Google Scholar: cites
Efectos secundarios y motivaciones de las personas jóvenes para escoger Formación Profesional
Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Martínez García, José Saturnino (Universidad de la Laguna)
Valls, Ona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)

Títol variant: Efectes secundaris i motivacions de les persones joves per escollir Formació Professional
Títol variant: Secondary effects and motivation of young people to choose vocational training
Data: 2020
Resum: El presente artículo analiza primero las expectativas que tienen las personas jóvenes en su último año de educación obligatoria respecto al camino a elegir después de su educación obligatoria, singularmente entre la opción académica y la opción profesional. En segundo lugar, estudia las motivaciones de las personas jóvenes que han escogido la opción de la Formación Profesional. Se parte del marco teórico de los efectos secundarios de Boudon y del marco de la identificación con la institución escolar. Se utilizan técnicas bivariadas y multivariadas para valorar los datos de un estudio longitudinal que empezó en el curso 2013-2014 con una muestra de 2. 056 jóvenes. Los principales resultados son que el nivel de estudios de la familia y sobre todo las notas influyen en la expectativa de ir al Bachillerato o a la Formación Profesional. La mayoría de jóvenes que escogen la Formación Profesional tienen elevadas motivaciones expresivas e instrumentales, y en general muestran también un elevado grado de autonomía en sus opciones profesionales.
Resum: Aquest article analitza primer les expectatives que tenen les persones joves en el seu últim any d'educació obligatòria respecte del camí que han de triar després de l'educació obligatòria, singularment entre l'opció acadèmica i l'opció professional. En segon lloc, estudia les motivacions de les persones joves que han escollit l'opció de la Formació Professional. Es parteix del marc teòric dels efectes secundaris de Boudon i del marc de la identificació amb la institució escolar. Es fan servir tècniques bivariades i multivariades per valorar les dades d'un estudi longitudinal que va començar el curs 2013-2014 amb una mostra de 2. 056 joves. Els resultats principals són que el nivell d'estudis de la família i sobretot les notes influeixen en l'expectativa d'anar al Batxillerat o a la Formació Professional. La majoria de joves que escullen la Formació Professional tenen elevades motivacions expressives i instrumentals, i en general mostren també un elevat grau d'autonomia en les seves opcions professionals.
Resum: This article analyses young people's expectations in their last year of compulsory education regarding which path to choose after completing compulsory education, particularly between academic and professional tracks. Secondly, it analyses the motivations of young people who have chosen the vocational training option. The theoretical framework is grounded in Boudon's theory of secondary effects and identification with the school institution. Bivariate and multivariate techniques are used to analyse data from a longitudinal study that began in the academic year 2013-2014 with a sample of 2,056 young people. The main results are that the family's educational level, but especially grades influence the expectation of going to high school or doing vocational training. The majority of young people who choose vocational training have high expressive and instrumental motivations and generally exhibit a large degree of autonomy in their vocational choices.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Sociología de la educación ; Educación secundaria ; Itinerario formativo ; Elección escolar ; Desigualdad educativa ; Educació secundària ; Itinerari formatiu ; Elecció escolar ; Desigualtat educativa ; Secondary education ; Training pathways ; School choice ; Educational inequality
Publicat a: Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 2 (2020) , p. 259-277, ISSN 2013-9004

Adreça alternativa: https://papers.uab.cat/article/view/v105-n2-merino-martinez-valls
DOI: 10.5565/rev/papers.2776


19 p, 283.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Grup de Recerca Educació i Treball (GRET)
Articles > Articles publicats > Papers
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2020-04-02, darrera modificació el 2020-04-23



   Favorit i Compartir