurativa. Aquest treball examina la producció de phrasal verbs per part d'estudiants avançats d'anglès i si hi ha alguna relació en la semàntica d'aquests verbs i la conseqüent evitació.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Estudis anglesos [2500245]
Pla d'estudis: Grau en Estudis Anglesos [801]
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Avoidance ; Phrasal verbs ; Semantics ; Idiomacity ; Catalan advanced learners ; Diferències semàntiques ; Estudiants d'anglès com a llengua estrangera ; Adquisició



41 p, 790.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Filosofia i Lletres. TFG

 Registre creat el 2017-07-25, darrera modificació el 2021-06-26



   Favorit i Compartir