Resultats globals: 86 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 79 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Articles 79 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
17 p, 182.8 KB Global and Development Education and Global Skills / Bourn, Douglas (University College London. Institute of Education)
Development education has its roots in Europe in response to decolonisation and the need for public support and engagement in international development. From these roots, it grew as a field of educational practice to encompass themes of global citizenship, postcolonialism and critical pedagogy. [...]
La educación para el desarrollo tiene sus raíces en Europa en respuesta a la descolonización y la necesidad de apoyo público y participación en el desarrollo internacional. A partir de estas raíces, creció como un campo de práctica educativa para incorporar temas de ciudadanía global, poscolonialismo y pedagogía crítica. [...]
L'educació per al desenvolupament té les arrels a Europa en resposta a la descolonització i a la necessitat de suport públic i compromís en el desenvolupament internacional. A partir d'aquestes arrels, va créixer com a camp de pràctiques educatives per aportar temes de ciutadania global, postcolonialisme i pedagogia crítica. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1143
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 279-295 (Monográfico)  
2.
18 p, 288.1 KB 10 años de la Educación para el Desarrollo en la Universidad Pablo de Olavide : Tendencias actuales y retos futuros: la Agenda 2030 / Domínguez-Fernández, Guillermo (Universidad Pablo de Olavide) ; Prieto-Jiménez, Esther (Universidad Pablo de Olavide) ; López-Catalán, Luis (UNICEF-España)
La Agenda 2030 establece un marco de acción y de cambio para el conjunto de la ciudadanía. El reto de integrar dicha agenda en todos los ámbitos educativos nos lleva a cuestionarnos cómo podemos abordarlos desde la universidad. [...]
L'Agenda 2030 estableix un marc d'acció i de canvi per al conjunt de la ciutadania. El repte d'integrar aquesta agenda a tots els àmbits educatius ens porta a qüestionar-nos com es poden abordar des de la universitat. [...]
The 2030 Agenda establishes a framework for action and change for all citizens. The challenge of integrating this agenda in all educational fields has lee us to inquire into how the agenda has been approached in the higher education setting. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1100
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 349-366 (Monográfico)  
3.
10 p, 3.0 MB Protestando en Twitter : ciudadanía y empoderamiento desde la educación pública / Saura Casanova, Geo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Muñoz Moreno, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Luengo Navas, Julián (Universidad de Granada. Departamento de Pedagogía) ; Martos, José Manuel (Universidad Internacional Iberoamericana. Departamento de Educación)
La utilización de las redes sociales con fines reivindicativos ha sido un elemento esencial en las recientes protestas globales contra las medidas económicas de privatización de los servicios públicos. [...]
The use of social networks for protest purposes has been an essential element in recent global protests against the economic measures of privatization of public services. Social networks are changing political communication, mobilization and organization of collective protests. [...]

2017 - 10.3916/C53-2017-04
Comunicar, Vol. 25 Núm. 53 (2017) , p. 39-48
2 documents
4.
30 p, 531.2 KB Protesta social y estadios del desarrollo moral : una propuesta analítica para el estudio de la movilización social del siglo XXI / Giraldo Luque, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona)
Diferentes estudios sobre la democracia y la desafección política han considerado que internet y las redes sociales otorgan nuevas oportunidades para la movilización social y la participación ciudadana. [...]
Different studies on democracy and political disaffection are of the belief that the internet and social networks provide new opportunities for social mobilization and citizen participation. The social mobilizations of the second decade of the 21st century, such as the Arab Spring or the 15M in Spain, defined the protagonist role of online communication and social networks for the summon and the development of protests. [...]

2018 - 10.5294/pacla.2018.21.2.9
Palabra clave, Vol. 21 Núm. 2 (2018) , p. 469-498  
5.
10 p, 220.1 KB #Globalcitizen : An explorative Twitter analysis of global identity and sustainability communication / Merle, Marie (University of Koblenz-Landau. Department of Psychology (Germany)) ; Reese, Gerhard (University of Koblenz-Landau. Department of Psychology, Environmental Psychology Research Unit (Germany)) ; Drews, Stefan (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
(1) Background: global citizenship is often associated with pro-social and pro-environmental attitudes, beliefs and behaviors. Much of this research relies on questionnaire studies, whereas studies drawing on naturally occurring daily communications are under-used. [...]
2019 - 10.3390/SU11123472
Sustainability, Vol. 11, Issue 12 (June 2019) , art. 3472  
6.
22 p, 384.2 KB La educación patrimonial, una cuestión de futuro. reflexiones sobre el valor del patrimonio para seguir avanzando hacia una ciudadanía crítica / González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
El patrimonio está presente en el entorno. Se convive con él. Está ahí. Se consume. Se disfruta. Se mira. Pero ¿se es consciente de por qué está ahí? ¿cómo ha llegado hasta el presente? ¿quién decidió que se conservara? ¿y cómo se hizo? ¿por qué se continúa preservando? ¿qué aporta?¿qué función tendrá en el futuro? ¿las generaciones futuras querrán respetarlo y mantenerlo? A veces estas preguntas, aparentemente fáciles, no tienen una respuesta simple. [...]
The heritage is present in the environment. He lives with him. It is there. It is consumed. It is enjoyable. It looks. However, are you aware why it is there? How did you get to the present? Who decided to keep it? And how was it done? Why does it continue to be preserved? What does it give us? What role will it have in the future? Will future generations want to respect and preserve it? Sometimes these seemingly easy questions do not have a simple answer. [...]

2019 - 10.14516/fdp.2019.010.001.004
El Futuro del pasado, Vol. 10 (2019) , p. 123-144  
7.
18 p, 162.5 KB Pesquisa Ação no Cotidiano : considerações epistêmicas e metodológicas de uma experiência contra a banalização das subcidadanias / Bonetti Lima, Alexandre (Universidade Estadual de Londrina)
Neste artigo, serão apresentadas reflexões epistemológicas e metodológicas construídas a partir de pesquisa realizada em bairro de grande vulnerabilidade social na região norte do estado do Paraná, Brasil. [...]
In this article, epistemological and methodological reflections will be presented based on research carried out in a neighborhood of great social vulnerability in the northern region of the state of Paraná, Brazil, seeking to immerse ourselves in the daily life of the neighborhood, in order to understand, recognize and dialogue with the plurality of knowledges and actions that make up the dynamics of their stories, experiences and interactions, and thus join forces to build together with local people actions that enable the production of more dignified conditions in their socially and politically marginalized lives. [...]

2020 - 10.5565/rev/athenea.2535
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 20 Núm. 1 (2020) , p. 2535 (Artículos)  
8.
26 p, 1.9 MB Identidad colectiva y ciudadanía europea / Solé, Carlota, 1944- ; Parella Rubio, Sònia
Starting from the perspective of the theory of collective action, this paper aims to offer an analytical frame enabling to understand the designing process of an inclusive "European" identity. The context of this process in made, on the one hand, of migration receiving socioeties where the diverse interests of their members coexist; and, on the other hand, of the polítical and academic revision of citizen. [...]
El objetivo de este artículo es proporcionan, desde la teoría de la acción colec. . tiva, un marco de análisis que permita entender el proceso de diseño de una identidad "europea" en la UE, de naturaleza incluyente, en el contexto de, por un lado, sociedades receptoras deflujos migratorios de distintas partes del mundo en las que coexisten los intereses diversos de todos sus miembros y, por el otro, en plena revisión, tanto académica como política, de la ciudadanía. [...]

2004
Sociológica. Revista de pensamiento social, Núm. 5 (2004) , p. 55-80  
9.
19 p, 398.4 KB L'enseignement de la modalité linguistique en primaire - des voies méthodologiques possibles et souhaitables / Costa, José António (Instituto Politécnico do Porto)
Le fait que les enfants sont exposés dès un âge précoce à des énoncés modalisés (Choi, 2006), exprimant surtout l'obligation et la permission, aurait pu faire croire que ce sujet prenait part à l'école primaire, mais ce n'était pas le cas qu'avant les 12 ans dans plusieurs pays, tels que le Portugal, l'Espagne et la France. [...]
As children are very early exposed to modalized expressions (Choi, 2006), especially at levels of obligation and permission, it is believed that this content would be more evident in the early stages of Basic Education. [...]
El fet que els nens estan exposats als enunciats modalitzats des de molt aviat (Choi, 2006), especialment expressant obligació i permís, ens feia creure que aquest contingut es treballa ja en les primeres etapes de l'Educació Bàsica. [...]
El hecho de que los niños están expuestos a los enunciados modalizados desde muy temprano (Choi, 2006), especialmente expresando obligación y permiso, nos hacía creer que este contenido se trabaja ya en las primeras etapas de la Educación Básica. [...]

2019 - 10.5565/rev/jtl3.810
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 2 (june-july 2019) , p. 41-59 (Articles)  
10.
18 p, 182.0 KB Social and political engagement of university students in the digital sphere : social network uses for citizen participation / Catalina-García, Beatriz (Universidad Rey Juan Carlos) ; García-Jiménez, Antonio (Universidad Rey Juan Carlos) ; Menor Sendra, Juan (Universidad Rey Juan Carlos)
This research, which focuses on some aspects that link the digital life of university students and their civic, political and social involvement, aims to determine the level of engagement of young people in association-related actions or institutions through digital networks. [...]
Aquesta investigació, que té per objecte d'estudi alguns aspectes que vinculen la vida digital dels universitaris i la seva implicació ciutadana, política i social, pretén determinar el grau de compromís d'aquests joves en accions o institucions associatives mitjançant les xarxes digitals. [...]
Esta investigación, que tiene por objeto de estudio algunos aspectos que vinculan la vida digital de los universitarios y su implicación ciudadana, política y social, pretende determinar el grado de compromiso de estos jóvenes en acciones o instituciones asociativas mediante las redes digitales. [...]

2019 - 10.5565/rev/analisi.3179
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 60 (June 2019) , p. 25-41 (Articles)
2 documents

Articles : 79 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
Assessment of the transparency of Spanish local public administrations: methodology and results / Molina Rodríguez-Navas, Pedro ; Rodríguez Breijo, Vanessa
The availability of information about public management is a key factor in the democratic participation of citizens, as it enables public management to be assessed and makes contributions to the decision-making processes regarding public affairs. [...]
Switzerland: Springer, 2020 (Advances in Intelligent Systems and Computing)
Information Technology and Systems : proceedings of ICITS 2020, 2020, p. 703-715  
2.
20 p, 320.4 KB Education for Citizenship and Identities / Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
Individual identity is defined by unique traits and is constructed from the diversity of human beings and, at the same time, in the relationship with other people. This gives rise to a plurality of ways of thinking and perceiving the world. [...]
United States of America : IGI Global Information Science Reference, 2019 - 10.4018/978-1-5225-7110-0
Handbook of Research on Education for Participative Citizenship and Global Prosperity, 2019, p. 551-567  

Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
29 p, 4.1 MB Estrategias migratorias y estructuras del hogar en Cataluña, 1996 / Domingo i Valls, Andreu, 1958- ; Brancós Coll, Inés ; Bayona, Jordi
Las estrategias familiares pueden explicarnos las cadenas migratorias existentes entre el lugar de origen y el lugar de destino de la población de nacionalidad extranjera, estrategias que condicionaran las estructuras de los hogares donde residen. [...]
Bellaterra : Centre d'Estudis Demogràfics, 2002 (Papers de demografia (Centre d'Estudis Demogràfics) ; 202)  
2.
57 p, 658.0 KB La renta garantizada de ciudadanía / Ballonga Espinalt, Maria Rosa ; Esteban Legarreta, Ricard, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
El año 2017 la Generalitat de Catalunya promulgó la Ley 14/2017, de 20 de julio, de la renta garantizada de ciudadanía (RGC), fruto de una Iniciativa Legislativa Popular. Esta ley desarrolla el art. [...]
In 2017, the Generalitat of Catalunya enacted the Law 14/2017, of July 20, on Guaranteed Income of Citizenship (RGC), the result of a Popular Legislative Initiative. This law develops the art. 24. 3 of the EAC that recognizes the right to a guaranteed income for people who are in a situation of poverty. [...]

2018
Grau en Dret [949]  
3.
166 p, 1.2 MB Infrapolíticas de ciudadanía prácticas de cualificación en entornos materiales tesis doctoral / Correa Moreira, Gonzalo ; Domènech i Argemí, Miquel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social
La tesis Infrapolíticas de ciudadanía. Prácticas de cualificación en entornos materiales es el resultado reflexivo sobre el trabajo en dos proyectos de investigación, uno sobre telasistencia domiciliaria dirigida a personas mayores y otro sobre participación ciudadana de personas mayores en controversias tecnocientíficas. [...]
The thesis Infrapolitics of citizenship. Qualification practices in material arrangements is the reflexive result of two research projects, one about home telecare aimed at elderly people and another about elderly people engagement in techno-scientific controversies. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
4.
598 p, 3.1 MB Vivir tras el golpe : trayectorias sociales de personas que sobreviven a in traumatismo craneoencefálico / Sanz Victoria, Silvia ; Díaz, Aurelio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
Los protagonistas de esta tesis doctoral son personas cuya existencia ha estado marcada por un golpe en la cabeza; un fuerte impacto en el cráneo consecuencia de un accidente de coche, un accidente de moto, de un atropello, de una caída en el trabajo… Un traumatismo craneoencefálico grave que hace cambiar la vida no sólo de la persona que lo sufre sino también de todo su entorno más cercano, especialmente, aquellos familiares que se convierten en sus cuidadores principales. [...]
The protagonists of this research are people whose existence has been marked by a blow to the head; a strong impact on the skull following a car accident, a motorcycle accident, a hit by a car, or a fall at the workplace . [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
41 p, 3.6 MB Nothing is what it seems / Morales Herrero, Rocío ; Villagrasa Valdivieso, Núria ; Malonda Mena, Anna, dir. ; Lobo Vírseda, María José, dir. ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Stereotypes are false ideas about social groups that we can find in our day-to-day, and they are usually related to prejudices and discrimination. In this lesson you will learn to become aware of them in different contexts, and you will work in teams to perform an oral presentation to show your classmates an example of stereotypes.
Content and Language Integrated Learning. Semiimmersió 2012 (Learning English in Content-Rich Classrooms ; 2)
23 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.