Google Scholar: cites
Aprenentatge Servei i co-creació de recursos digitals educatius patrimonials des de la Universitat
Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona)
Valcarce de Veer, Verónica (Museu del cinema)
Sepúlveda-Parrini, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2024
Descripció: 10 pàg.
Resum: La implementació de l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) va permetre plantejar laconcreció de pràctiques de responsabilitat social que s'han anat estenent progressivament. Entreaquestes pràctiques, hi ha les activitats d'Aprenentatge Servei (ApS), que combinen el servei ala comunitat amb l'aprenentatge dels estudiants. Una possible mostra exitosa que vincula l'educació i la tecnologia desenvolupada en el marc dels treballs de final de Grau i Màster és laque es presenta en aquesta comunicació. En ella es dona resposta a una necessitat mitjançant l'elaboració de recursos digitals per a Educació Infantil i Educació Primària sobre el patrimoniimmaterial del municipi de Palau-solità i Plegamans (Catalunya, Espanya) . Tots els agents implicats han participat en la co-creació a través del model de la quàdruple hèlix i l'ús dels Open Labs. L'experiència ha estat valorada molt positivament des dels diferents estaments, elsestudiants han millorat les seves competències vinculades amb la seva futura professió i assolitels resultats d'aprenentatge esperats, els productes aconseguits són usats pels destinataris focusi es troben en Accés Obert per poder ser usats i adaptats (si cal) a altres contextos.
Resum: The implementation of the European Higher Education Area (EHEA) has made it possible to consider the implementation of social practices of social responsibility that have been progressively extended. Among these practices, there are Service Learning (SL) activities, which combine community service with student learning. students' learning. A possible successful example of linking education and technology developed in the framework of the final A possible successful example of linking education and technology developed in the framework of bachelor's and master's degree final projects is presented in this paper. It is a response to a need a need through the development of digital resources for Early Childhood andPrimary Education on the intangible heritage of the Primary Education about the intangible heritage of the municipality of Palau-solità i Plegamans (Catalonia, Spain). All the agents involved have participated in the co-creation through the quadruple helix model and the use ofthe Open Labs. The experience has been very positively valued by the different stakeholders. have improved their competencies linked to their future profession and achieved the expected learning results. The products obtained are used by the target audiences and are available in Open Access so that they can be used and adapted. Open to be used and adapted (if necessary)to other contexts.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Col·lecció: Marta Fuentes Agustí, Marta
Document: Capítol de llibre ; divulgació ; Versió publicada
Matèria: Recursos digitals ; Educació ; Aprenentatge servei ; Espais de cocreació ; Innovació social ; Universitat ; Open labs ; Digital resources ; Education ; Service Learning ; Co-creation ; Social innovation ; University
Publicat a: Llibre d'actes FIETxs2023 : Repensant els espais i els recursos digitals per a l'aprenentatge, 2024, p. 95-104, ISBN 978-84-365-130-9

DOI: oai:ddd.uab.cat:322892


10 p, 166.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2025-12-02, darrera modificació el 2025-12-05



   Favorit i Compartir