El model alimentari del demà segons l'alumnat d'educació primària : la necessitat urgent d'educar pel futur
González Portero, Marta
Anguera Cerarols, Carles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: The food choice model of tomorrow according to primary school students : the urgent need to educate for the future
Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Descripció: 42 pag.
Resum: Educar pel futur és una condició indispensable per a formar persones crítiques i responsables amb la societat del demà. La present investigació indaga en les imatges del futur de l'alumnat d'Educació Primària en referència al model alimentari, així com en la presència de l'educació pel futur a les aules i al currículum català. Primer, es presenta un marc conceptual sòlid que, posteriorment, es concreta en tres instruments d'investigació per a respondre als interrogants plantejats. Les dades recollides durant la posada en pràctica de la seqüència didàctica condueixen a entendre la influència dels mitjans de comunicació en les percepcions de l'alumnat, a més de perfilar com cal treballar el futur a les aules.
Resum: Educar para el futuro es una condición indispensable para formar personas críticas y responsables con la sociedad del mañana. La presente investigación indaga en las imágenes del futuro del alumnado de Educación Primaria en relación con el modelo alimentario, así como en la presencia de la educación para el futuro en las aulas i en el currículo catalán. En primer lugar, se presenta un marco conceptual sólido que, posteriormente, se concreta en tres instrumentos de investigación para responder a los interrogantes planteados. Las dadas recogidas durante la puesta en práctica de la secuencia didáctica conducen a entender la influencia de los medios de comunicación en las percepciones del alumnado, así como a perfilar como hace falta trabajar el futuro en las aulas.
Resum: Educating for the future is an indispensable condition to train critical and responsible persons centered on tomorrow's society. The inquest looks into the future images of Primary School students regarding the food choice model, as the presence of education for the future in classrooms and in the Catalan curriculum. First of all, it will provide a conceptual solid framework that, afterwards, it will be specified in three investigation resources due to respond to different questions. The data gathered during the launch of the project leads to understand how mass media influences students' perceptions, moreover it outlines how to treat future in classrooms.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140]
Document: Treball final de grau
Matèria: Educació pel futur ; Imatges del futur ; Educació Primària ; Educació per la ciutadania ; Model alimentari ; Mitjans de comunicació ; Educación para el futuro ; Imágenes del futuro ; Educación Primaria ; Educación para la ciudadanía ; Modelo alimentario ; Medios de comunicación ; Future education ; Images of the future ; Primary Education ; Citizenship education ; Food choice model ; Mass media



43 p, 1.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2022-09-27, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir