Web of Science: 1 cites, Scopus: 1 cites, Google Scholar: cites
Spanish journalists on Twitter : Diagnostic approach to what, and how Spanish journalists talk about politics, international affairs, society, communication and culture
Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Jaraba, Gabriel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Tusa, Fernanda (University of Machala. Faculty of Social Sciences)

Títol variant: Periodistes espanyols a Twitter : diagnosi de què i com els periodistes espanyols parlen de política, afers internacionals, societat, comunicació i cultura
Títol variant: Periodistas españoles en Twitter : diagnóstico de qué y cómo los periodistas españoles hablan de política, asuntos internacionales, sociedad, comunicación y cultura
Data: 2020
Resum: Twitter has become a broad network of news and information. Journalists exploit the possibilities of this network to access information sources, to disseminate messages or participate in debates about current news. The objective of this investigation is to discover what Spanish journalists talk about on Twitter through a comparative study between journalists working in traditional media and in cyber media and determine if there is a difference between their platform usage. This research analyzes 3,500 tweets taken from two samples of Spanish journalists (conventional media professionals and digital media professionals). This comparative study is based on six major thematic categories: politics, international affairs, society, communication and culture, according to a system of classification of registration units consisting of 6 thematic groups covering 35 categories and 1,226 subcategories. The research identifies, among other aspects, a predominance of content focused on political issues compared to other thematic areas. In addition, there are very homogeneous network utilization dynamics among general media journalists and digital journalists, while there is a growing interest in society and culture issues and a shortage of content about the network and the journalistic profession itself.
Resum: Twitter s'ha convertit en una àmplia xarxa de notícies i informació. Els periodistes aprofiten les possibilitats d'aquesta xarxa per accedir a fonts d'informació, difondre missatges o participar en debats sobre actualitat. L'objectiu d'aquesta investigació és saber de què parlen els periodistes espanyols a Twitter a través d'un estudi comparatiu entre periodistes que treballen en mitjans tradicionals i en cibermitjans per establir si existeixen diferències entre ells i quines són les tendències d'ús de la plataforma en cadascun dels grups. Aquesta investigació analitza 3. 500 tuits extrets de dues mostres de periodistes espanyols (professionals dels mitjans convencionals i professionals dels mitjans digitals). El treball fa un estudi comparatiu a partir de sis grans categories temàtiques: política, internacional, societat, comunicació i cultura, a través d'un sistema de classificació d'unitats registrals que consta de 6 grups temàtics que comprenen 35 categories i 1. 226 subcategories. La investigació identifica, entre altres aspectes, un predomini de continguts enfocats a temes polítics en front d'altres àrees temàtiques. A més, existeix una dinàmica d'utilització de la xarxa molt homogènia entre els periodistes dels mitjans de comunicació en general i els periodistes digitals, mentre que s'observa un creixent interès pels temes de la societat i la cultura i una escassetat de contingut sobre la xarxa i la professió periodística.
Resum: Twitter se ha convertido en una amplia red de noticias e información. Los periodistas aprovechan las posibilidades de esta red para acceder a fuentes de información, difundir mensajes o participar en debates sobre actualidad. El objetivo de esta investigación es conocer de qué hablan los periodistas españoles en Twitter a través de un estudio comparativo entre periodistas que trabajan en medios tradicionales y en cibermedios para establecer si existen diferencias entre ellos y cuáles son las tendencias de uso de la plataforma en cada uno de los grupos. Esta investigación analiza 3. 500 tuits extraídos de dos muestras de periodistas españoles (profesionales de los medios convencionales y profesionales de los medios digitales). El trabajo realiza un estudio comparativo a partir de seis grandes categorías temáticas: política, internacional, sociedad, comunicación y cultura, a través de un sistema de clasificación de unidades registrales que consta de 6 grupos temáticos que abarcan 35 categorías y 1. 226 subcategorías. La investigación identifica, entre otros aspectos, un predominio de contenidos enfocados en temas políticos frente a otras áreas temáticas. Además, existe una dinámica de utilización de la red muy homogénea entre los periodistas de los medios de comunicación en general y los periodistas digitales, mientras se observa un creciente interés en los temas de la sociedad y la cultura y una escasez de contenido sobre la red y la propia profesión periodística.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Spanish journalists ; Communication ; Comunicación digital ; Microblogging ; Twitter ; Current news ; Debates ; Notícies actuals ; Debats ; Periodistes espanyols ; Comunicació ; Noticias actuales ; Periodistas españoles ; Comunicación
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 63 (desembre 2020) , p. 1-18 (Articles) , ISSN 2340-5236

Adreça original: https://analisi.cat/article/view/v63-tejedor-et-al
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/378226
DOI: 10.5565/rev/analisi.3333


pdf
18 p, 466.8 KB

epub
1.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Gabinet de Comunicació i Educació
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2020-12-25, darrera modificació el 2022-06-10



   Favorit i Compartir