Resultats globals: 16 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 15 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 15 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
12 p, 758.3 KB General-television programming in Europe (UE5) : public versus commercial channels / Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Delgado, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Monclús Blanco, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Technological convergence has affected the media context of generalist television, modifying access and the consumption of content. The design of the scheduling of the general-interest linear television is a key element in understanding the policies that the operators follow when offering genres and formats, and in observing the similarities and differences between public and private ownership. [...]
El acceso y el consumo de la televisión generalista ha variado tras la convergencia tecnológica. El diseño de las programaciones de la televisión lineal generalista es clave para entender las políticas que los operadores están aplicando en la oferta de géneros y formatos, y observar las divergencias y similitudes entre cadenas de titularidad pública o privada. [...]

2020 - 10.3145/epi.2020.mar.04
El Profesional de la información, Vol. 29 Núm. 2 (2020)
2 documents
2.
21 p, 252.7 KB O cemitério como o espaço de produção de sentido na minissérie fantástica "Amorteamo" (2015) / Lopes da Silva, Anderson (Universidade de São Paulo)
O artigo, oriundo de uma pesquisa em andamento, objetiva trazer uma discussão lacônica sobre elementos apreensíveis do conceito de fantástico na minissérie "Amorteamo" (2015, Rede Globo, Brasil). [...]
This article derives from a work in progress and aims to present a discussion about apprehensible elements of the concept of the fantastic in the miniseries Amorteamo (2015, Rede Globo, Brazil). Melodramatic undead characters and the cemetery are understood as central points of the fictional narrative in relation to the fantastic presence in this TV drama. [...]

2019 - 10.5565/rev/brumal.535
Brumal, Vol. 7 Núm. 2 (2019) , p. 157-177 (Miscellaneous)  
3.
10 p, 190.0 KB Fábula e historia : fases y estructuras del patito feo en la telenovela / Cid Jurado, Alfredo Tenoch (Universidad Autónoma Metropolitana-Xochimilco (Mèxic))
El presente trabajo centra su atención en el estudio de la fábula dentro del relato y se distingue la diferencia entre trama y discurso. La fábula se entiende como parte constitutiva de una historia trascendental que se reproduce en el discurso televisivo de las telenovelas. [...]
This paper focuses on the study of the fable into the story and distinguishes the difference between plot and discourse. The fable is meant to be as a constituent part of transcendental history played in the language of television "telenovelas" (soap opera). [...]

2015
DeSignis, Núm. 23 (Julio-Diciembre 2015) , p. 171-180  
4.
9 p, 532.1 KB Ficción televisiva en Europa (EU5) : origen, circulación de productos y puesta en parrilla / Delgado, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona)
circulación de contenidos de ficción entre países y mercados televisivos se ha diversificado gracias a la multiplicación de canales y formas de acceso y consumo. A pesar de la facilidad, la ubicuidad y la universalidad de acceso, la televisión lineal en abierto sigue siendo el medio hegemónico en los grandes mercados europeos. [...]
The circulation of scripted television shows across countries and markets has diversified due to the proliferation of chan-nels and forms of consumption and access. Despite ubiquity and universal access, open linear TV remains the dominant medium in the major European markets. [...]

2017 - 10.3145/epi.2017.ene.14
El Profesional de la información, Vol. 26 Núm. 1 (2017) , p. 132-140  
5.
22 p, 157.4 KB Las series españolas en YouTube : comparativa de género sobre el fenómeno fan / Hidalgo-Marí, Tatiana (Universitat d'Alacant) ; Sánchez Olmos, Candelaria (Universitat d'Alacant)
El presente trabajo analiza la actividad de la comunidad fan en YouTube en torno a las series televisivas de producción española a partir de un análisis comparativo de género. Para ello, presentamos un estudio exploratorio a partir de una muestra basada en una metodología genuina, que recoge más de 100 vídeos subidos a YouTube por los fans y cuyo contenido es relativo a series españolas de estreno en 2013. [...]
This study explores YouTube users creation and consumption of videos related to Spanish TV series, from a gender perspective. The exploration is based on a sample of more than 100 short YouTube videos about 21 Spanish TV series premiered in 2013. [...]

2015
Miguel Hernández Communication Journal, Núm. 6 (2015) , p. 219-240  
6.
18 p, 269.5 KB Fandom televisivo y construcción de identidad. Análisis de los comentarios de las fans españolas y los community managers / Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Castro Mariño, Deborah (Madeira Interactive Technologies Institute)
La era digital ofrece a los espectadores de ficción televisiva una variedad de espacios en los cuales revelar su propia identidad y las emociones generadas por los textos consumidos. Metodología. Se analizan 7. [...]
Digital age brings to television fiction viewers a variety of spaces where they can disclose their self-identity and emotions generated by the texts consumed. Methodology. This article analyses 7,849 comments posted by female fans and community managers on 122 sites (forums and social networks) dedicated to the Spanish TV fiction. [...]

2018 - 10.4185/RLCS-2018-1242
Revista latina de comunicación social, Vol. 73 (2018) , p. 1-18
2 documents
7.
20 p, 388.5 KB La recepción televisiva española en la era multipantalla / Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gómez Morales, Beatriz María
Este artículo estudia la recepción de la ficción televisiva española mediante una combinación de técnicas de análisis offline (cuestionarios y focus group) y online (comentarios en Internet). Los resultados del análisis offline revelan el carácter complementario y especializado de los dispositivos, aunque el análisis online no aporta evidencias sobre el impacto de las segundas pantallas en los procesos de socialización, ni sobre la construcción de identidad femenina.
This article studies the reception of the Spanish television fiction, by combining offline analysis techniques (questionnaires and focus group) and online (analysis of comments on the Internet). The offline analysis reveals the complementary and specialized nature of the devices, but the online analyses do not provide evidence about the impact of the second screen in the socialization process, nor on the construction of feminine identity.

2017 - 10.32870/cys.v0i30.6135
Comunicación y Sociedad, Vol. 30 (2017) , p. 141-160
2 documents
8.
19 p, 153.0 KB Che carino! Alcune considerazioni sulla «lingua delle donne» nella fiction tra stereotipo e realtà / Messina, Simona (Università di Salerno)
Questo articolo si propone di analizzare la rappresentazione della lingua parlata dalle donne nella narrativa televisiva italiana. La lingua, insieme all'immagine, è uno strumento indispensabile per la caratterizzazione dei personaggi e per la creazione di modelli che, se da un lato hanno l'ambizione di rappresentare la realtà, attraverso la costruzione di un mondo verosimile, dall'altro se ne discostano in quanto rappresentano stereotipi che rendono i modelli immediatamente riconoscibili e gli eventi prevedibili. [...]
This article aims to analyse the portrayal of the language spoken by women in Italian television fiction. Language, together with visual images, is an indispensable tool for characterisation and the creation of models that, on one hand, have the purpose of representing reality through the construction of a plausible world but on the other hand stray from real life in that they represent stereotypes that make the models instantly credible and the events predictable. [...]

2013 - 10.5565/rev/qdi.350
Quaderns d'Italià, Núm. 18 (2013) , p. 265-283  
9.
9 p, 73.6 KB Joves, amor i sèries de televisió : incidència de l'alfabetització audiovisual en la (re)interpretació dels relats amorosos televisius / Aran, Sue (Universitat Ramon Llull) ; Munté, Rosa-Àuria (Universitat Ramon Llull) ; Medina Bravo, Pilar (Universitat Pompeu Fabra) ; Rodrigo Alsina, Miquel, 1955- (Universitat Pompeu Fabra)
Les sèries de televisió ofereixen estereotips amb els quals els teleespectadors, especialment els joves, es poden identificar, i que els permeten construir i/o modificar la seva identitat en funció d'aquests models rebuts. [...]
Television series convey stereotyped representations of love relationships which viewers can identify with. Adolescents in particular may view these portrayals as models according to which they may choose to construct and/or change their own identity. [...]

2011
Quaderns del CAC, Núm. 36 (Juny 2011) , p. 115-123  
10.
11 p, 397.7 KB Televisión, cine y publicidad, fuentes de conocimiento del pasado y del presente / Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Ibarz Gelabert, Jordi (Universitat de Barcelona)
Los medios de comunicación son una fuente de estudio del pasado y del presente que permiten mostrar la articulación de los cambios sociales colectivos con las transformaciones individuales. En este artículo presentamos un método de análisis que hemos experimentado con productos cinematográficos, televisivos y de publicidad. [...]
Mass Media are a source of research for past and present knowledge that permit to show the articulation between social and collective changes with the individual transformations. In this article, we present a method of analysis that we have experimented with film, television and advertising products. [...]

2013 - 10.5209/rev-HICS.2013.v18.44342
Historia y comunicación social, Vol. 18, Núm. Esp (Diciembre 2013) , p. 461-471  

Articles : 15 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
365 p, 3.0 MB La construcción del periodismo en la ficción televisiva española / Narvaiza Amengual, Sara ; Lacalle Zalduendo, María Rosario, dir.
Aquest investigació és centra en la ficció televisiva espanyola sobre periodisme desde que es va estrenar Periodistas l'any 1998. La tesi doctoral estudia la representació de la professió periodística a las sèries de televisió espanyola al llarg de més de dues dècades, a través de l'análisi de les tretze sèries que tenen aquesta professió con una de les temàtiques principals. [...]
Esta investigación se centra en la ficción televisiva española sobre periodismo desde el estreno de Periodistas en 1998. La tesis doctoral estudia la representación de la profesión periodística en las series de televisión española a lo largo de más de dos décadas, a través del análisis de las trece series que tienen esta profesión como una de las temáticas principales. [...]
This research focuses on Spanish television fiction on journalism since the premiere of Periodistas in 1998. The doctoral thesis studies the representation of the journalistic profession in Spanish television series over more than two decades, through the analysis of the thirteen series that have this profession as one of the main themes. [...]

2022  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.