Televisión, cine y publicidad, fuentes de conocimiento del pasado y del presente
Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Ibarz Gelabert, Jordi (Universitat de Barcelona)
Títol variant: |
Television, cinema and advertising, as a source for past and present knowledge |
Data: |
2013 |
Resum: |
Los medios de comunicación son una fuente de estudio del pasado y del presente que permiten mostrar la articulación de los cambios sociales colectivos con las transformaciones individuales. En este artículo presentamos un método de análisis que hemos experimentado con productos cinematográficos, televisivos y de publicidad. El procedimiento revela la realidad de la pluralidad social al mostrar a todo tipo de protagonistas en los escenarios de la vida pública y privada. La sistematización que proponemos supera los análisis basados en percepciones generales sobre contenidos. |
Resum: |
Mass Media are a source of research for past and present knowledge that permit to show the articulation between social and collective changes with the individual transformations. In this article, we present a method of analysis that we have experimented with film, television and advertising products. Our procedure permits to reveal the plural social reality due that it shows a lot of different types of individual humans in public and private spaces. Our proposed methodology has exceeded the content analysis based on general perceptions. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Publicidad ;
Ficción televisiva ;
Cine ;
Ciudadanía ;
Educación mediática ;
Advertising ;
TV fiction ;
Movies ;
Citizenship ;
Media literacy |
Publicat a: |
Historia y comunicación social, Vol. 18, Núm. Esp (Diciembre 2013) , p. 461-471, ISSN 1988-3056 |
DOI: 10.5209/rev_HICS.2013.v18.44342
DOI: 10.5209/rev-HICS.2013.v18.44342
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Documents dels grups de recerca de la UAB >
Centres i grups de recerca (producció científica) >
Ciències socials i jurídiques >
Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural - LabcompublicaDocuments de recerca >
Documents dels grups de recerca de la UAB >
Centres i grups de recerca (producció científica) >
Ciències socials i jurídiques >
Laboratori de Prospectiva i Recerca en Comunicació, Cultura i Cooperació (LAPREC) Articles >
Articles de recercaArticles >
Articles publicats
Registre creat el 2014-04-02, darrera modificació el 2023-10-20