Data: |
1991 |
Resum: |
Results of a study on the learning of Natural Selection are presented, focusing on the lines for the design of an instructional sequence used with secondary school students, taking into account the alternative ideas they use to interpret biological change. Some aspects of the conceptual change model are discussed, as well as the convenience of working other curricular topics with a similar methodology, from a perspective viewing educational problems related to complex causes. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Coneixement procedimental ;
Coneixement declaratiu ;
Canvi conceptual ;
Captura conceptual ;
Intercanvi ;
Integració ;
Model constructivista de l'aprenentatge ;
Aprenentatge de la selecció natural ;
Conflicte conceptual ;
Ciència escolar |
Publicat a: |
Enseñanza de las ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 248-256, ISSN 2174-6486 |