El efecto de la música en la publicidad
Fernandez Rof, Mireia
Gheorghe, Cristina Stefania
López Belbeze, María Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Additional title: L'efecte de la música en la publicidat
Additional title: Effect of music on advertising
Date: 2020
Abstract: Aquest treball d'investigació té la finalitat de conèixer l'efecte de la música en els anuncis publicitaris. Per una banda, es vol estudiar en quina mesura la tipologia de la música influeix en les emocions de les persones i, per una altra, si les emocions afecten en la publicitat. Mitjançant l'anunci de Coca Cola Amor de germans que es va llançar l'any 2016 s'han creat quatre estímuls; l'anunci amb la cançó original i després, el mateix anunci amb diferents cançons, una que evoca alegria, una altra tristesa i finalment, una que evoca por. S'han escollit tres de les sis emocions bàsiques suggerides per Ekman i la tipologia musical s'ha classificat segons els criteris de Jauset. Amb una mostra de 146 participants de diferent gènere, edat, cultura i amb o sense germans/es, de forma declarativa mitjançant un qüestionari s'ha calculat l'eficàcia publicitària, el valor de la marca, la valència (positiva o negativa) i el nivell d'activació o arousal de les emocions. Mitjançant la plataforma de Cool Tool s'han utilitzat tècniques pioneres de neuromàrqueting com el seguiment d'ulls i el reconeixement facial a 36 participants de la mostra. La recollida de dades s'ha realitzat amb Microsoft Excel i posteriorment l'anàlisi de dades amb el programa estadístic SPSS, on s'ha implementat una comparació de mitjanes, l'anàlisi factorial i la regressió lineal. S'ha comprovat que la tipologia de la música influeix en les emocions de les persones, i a la vegada, la publicitat és percebuda diferent segons la tipologia de la música.
Abstract: El presente trabajo de investigación quiere conocer el efecto de la música en los anuncios publicitarios. Por un lado, se pretende saber en qué medida la tipología de la música influye en las emociones de las personas y, por otro, descubrir si las emociones afectan en la publicidad.
Abstract: The following research aims to study the effect of music in advertising. On the one hand, it aims to know if musical typology influencing people's emotions and on the other hand, find out if emotions affect advertising.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Studies: Màrqueting [4313148]
Study plan: Màster Universitari en Màrqueting [1093]
Document: Treball de fi de postgrau ; Text
Subject: Neuromàrqueting ; Seguiment d'ulls ; Reconeixement facial màrqueting sensorial ; Música ; Emocions ; Publicitat ; Neuromarketing ; Seguimiento ocular ; Reconocimiento facial ; Marketing sensorial ; Emociones ; Publicidad ; Eye tracking ; Facial coding ; Sensorial marketing ; Music ; Emotions ; Advertising



82 p, 1.5 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Dissertations

 Record created 2020-07-06, last modified 2023-07-17



   Favorit i Compartir