Learn2Learn : uso de aprendizaje computacional y estrategias de gamificación para el diseño de una herramienta de soporte al aprendizaje
Muñoz Riera, Joan
Bernal del Nozal, Jorge, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Additional title: Learn2Learn : using machine learning and gamification strategies to design a learning support tool
Additional title: Learn2Learn : ús d'aprenentatge computacional i estratègies de gamificació per al disseny d'una eina de suport a l'aprenentatge
Date: 2020
Abstract: El nuevo contexto de aprendizaje presenta como uno de sus retos principales la observación más cercana del progreso del alumno. Obtener feedback rápido y preciso puede ser clave para solventar fallos del aprendizaje. En este proyecto planteamos el desarrollo de una herramienta de soporte al aprendizaje que incluye funcionalidades de gamificación, con el objetivo de que ésta sea atractiva para el uso frecuente por parte de los estudiantes. Una de las claves de esta aplicación es el uso de aprendizaje computacional para poder plantearle al alumno preguntas similares en el caso de que no las responda correctamente y así reforzar sobre la marcha su aprendizaje. El resultado de este proyecto es una aplicación móvil completamente funcional que incluye módulos de gestión de usuarios (registro e ingreso), gestión de preguntas (creación y modificación) así como una primera versión completa de un juego.
Abstract: The new learning context we are in presents as one of its main challenges the closest observation of student progress. Getting fast and accurate feedback can be key to solving learning failures. In this project we propose the development of a learning support tool that includes gamification functionalities, being one of its goals to be attractive for frequent use by students. One of the main features of this application is the use of machine learning in order to propose students similar questions in the event that they are not answered correctly, thus reinforcing the progress of their learning. The result of this project is a fully functional mobile application that includes user management modules (registration and login), question management (creation and modification) as well as a first full version of a game.
Abstract: El nou context d'aprenentatge presenta com un dels seus reptes principals l'observació més propera del progrés de l'alumne. Obtenir feedback ràpid i precís pot ser clau per solucionar errors de l'aprenentatge. En aquest projecte plantegem el desenvolupament d'una eina de suport a l'aprenentatge que inclou funcionalitats de gamificació, amb l'objectiu que aquesta sigui atractiva per a l'ús freqüent per part dels estudiants. Una de les claus d'aquesta aplicació és l'ús d'aprenentatge computacional per poder plantejar-li a l'alumne preguntes similars en el cas que no les respongui correctament i així reforçar sobre la marxa el seu aprenentatge. El resultat d'aquest projecte és una aplicació mòbil completament funcional que inclou mòduls de gestió d'usuaris (registre i ingrés), gestió de preguntes (creació i modificació) així com una primera versió completa d'un joc.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Studies: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Study plan: Enginyeria Informàtica [958]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject area: Menció Computació
Subject: Gamificació ; E-learning ; Bag of Words ; Aprenentatge Computacional ; Bases de dades no relacionals ; Unity ; Gamificación ; Aprendizaje Computacional ; Bases de datos no relacionales ; Gamification ; Machine Learning ; Non relational databases



11 p, 1.9 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > School of Engineering. TFG

 Record created 2020-09-02, last modified 2023-07-22



   Favorit i Compartir