Del infame bárbaro al noble salvaje : Análisis del impacto de las relaciones entre Japón y el pueblo ainu sobre la forma en la que estos son representados en la multimedia japones
Ballesteros Fernández, Ania
Umemoto, Tomoko, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació

Títol variant: Del terrible bàrbar al noble salvatge : Anàlisi de l'impacte de les relacions entre Japó i el poble ainu sobre la forma en la que aquests son representats en la multimedia japonesa
Títol variant: From the infamous barbarian to the noble savage : Analysis on the impact of the Japan-Ainu People relations in the way these are represented in the Japanese multimedia
Data: 2024
Resum: A día de hoy, la multimedia japonesa es una de las formas de entretenimiento más populares del mundo. Los videojuegos, los animes y los mangas están a la orden del día y en ellos vemos diferentes formas de representar Japón. Algo que se repite mucho es la idea de la sociedad japonesa como un cuerpo homogéneo, sin embargo, esto se aleja bastante de la realidad. Las minorías suelen quedar fuera de la narrativa que Japón nos muestra en su multimedia y en caso de ser mostradas, su representación suele ser incorrecta o selectiva. Así pues, en este trabajo hablaremos de cuáles han sido las relaciones históricas entre Japón y los ainu, y analizaremos cómo estas han afectado a la forma en la que el pueblo indigena es representado en obras ficticias actuales. Este trabajo contará de dos apartados, uno centrado en la contextualización de las relaciones históricas entre Japón y el pueblo ainu, y otro en el análisis de la representación ainu en algunas obras de la multimedia japonesa.
Resum: Avui dia, la multimedia japonesa es una de les formes d'entreteniment més populars del món. El videojocs, el anime i el manga estan a l'ordre del dia y en ells veiem diferents formes de representar al Japó. Un dels conceptes que veiem més repetits es l'idea de la societat japonesa com un cos homogeni, pero aixo s'allunya bastant de la realitat. Les minories solen quedar fora de la narrativa que Japó tracta de mostrar en la seva multimedia y en cas de ser mostrades, la seva representació es normalmente incorrecte o selectiva. Així doncs, en aquest treball parlarem de quines han sigut les relacions històriques entre el Japó y els ainu, y analitzarem com aquestes han afectat a la manera en la que el poble indígena es representat en les obres ficticies actuals. Aquest treball comptarà amb dos apartats, un centrat en la contextualització de les relaciones historiques entre el Japó i el poble ainu, y un altre en el análisis de la representació ainu en algunes obres de la multimedia japonesa.
Resum: Nowadays, Japanese multimedia is one of the most popular forms of entertainment. Videogames, anime and manga are everywhere and in them we see different ways of representing Japan. One of the most recurring is the idea of Japanese society as an homogeneous body, which is very far from reality. The minorities are usually left out of the narrative that Japan wants to show about themselves in their multimedia, and when they are shown, the representation is incorrect and selective. Therefore, in this paper we will discuss how the relationships between Japan and the Ainu have been historically, and we will analyze how these relationships have affected the way this indigenous group has been portrayed in modern fiction. This paper will have two parts, one will be focused on contextualization of the relationship between Japan and the Ainu People, and the other one will be the analysis of the ainu representation in some pieces of media of the Japanese multimedia.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Estudis d'Àsia Oriental [2500244]
Pla d'estudis: Grau en Estudis d'Àsia Oriental [823]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Pueblo ainu ; Japón ; Videojuegos ; Representación ; Anime ; Manga ; Poble ainu ; Japó ; Videojocs ; Representació ; Ainu People ; Japan ; Videogames ; Representation



50 p, 3.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Traducció i d'Interpretació. TFG

 Registre creat el 2025-09-07, darrera modificació el 2025-10-02



   Favorit i Compartir