Documentos de investigación

Documentos de investigación Encontrados 58 registros  inicioanterior21 - 30siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
21.
24 p, 1.9 MB Social impact of artificial intelligence in Europe / Gual de Torrella Pomar, Gerardo ; Vilariño Freire, Fernando, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La Inteligencia Artificial (IA) puede ser una herramienta de gran ayuda para el crecimiento y desarrollo de la sociedad. Para conseguir un enfoque más cercano y una evolución más eficaz de esta tecnología, la Comision Europea ha creado la red AI DIH, la cual centra su visión en el soporte de las pymes y sector público para implementar la IA en las diferentes regiones de Europa, ayudando a reducir la brecha entre las grandes corporaciones especializadas. [...]
Artificial intelligence (AI) can be a very useful tool for the growth and development of society. To achieve a closer approach and a more effective evolution of this technology, the European Commission has created the AI DIH network, which focuses its vision on supporting SMEs and the public sector to implement AI in the different regions of Europe, helping to close the gap between large specialized corporations. [...]

2021
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
22.
135 p, 3.6 MB Innovació educativa o factors socioeconòmics : què influeix més a l'hora d'obtenir bons resultats? / Rodríguez Manzano, Alicia ; Verger, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La innovació pedagògica s'està imposant a Catalunya últimament, com una nova norma educativa, sustentada per la idea que suposa una millora en l'assoliment de coneixements de l'alumnat. Mitjançant la rendició de comptes -les proves externes de Competències Bàsiques- l'administració pública avalua aquest nou sistema d'aprenentatge, amb l'objectiu de generar un control de qualitat.
La innovación pedagógica se está imponiendo en Cataluña últimamente, como una nueva norma educativa, sustentada por la idea que supone una mejora en la superación de conocimientos del alumnado. [...]
Recently, pedagogical innovation is being imposed in Catalonia, as a new educational rule, supported by the idea that it entails an improvement in the command of the knowledge of the student body. Through accountability -the external tests of Basic Competencies- the public administration assesses this new learning system, with the objective of generating a quality control.

2021
Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1282]
3 documentos
23.
250 p, 1.9 MB Respostes escolars al mercat educatiu. La innovació pedagògica com a lògica de diferenciació / López Guillén, Alba ; Verger, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Diferents factors de privatització endògena construeixen el sistema de quasimercat en l'àmbit educatiu de la nostra societat. Per adaptar-se a aquest context i ser-ne competitius, els centres educatius aposten per una diferenciació en el producte que ofereixen. [...]
Diferentes factores de privatización endógena construyen el sistema de cuasimercado en el ámbito educativo de nuestra sociedad. Para adaptarse a este contexto y ser competitivos, los centros educativos apuestan por una diferenciación en el producto que ofrecen. [...]
Different endogenous privatisation factors build the quasi-market system in the educational field of our society. To adapt to this context and be competitive, educational centres rely on a differentiation in the product they offer. [...]

2021
Grau en Sociologia [819]
3 documentos
24.
288 p, 2.7 MB Students' perspective on the use of a jigsaw reading activity / Gallardo Ferrer, Nuria ; Dooly Owenby, Melinda, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The aim of this master's Dissertation is to analyse the students' perspective on the use of innovative teaching methodologies, more specifically, on the jigsaw reading activity. This paper's main objective is to disclose whether the jigsaw reading activity is useful rather than avoidable according to the learners' opinion through action research. [...]
El objetivo del presente Trabajo de Fin de Máster es analizar la perspectiva de los estudiantes sobre el uso de metodologías de enseñanza innovadoras, más concretamente, sobre la actividad de lectura en puzle (o jigsaw reading). [...]
L'objectiu del present Treball de Fi de Màster és analitzar la perspectiva dels estudiants sobre l'ús de metodologies d'ensenyament innovadores, més concretament, sobre l'activitat de lectura en puzle (o jigsaw reading). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]  
25.
82 p, 1.3 MB El binomio de gestión del talento y digitalización : Darwinismo digital acentuado en las PYMES tras la Covid-19 / Casado Buendia, Ainoa ; Crespo Baquero, Ricardo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Para asegurar la supervivencia de la transformación digital en las empresas españolas tras la Covid-19 es necesario, no sólo producir un cambio en el uso de las nuevas tecnologías, sino también poner en marcha la digitalización de los procesos asociados a la Gestión del Talento. [...]
To ensure the survival of the digital transformation in Spanish companies after Covid-19, it's necessary not only to produce a change in the use of new technologies, also it's necessary to launch the digitization of the processes associated with Talent Management. [...]

2021
Grau en Relacions Laborals [806]  
26.
318 p, 2.7 MB La influencia del liderazgo del director en la construcción de una cultura organizativa orientada a la innovación de las escuelas / Riveras León, Juan Carlos ; Ion, Georgeta, dir.
La present tesi doctoral és analitzar la influència de l'lideratge de el director en la generació d'una cultura escolar favorable a la innovació. Entès el concepte d ' "innovació escolar" com la introducció de canvis que reporten una millora en els processos i resultats en els diferents àmbits de les institucions educatives. [...]
La presente tesis doctoral tiene como objetivo analizar la influencia del liderazgo del director en la generación de una cultura escolar favorable a la innovación. Entendido el concepto de "innovación escolar" como la introducción de cambios que reportan una mejora en los procesos y resultados en los distintos ámbitos de las instituciones educativas. [...]
The objective of this doctoral thesis is to analyze the influence of the principal's leadership in the generation of a school culture favorable to innovation. Understanding the concept of "school innovation" as the introduction of changes that report an improvement in processes and results in the different areas of educational institutions. [...]

2021  
27.
76 p, 436.6 KB On Education, Open Innovation and Economic Growth / Duong, Hoang Duc ; Sánchez-Losada, Fernando, dir. ; Sala Lorda, Hèctor, dir.
L'acumulació de capital humà i l'avenç tecnològic són uns dels principals motors del creixement econòmic. L'acumulació de capital humà genera creixement directament, ja que és un factor productiu. [...]
La acumulación de capital humano y el avance tecnológico son importantes motores del crecimiento económico. La acumulación de capital humano puede generar directamente crecimiento al ser un factor productivo. [...]
Human capital accumulation and technology advance are among the main engines of economic growth. Human capital accumulation can directly generate growth as it is a productive factor. It can also contribute to raising technical progress and technological progress, in turn, improves the total factor of productivity and hence allows for more efficient production and brings out economic growth. [...]

2020  
28.
37 p, 749.0 KB Assessing the impact of university-firm collaboration on innovation-related financial performance / Manrique, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Grifell-Tatjé, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
Collaboration between universities and firms has boosted worldwide, due to the transition towards open business models on the industry side and the development of universities' third mission on the academia side. [...]
Stavanger : RUNIN-The Role of Universities in Innovation and Regional Development, 2020 (RUNIN Working Paper Series ; WP 02/2020) - 10.3990/4.2535-5686.2020.02  
29.
12 p, 1.6 MB Mapatge de l'ecosistema dels Living Labs actius a Catalunya : la reacció davant la crisi i els següents passos cap a la nova societat digital post COVID-19 / Puy i Baqué, Ot ; Vilariño Freire, Fernando, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En el present Treball Final de Grau (TFG) s'exposa un mapatge i anàlisi de l'ecosistema dels Living Labs actius a Catalunya. Primerament, mitjançant el mapa elaborat per fonts pròpies, ' es contextualitza la situació local i l'estat de l'art dels Living Labs actius i en desenvolupament del territori català. [...]
The current Final Thesis exposes an analysis and a mapping of the Catalan innovation ecosystem of Living Labs. Firstly, through an own elaborated map, which contextualize the Catalan reality and its State of the Art. [...]

2020
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
30.
74 p, 2.2 MB Improving 7th grade students' collaborative skills : exploratory talk in the EFL Classroom / Castillo Rebollo, Lidia ; Simon Auerbach, Jill, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
This paper provides an innovation project which aim is to improve 7th grade students' collaborative skills in the EFL classroom. A wide range of materials and tools have been designed in order to develop learners' interactional abilities when discussing and working in small groups. [...]
El present treball ofereix un projecte d'innovació amb l'objectiu de millorar les habilitats col·laboratives dels estudiants de primer d'ESO a la classe d'anglès com a llengua estrangera. S'ha dissenyat una varietat d'activitats i eines per desenvolupar les capacitats interactives dels estudiants durant els debats i el treball en petits grups. [...]

Juny 2020  

Documentos de investigación : Encontrados 58 registros   inicioanterior21 - 30siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.