Articles

Articles 729 registres trobats  inicianterior337 - 346següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
337.
16 p, 238.2 KB De la investigación mediante relatos de vida al teatro social : el caso de la brecha digital de género / Gil-Juárez, Adriana (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Psicologia) ; Feliu i Samuel-Lajeunesse, Joel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Vall-llovera, Montse (Universitat Oberta de Catalunya) ; Calsamiglia Madurga, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Conesa, Ester (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Psicologia)
El presente es un proyecto de investigación-acción, cuyo objetivo fue promover el interés por el uso experto de tecnologías en mujeres jóvenes, con miras a reducir la dominación masculina del sector tecnológico. [...]
We present an Action Research program whose aim was to promote the skilful use of technology in young women to reduce the male dominance found in this sector. From Arising out of the elaboration of life stories of women studying computer science, we designed and performed a social theatre play in high schools that recreated the experiences of girls with technology. [...]

2015 - 10.11144/Javeriana.upsy14-5.imrv
Universitas Psychologica, Vol. 14, núm. 5 (2015) , p. 1583-1597  
338.
20 p, 303.5 KB Miradas, formas de hacer y relaciones en la constitución de una investigación crítica / Montenegro Martínez, Marisela (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Pujol i Tarrés, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Vargas Monroy, Liliana (Pontificia Universidad Javeriana. Departamento de Estudios Culturales)
Los procesos de producción de conocimiento constituyen un elemento central en el engranaje de las formas de gubernamentalidad de las sociedades contemporáneas. En este contexto, las ciencias sociales son progresivamente incorporadas a estrategias de gestión poblacional desde una homogenización del pensamiento que opera a partir de criterios unificados de productividad académica. [...]
The processes of knowledge production are a central element in the mechanisms of governmentality of contemporary societies. In this context, the social sciences are progressively incorporated into population management strategies producing an homogenization of thought that operates from unified academic productivity criteria. [...]

2015
Universitas Psychologica, Vol. 14, núm. 5 (2015) , p. 1833-1852  
339.
9 p, 187.6 KB The identity of the nursing academic : between education and research / Aguayo-Gonzalez, Mariela (Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i l'Esport Blanquerna) ; Castelló, Montserrat (Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i l'Esport Blanquerna) ; Monereo i Font, Carles 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
This study aimed to analyze how nurses represent their role as nursing academics and their conceptions, strategies and feelings involved in teaching-learning and research in nursing. A qualitative study was conducted. [...]
O estudo teve como objetivo analisar como as enfermeiras representam seu papel como acadêmicas de enfermagem, suas concepções, suas estratégias e seus sentimentos envolvidos nos processos de ensino-aprendizagem e pesquisa na enfermagem. [...]
El estudio tuvo como objetivo analizar cómo las enfermeras representan su rol como académicos de enfermería, sus concepciones, sus estrategias y los sentimientos involucrados en los procesos de enseñanza y aprendizaje e investigación en la enfermería. [...]

2014 - 10.1590/0104-07072014001640013
Texto e Contexto Enfermagem, Vol. 23, Núm. 2 (abril 2014) , p. 241-249
2 documents
340.
22 p, 115.4 KB De la formación a la práctica : metodología para la evaluación de la formación de maestros de música / Vilar Monmany, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gómez Alemany, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona)
El artículo trata de la evaluación del programa de formación inicial de maestros de música de la Universitat Autònoma de Barcelona. Se exponen, en primer lugar, las líneas básicas del concepto de educación musical para la escuela primaria sobre el que se sustenta la formación del maestro. [...]
This paper assesses the pre-service training of music teachers for primary schools at the UAB. The main lines of the concept of music education are outlined. The methodology of this research is described. [...]

2005
Revista interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 53, Núm. 19.2 (Agosto 2005) , p. 175-196  
341.
12 p, 473.2 KB Coping Strategies and Social Support in a Mobile Phone Chat App Designed to Support Smoking Cessation : Qualitative Analysis / Granado Font, Esther (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Infermeria) ; Ferré Grau, Carme (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Infermeria) ; Rey Reñones, Cristina (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Pons-Vigués, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pujol Ribera, Enriqueta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Berenguera, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera Uriarte, Maria Luisa (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Basora, Josep (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Valverde, Araceli (Generalitat de Catalunya. Departament de Salut) ; Duch Gavaldà, Jordi (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Enginyeria Informàtica i Matemàtiques) ; Flores-Mateo, Gemma (Xarxa Sanitària i Social Santa Tecla)
Smoking is one of the most significant factors contributing to low life expectancy, health inequalities, and illness at the worldwide scale. Smoking cessation attempts benefit from social support. Mobile phones have changed the way we communicate through the use of freely available message-oriented apps. [...]
2018 - 10.2196/11071
JMIR mHealth and uHealth, Vol. 6, Issue 12 (December 2018) , art. e11071  
342.
3 p, 146.1 KB Fabiola Leyton. Los animales en la bioética. Tensión en las fronteras del antropocentrismo. Herder Editorial, S.L. (Barcelona, 2019) 200 p / Leiva Ilabaca, Carolina Cecilia
La noticia sobre el lanzamiento de un nuevo libro que tematiza la problemática animal desde una perspectiva ética es siempre una buena, máxime cuando la obra nace en cuna de lengua española de filiación latinoamericana. [...]
The news about the launch of a new book that thematizes the animal problem from an ethical perspective is always a good one, especially when the work is born in a Spanish language cradle of a Latin American filiation. [...]

2019 - 10.5565/rev/da.435
dA Derecho Animal : Forum of Animal Law Studies, Vol. 10 Núm. 2 (2019) , p. 227-229 (Reseñas)  
343.
14 p, 470.8 KB Aprendizajes, inclusión y justicia social en entornos educativos multiculturales / Jiménez Vargas, Felipe (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Lalueza Sazatornil, José Luis, (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Fardella, Carla (Universidad Andrés Bello)
En el escenario educativo actual, marcado por el incremento sistemático de grupos minoritarios en las aulas, así como por las desigualdades que se reproducen y actualizan en los contextos educativos, el desarrollo de propuestas inspiradas en principios de inclusión, multiculturalidad y justicia social cobran cada vez más relevancia. [...]
In the current educational setting, marked by a systematic increase in minority groups in classrooms and inequalities that are reproduced and modernized in educational contexts, the development of educational proposals modeled on the principles of inclusion, multiculturalism and social justice garners ever greater prominence and academic interest. [...]

2017 - 10.24320/redie.2017.19.3.830
Revista electrónica de investigación educativa (REDIE), Vol. 19, Núm. 3 (2017)  
344.
7 p, 490.1 KB Retos en el desarrollo de intervenciones psicológicas y la práctica asistencial en salud mental / Tortella-Feliu, Miquel 1965- (Universitat de les Illes Balears) ; Vázquez Valverde, Carmelo (Universidad Complutense de Madrid) ; Valiente, Carmen (Universidad Complutense de Madrid) ; Quero Castellano, Soledad (Universitat Jaume I) ; Soler, Joaquim (Soler Ribaudi) (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Montorio Cerrato, Ignacio (Universidad Autónoma de Madrid) ; Jiménez-Murcia, Susana (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Hervás Torres, Gonzalo (Universidad Complutense de Madrid) ; García-Palacios, Azucena (Universitat Jaume I) ; Garcia-Campayo, Javier (Universidad de Zaragoza) ; Fernández-Aranda, Fernando (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Botella, Cristina (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Barrantes-Vidal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Baños, Rosa (Universitat de València) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Aunque hemos avanzado notablemente en el desarrollo de recursos preventivos y especialmente, en la eficacia de los tratamientos psicológicos que intentan paliar los trastornos mentales, estamos aún lejos de la situación óptima. [...]
Although we have made significant progress in the development of preventive tools and especially in the efficacy of the psychological treatments, we are still far from an optimal situation. This paper focuses on two major issues which we consider fundamental challenges and urges in this area: (a) the need for improving and spreading prevention, early intervention, and the promotion of mental health and (b) the need for greater dissemination of effective psychological treatments, the development of new interventions and greater understanding of the mechanisms of action of psychological treatments. [...]

2016 - 10.1016/j.clysa.2016.03.002
Clínica y salud, Vol. 27, núm. 2 (Enero 2016) , p. 65-71  
345.
26 p, 407.7 KB Lexical bundles in learner and expert academic writing / Navarro Gil, Noelia (Universidad Complutense de Madrid) ; Martínez Caro, Elena (Universidad Complutense de Madrid)
Lexical bundles (LBs) have been described as the 'building blocks of discourse'; in addition to being highly frequent in writing and reducing processing time for readers and writers, they also perform important functions in language. [...]
Els paquets lèxics (LBs) s'han descrit com a 'blocs de construcció del discurs'. A més de ser molt freqüents en l'escriptura, i de reduir el temps de processament per a lectors i escriptors, també exerceixen funcions importants en el llenguatge. [...]
Los paquetes léxicos (LBs) se describen como 'bloques de construcción del discurso'. Además de ser muy frecuentes en el habla y la escritura, y de reducir el tiempo de procesamiento para lectores y escritores, también desempeñan funciones importantes en el lenguaje. [...]
Les segments répétés (Lexical bundles, LBs) ont été décrits comme les « blocs de construction du discours » ; en plus d'être très fréquents à l'écrit et de réduire le temps procédural lors de la lecture et de l'écriture, ils remplissent également des fonctions importantes dans le langage. [...]

2019 - 10.5565/rev/jtl3.794
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 1 (february-march2019) , p. 65-90 (Articles)  
346.
24 p, 1.4 MB Atmospheric Carbon Dioxide variability at Aigüestortes, Central Pyrenees, Spain / Curcoll Masanes, Roger (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Camarero, Lluís (Centre d'Estudis Avançats de Blanes) ; Bacardit, Montserrat (Centre de Lauegi) ; Àgueda, Alba (Institut Català de Ciències del Clima) ; Grossi, Claudia (Institut Català de Ciències del Clima) ; Gacia, Esperança (Centre d'Estudis Avançats de Blanes) ; Font, Anna (King's College London) ; Morguí, Josep-Anton (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
In order to improve the understanding of the carbon cycle in the Pyrenean region, two atmospheric monitoring mountain stations were set up within the Long-Term Ecological Research node of Aigüestortes i Estany de Sant Maurici at Central Pyrenees, Spain. [...]
2019 - 10.1007/s10113-018-1443-2
Regional environmental change, Vol. 19, Issue 2 (February 2019) , p. 313-324  

Articles : 729 registres trobats   inicianterior337 - 346següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.