Dipòsit Digital de Documents de la UAB 10 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
1 p, 88.0 KB Presentació del número 4 de Methodos / Giralt Soler, Sebastià (Universitat Autònoma de Barcelona)
2019
Methodos, Núm. 4 (2019) , p. 1
2 documents
2.
3 p, 150.4 KB In memoriam Pedro Luis Cano Alonso (1946-2018) / Ferrero Hernández, Cándida (Universitat Autònoma de Barcelona)
El profesor Pedro Luis Cano Alonso, catedrático jubilado de Filología latina del Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana de la Universitat Autònoma de Barcelona y fundador de Methodos, falleció, de forma inesperada, el 21 de diciembre de 2018. [...]
2019
Methodos, Núm. 4 (2019) , p. 3-5  
3.
22 p, 3.5 MB Un recorregut pel teatre popular romà : de les farses atel·lanes a la pantomima / Garriga Martí, Enric (Universitat Rovira i Virgili. Aula de Teatre)
L'Aula de Teatre de la Universitat Rovira i Virgili (Tarragona) <www. experimentateatre. com> porta des de l'any 2000 dedicant, cada curs, un dels seus tallers a la investigació, reconstrucció i re-presentació del teatre popular romà, en col·laboració amb el Festival de reconstrucció romana Tarraco Viva, que té lloc anualment al maig. [...]
2019
Methodos, Núm. 4 (2019) , p. 7-28  
4.
11 p, 291.1 KB Dramatización y griegometrajes : por una "experiencia" integrada del griego / Palomar Pérez, Natalia (Universitat de Barcelona. Departament de Filologia Grega) ; Plesa, Denis C. (Cinestèsia) ; Solé, David (Cinestèsia) ; Rion, Lorena (Cinestèsia)
El abordaje oral de los textos orientado a su dramatización hace que el aprendizaje del griego se convierta en una experiencia. La dinámica de decir en griego lo que dice un personaje encarnándolo e interactuando con compañeros promueve una asimilación consistente y grata. [...]
2019
Methodos, Núm. 4 (2019) , p. 29-39  
5.
6 p, 195.7 KB Propostes i orientacions per a la lectura del Prometeu encadenat / Torné i Teixidó, Ramon (Institut Ferran Casablancas (Sabadell))
L'autor proposa cinc aspectes que, al seu parer, caldria abordar a les aules d'ensenyament secundari per a la lectura de la tragèdia d'Èsquil, El Prometeu encadenat. Es tracta d'una variada riquesa antropològica, religiosa, artística que convé mostrar als joves lectors mitjançant algunes notes. [...]
2019
Methodos, Núm. 4 (2019) , p. 41-46  
6.
16 p, 307.9 KB Una proposta per facilitar la lectura de textos poètics llatins / Fàbregas Salis, Pere (Universitat de Barcelona. Departament de Filologia Clàssica, Romànica i Semítica)
Es presenta una proposta didàctica per facilitar l'accés a la lectura de textos poètics llatins originals a estudiants de Batxillerat i dels primers cursos universitaris. Es proposa que l'accés a l'original es faci a partir d'una adaptació en forma de diàleg, que permet simplificar i glossar l'original. [...]
2019
Methodos, Núm. 4 (2019) , p. 47-62  
7.
8 p, 484.3 KB In schola romana : taller internivells per estudiar de manera pràctica l'educació a l'antiga Roma / Lucas González, Laura (Institut Montserrat Roig (Barcelona))
Projecte dut a terme per treballar alguns continguts de la vida quotidiana romana amb alumnes de primer de Batxillerat a través d'una reconstrucció històrica "de principiants" feta pels mateixos alumnes: es treballa internivells "L'escola romana", oferint als alumnes de primer d'ESO la possibilitat d'assistir a un ludus litterarius, un grammaticus i un rhetoris, en els quals els alumnes de Batxillerat eren els magistri i els d'ESO els alumni.
2019
Methodos, Núm. 4 (2019) , p. 63-70  
8.
13 p, 1.2 MB La lectura del cicle troià a través del role-playing i les xarxes socials / Cantó i Gargallo, Berta (Institut Thos i Codina (Mataró, Catalunya))
L'article recull l'experiència didàctica d'una lectura alternativa del contingut literari, cultural i artístic del cicle troià, a través de rols i de perfils oberts ad hoc a la xarxa social Facebook. [...]
2019
Methodos, Núm. 4 (2019) , p. 71-83  
9.
9 p, 434.1 KB Prácticas de griego antiguo con ΔΙΑΛΟΓΟΣ / Carbonell Martínez, Santiago (IES Cotes Baixes (Alcoi))
Describimos los objetivos, la estructura y contenidos del manual de griego antiguo ΔΙΑΛΟΓΟΣ, al tiempo que explicamos el funcionamiento de algunos materiales y recursos adicionales.
2019
Methodos, Núm. 4 (2019) , p. 85-93  
10.
23 p, 499.3 KB Propuesta didáctica para la asignatura de Griego I en el marco del bachillerato internacional / Páez Martínez, Martín (IES Cura Valera (Huércal-Overa, Almeria))
Este artículo recoge un conjunto de estrategias y propuestas didácticas que favorezcan un encaje satisfactorio de la asignatura de Griego I en el Bachillerato Internacional. El objetivo ha consistido en vincular, en la medida de lo posible, tradición clásica con el entorno natural de un alumnado concreto y con Europa, siendo esta el eje vertebrador de nuestra propuesta. [...]
2019
Methodos, Núm. 4 (2019) , p. 95-117  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.