1.
|
|
2.
|
13 p, 2.5 MB |
Investigating the effects of two weaning methods and two genetic hybrids on play behavior in weaner pigs (Sus scrofa)
/
Franchi, Guilherme Amorim (Aarhus University. Department of Animal Science) ;
Larsen, Mona L. V. (Aarhus University. Department of Animal Science) ;
Winters, Jeanet F. M. (Katholieke Universiteit. Department of Biosystems) ;
Jensen, Margit Bak (Aarhus University. Department of Animal Science) ;
Pedersen, Lene Juul (Aarhus University. Department of Animal Science)
In conventional pig production, suckling pigs are typically weaned between 3-5 weeks of age. This involves separation from the sow, dietary change, and regrouping in a novel environment, which challenge the welfare of pigs. [...]
2022 - 10.3389/fanim.2022.909038
Frontiers in Animal Science, Vol. 3 (July 2022) , art. 909038
|
|
3.
|
9 p, 2.6 MB |
Play behaviour positively relates to weight gain, feeding behaviour and drinking behaviour in weaner pigs (Sus scrofa)
/
Franchi, Guillerme A. (Aarhus University. Department of Animal and Veterinary Sciences) ;
Larsen, Mona Lilian Vestbjerg (Measure, Model & Manage Bioresponses. Department of Biosystems) ;
Kristoffersen, Ida H. (Aarhus University. Department of Animal and Veterinary Sciences) ;
Winters, Jeanet F.M. (Aarhus University. Department of Animal and Veterinary Sciences) ;
Pedersen, Lene Juul (Aarhus University. Department of Animal and Veterinary Sciences) ;
Jensen, Margit Bak (Aarhus University. Department of Animal and Veterinary Sciences)
Engagement in play behaviour has been associated with the presence of positive affective states and, thus, proposed to be an indicator of positive animal welfare. However, the interpretation of play in animals remains challenging due to the complexity of motivating factors. [...]
2023 - 10.1016/j.applanim.2023.105836
Applied Animal Behaviour Science, Vol. 259 (February 2023) , art. 105836
|
|
4.
|
18 p, 133.6 KB |
Trabajo de cuidado, género y clase social : remedios desiguales a un problema común
/
Castelló, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT))
Este artículo presenta las principales "estrategias de cuidado" de los hogares españoles -con las mujeres españolas como protagonistas-, en su gestión cotidiana del trabajo doméstico y de cuidado. [...] The aim of this paper is to present the different care strategies of Spanish households -with women as main protagonists-, which are the result of the «work-life balance» opportunities and privations of each household. [...]
2011
Sociología del trabajo, Núm. 73 (2011) , p. 24-41
|
|
5.
|
11 p, 128.9 KB |
Presentation : Who Benefits from childcare expansion? Equal opportunities, social investment and social innovation in early years education and care
/
León, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Maestripieri, Lara (Universitat Autònoma de Barcelona)
The aim of this special issue is to investigate inequality in access to Early Childhood Education and Care services (ECEC) by looking at the extent to which access rules, cost of service and type of provision constitute a barrier for certain socio-economic groups. [...] L'objectiu d'aquest monogràfic és investigar la desigualtat en l'accés als serveis d'educació i atenció a la primera infància, indagant en quina mesura els costos, el tipus de serveis i la seva diferent organització a Espanya poden constituir una barrera per a determinats perfils socioeconòmics. [...] El objetivo del presente monográfico es investigar la desigualdad en el acceso a los servicios de educación y atención a la primera infancia, indagando en qué medida los costes, el tipo de servicios y su diferente organización en España pueden constituir una barrera para determinados perfiles socioeconómicos. [...]
2022 - 10.5565/rev/papers.3124
Papers : revista de sociologia, Vol. 107 Núm. 3 (2022) , p. e3124 (Artículos de monográfico)
|
|
6.
|
26 p, 1.3 MB |
¿Estado de bienestar para todas? : Análisis de las desigualdades sociales en las solicitudes y el acceso a las guarderías públicas, y el papel de la política social para aliviarlas
/
Palomera, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Las políticas de atención a la temprana infancia son consideradas una inversión social clave para la mitigación de desigualdades sociales. No obstante, siguiendo la lógica del efecto Mateo (EM) -el proceso que explica que las desventajas sociales conllevan más desventajas-, las familias más desfavorecidas son las que acceden proporcionalmente menos a estos servicios. [...] Les polítiques d'atenció a la primera infància són considerades una inversió social clau per a la mitigació de desigualtats socials. No obstant això, seguint la lògica de l'efecte Mateu (EM) -el procés que explica que els desavantatges socials comporten més desavantatges-, les famílies més desfavorides són les que accedeixen proporcionalment menys a aquests serveis. [...] Early childhood education and (ECEC) is seen as a key social investment policy for helping to mitigate social inequalities. The Matthew effect (ME from now on) is the process that explains how suffering social disadvantages leads to more disadvantages. [...]
2022 - 10.5565/rev/papers.3068
Papers : revista de sociologia, Vol. 107 Núm. 3 (2022) , p. e3068 (Artículos de monográfico)
2 documents
|
|
7.
|
|
8.
|
17 p, 163.2 KB |
Development of Emotional Competences in Higher Education : The Effects of a Self-Leadership Program from a Dexplis Design
/
Montalvo-García, Adolfo (Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i l'Esport Blanquerna) ;
Martí-Ripoll, Margarita (Universitat Ramon Llull. ESADE) ;
Gallifa, Josep (Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i l'Esport Blanquerna)
Research on emotional competence development (ECD) in university students is scarce and shows mixed results. This research establishes what is possible to expect from an optional self-leadership program (SLP) consisting of eight workshops of three hours each, and with a student-centered and experiential approach. [...] La recerca sobre el desenvolupament de competències emocionals (DCE) en estudiants universitaris és escassa i mostra resultats dispars. Aquesta investigació estableix què és possible esperar d'un programa d'autolideratge opcional de vuit tallers de tres hores, amb un enfocament experiencial i centrat en l'estudiant. [...] La investigación sobre el desarrollo de competencias emocionales (DCE) en estudiantes universitarios es escasa y muestra resultados dispares. Esta investigación establece qué es posible esperar de un programa de autoliderazgo opcional de ocho talleres de tres horas, con un enfoque experiencial y centrado en el estudiante. [...]
2022 - 10.5565/rev/educar.1344
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 35-51
|
|
9.
|
|
10.
|
23 p, 905.5 KB |
Bienestar y clase social. La desigualdad social en clave comparativa : Reino Unido, España y Argentina
/
Ayos, Emilio Jorge (Universidad de Buenos Aires) ;
Pla, Jesica (Universidad de Buenos Aires)
En este artículo analizamos la distribución y la composición por fuente de los ingresos individuales y de los hogares, y su relación con la estructura social, como forma de aprehender las modalidades de satisfacción de necesidades y la producción de bienestar desde una perspectiva comparativa, seleccionando los casos de Reino Unido, España y Argentina. [...] The article pursues further analysis on the distribution and composition of different sources of income, both individual and household, and its relationship with the social structure, to explain different modalities of production of welfare from a comparative perspective. [...]
2021 - 10.22325/fes/res.2021.57
Revista española de sociología, Vol. 30 Núm. 3 Monográfico (2021) , p. 1-23
|
|