Articles

Articles 53 registres trobats  inicianterior44 - 53  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
44.
18 p, 829.4 KB Modelo de enseñanza-aprendizaje centrado en la resolución de problemas : fundamentación, presentación e implicaciones educativas / Lopes, Joaquim Bernardino (Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro. Seccáo de Física) ; Costa, Nilza (Universidade de Aveiro. Seccáo Autónoma de Didáctica e Tecnologia Educativa)
The present article seeks to present a Science Teaching and Learning Model Based on Problem Solving. The presentation is based on a review or related Literature. An empirical study carried out in Portugal with secondary school teachers of Physics and Chemistry also contributed do devising the model. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4239
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 45-61  
45.
10 p, 546.8 KB Un curso de actualización y cambios conceptuales en profesores de física / Almeida Pacca, Jesuïna Lopes de ; Pacca, A. ; Villani, Alberto
The behaviour of secondary school Physics teachers at an updating course was analysed; the results led to an indication of a conceptual change in their practice. The object of analysis and discussion was the actual pedagogical planning by the teacher. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4237
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 25-33  
46.
14 p, 615.1 KB Análisis de las actuaciones de los alumnos de 3º de BUP en la resolución de problemas que comparan áreas de figuras geométricas / Cobo Lozano, Pedro (IB Pius Font i Quer (Manresa))
This paper is a case study which intends to analyze and compare the performance of two pairs of 3rd BUP students when solving two mathematics problems in which the areas of geometric figures are related. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4226
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 195-207  
47.
6 p, 258.5 KB Dificultades en la enseñanza-aprendizaje de los problemas de física y química : I. Opiniones del alumno / Oñorbe de Torre, A. (IB Emilia Pardo Bazán) ; Sánchez Jiménez, J. M. (Universidad de Alcalá. Departamento de Química Analítica, Química Física y Ingeniería Química)
Analysing the ideas with which teachers and pupils confront problems in physics and chemistry. The starting point for this analysis is the compilation of the difficulties and causes of failure involved in solving problems raised during a didactic investigation of these subjects. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4222
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 165-170  
48.
10 p, 359.1 KB Dificultades en la enseñanza-aprendizaje de los problemas de física y química : II. Opiniones del profesor / Oñorbe de Torre, A. (IB Emilia Pardo Bazán) ; Sánchez Jiménez, J. M. (Universidad de Alcalá. Departamento de Química Analítica, Química Física y Ingeniería Química)
Analysing the ideas with which teachers and pupils confront problems in physics and chemistry. The starting point for this analysis is the compilation of difficulties and causes of failure involved in solving problems raised in a didactic investigation of the subjects. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4202
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 251-260  
49.
14 p, 455.6 KB Los suelos en la enseñanza de la teoría ácido-base de Lewis : una estrategia didáctica de aprendizaje por investigación / Salcedo Torres, L. E. (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia). Departamento de Química) ; García García, José Joaquín (Universidad de Antioquia. Departamento de Enseñanza de las Ciencias y las Artes)
This article describes and analyses the results obtained in a didactical experimental strategy, structured in the Teaching and Learning model which is based on research. The students are involved in situations, where problems related with the soil are used in order to help the significative construction of the acid and base's concepts related to the Lewis' Theory in order to increase the students mental ability for analysing and synthesizing and also to develop their attitudes towards science.
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4190
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 59-71  
50.
16 p, 742.6 KB Una estrategia de cambio conceptual en la enseñanza de la física : la resolución de problemas como actividad de investigación / Varela Nieto, M. P. ; Martínez Aznar, M. M.
We present in this paper the main results of a research aimed at the study of a learninglteaching process directed to familiarise the students with a researching methodology of open problem solving centered in the Physics field. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4174
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 173-188  
51.
20 p, 654.7 KB Resolver el problema abierto : teñir lanas a partir de productos colorantes naturales : una actividad investigativa para la enseñanza secundaria obligatoria / Martinez Aznar, Maria Mercedes (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas) ; Ovejero Morcillo, P. (IES León Felipe (Getafe))
We present in this paper a class work for solving investigative problems, inserted into the theoretical constructivist context. We have chosen the topic «Dye wool with natural dyers», for its relevance in Organic Chemistry and also for its cultural and social interest, showing an actual perspective of Science. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4168
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 3 (1997) p. 401-422  
52.
14 p, 165.6 KB Resolver situaciones problemáticas en genética para modificar las actitudes relacionadas con la ciencia / Martínez Aznar, M. Mercedes ; Ibáñez, Mª Teresa
Las actitudes como contenido escolar son difíciles a la hora de enseñar y de valorar su nivel de adquisición. En este estudio nos centramos en las actitudes sobre la ciencia como conocimiento y hacia la ciencia como asignatura académica. [...]
Attitudes as scholar content are diffi cult to teach and their level of acquisition is diffi cult to assess. In this study we focus on attitudes about Science as knowledge and towards Science as academic subject. [...]

2006 - 10.5565/rev/ensciencias.3800
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 2 (2006) p. 193-206  
53.
10 p, 148.8 KB Atribuir un significado a la matemática a través de la visualización / Figueiras Ocaña, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Deulofeu Piquet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En el artículo se analiza la utilización de diagramas visuales en la resolución de problemas y su efecto sobre el significado que se atribuye a la matemática. En el trabajo se presta atención a la interacción de tres perspectivas -sociológica, cultural y cognitiva-, desde las cuales se han desarrollado investigaciones diversas sobre visualización.
Some important aspects on the use of visualization during problem solving processes and its effect on giving signifi cance to mathematics are analized in this paper. The research presented here highlights the interaction among three different backgrounds supporting actual investigations on visualization: sociological, cultural and cognitive.

2005 - 10.5565/rev/ensciencias.3843
Enseñanza de las ciencias, V. 23 n. 2 (2005) p. 217-226  

Articles : 53 registres trobats   inicianterior44 - 53  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.