Scopus: 2 cites, Google Scholar: cites,
Aprender gramática mientras se escribe : actividad metalingüística y proceso de escritura cooperativa en el marco de una secuencia didáctica
Tormo Guevara, Elisa (IES Salvador Gadea (Aldaia, Valencia))

Títol variant: Aprendre gramàtica mentre s'escriu : activitat metalingüística i procés d'escriptura cooperativa en el marc d'una seqüència didàctica
Títol variant: To learn grammar while writing : metalinguistic activity and cooperative writing process within the framework of an instructional sequence
Títol variant: Apprendre la grammaire en écrivant : activité métalinguistique et processus d'écriture coopérative dans le cadre d'une séquence didactique
Data: 2020
Resum: Este artículo explora la actividad metalingüística que se desencadena en el proceso de composición escrita cooperativa de una reseña por parte de alumnos de secundaria en el marco de una secuencia didáctica. La intervención combina tareas de reflexión metalingüística explícita con tareas de uso de la lengua en situación de escritura en pequeño grupo. Los resultados del análisis de esa actividad metalingüística evidencian que este tipo de colaboración promueve una reflexión sobre la lengua valiosa en la que todos los alumnos hablan sobre lengua, aunque poniendo el foco en aspectos dispares y con grados de participación diferentes. Ello invita a pensar que la investigación debe orientarse a explorar de qué maneras guiar la reflexión de alumnos con capacidades distintas.
Resum: This article explores the metalinguistic activity that is triggered in the process of cooperative writing of a review by Secondary students within an instructional sequence. The intervention combines explicit metalinguistic reflection tasks with language use tasks in a writing situation in small groups. The results of the analysis of this metalinguistic activity show that this type of collaboration promotes a reflection on the valuable language in which all students speak about the language, although focusing on a wide range of aspects and with different degrees of participation. This invites to think that research should explore in what ways to guide the reflection of students with different capacities.
Resum: Aquest article explora l'activitat metalingüística que es desencadena en el procés de composició escrita cooperativa d'una ressenya per part d'alumnes de Secundària en el marc d'una seqüència didàctica. La intervenció combina tasques de reflexió metalingüística explícita amb tasques d'ús de la llengua en situació d'escriptura en petit grup. Els resultats de l'anàlisi d'aquesta activitat metalingüística evidencien que aquest tipus de col·laboració promou una reflexió sobre la llengua valuosa en què tots els alumnes parlen sobre llengua, encara que parant esment en aspectes dispars i amb graus de participació diferents. Això fa pensar que la investigació s'ha d'orientar a explorar de quina manera guiar la reflexió d'alumnes amb capacitats diferents.
Resum: Cet article explore l'activité métalinguistique déclenchée dans le processus coopératif de composition écrite d'une revue par des élèves d'Éducation Secondaire dans le cadre d'une séquence didactique. L'intervention combine des tâches explicites de réflexion métalinguistique avec des tâches d'utilisation de la langue dans une situation d'écriture en petit groupe. Les résultats de l'analyse de cette activité métalinguistique montrent que ce type de collaboration favorise une situation dans laquelle tous les élèves parlent de la langue, tout en se concentrant sur des aspects divers et avec différents degrés de participation. Cela invite à penser que la recherche doit s'attacher à guider la réflexion des élèves de façon différenciée.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Didáctica de la lengua ; Secuencia didáctica ; Actividad metalingüística ; Escritura ; Gramática ; Instructional sequence ; Metalinguistic activity ; Writing ; Grammar ; Seqüència didàctica ; Activitat metalingüística ; Escriptura ; Gramàtica ; Séquence didactique ; Activité métalinguistique ; Ecriture ; Grammaire
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 2 (may-june 2020) , e820 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v13-n2-tormo
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/371480
DOI: 10.5565/rev/jtl3.820


17 p, 952.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2020-07-01, darrera modificació el 2022-07-30



   Favorit i Compartir