Consorci Europeu d'Universitats Innovadores (ECIU)

L’ECIU University és una iniciativa del Consorci Europeu d'Universitats Innovadores (ECIU) que té per objectiu crear un model d'institució d'ensenyament superior pioner i innovador a escala europea, que funcioni com un sistema obert i flexible.

La missió final del projecte ECIU University és establir una Universitat Europea on estudiants, investigadors, empreses, ciutadans, organitzacions públiques i associacions puguin crear solucions innovadores per resoldre reptes de la vida real, i generar un impacte social real. L’ECIU University vol canviar la manera de gestionar l’educació universitària, passant d’una perspectiva basada exclusivament en títols a una basada en múltiples oportunitats d'aprenentatge i assoliment de competències. En aquest sentit, representa un exemple únic d'Universitat Europea que crea, posa en marxa i avalua no només un model de formació sinó també un sistema d'innovació que comprèn l’educació, la recerca, la valorització i transferència, però també l’administració, la governança, les relacions amb l'entorn en un marc d'innovació en tots aquests àmbits.

   

Estadístiques d'ús Els més consultats
Darreres entrades:
2024-05-21
14:52
39 p, 7.0 MB ECIU Position Paper on Living Labs and experimentation spaces. Recommendations and insights about the potential of Living Labs as innovation and learning platforms in the ECIU University / Kourkoutas, Konstantinos (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sàez i Tajafuerce, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Junjan, Veronica (University of Twente) ; Kuipers, Wiro (University of Twente) ; Hernández Palacio, Fabio (University of Stavanger) ; Lindland, Kristiane Marie (University of Stavanger) ; Müller, Anders Riel (University of Stavanger) ; Neset, Tina-Simone (Linköping University) ; Malmgren, Sara (Sankt Kors Fastigheter AB)
This publication is a a result of WP2: Status Quo & Best Practices Catalogue of University Lab of Labs for Transformative Societal Innovation (KA220-HED-000157489).
The ECIU-UTC seed project's objective was to expand existing research and innovation initiatives of the ECIU by linking established living labs and citizen science projects run by partners and their regional ecosystems. [...]

Barcelona : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024  
2024-05-10
13:07
6 p, 222.1 KB ECIU University en la UAB : la Agenda 2030 como eje para transformar la Universidad / Martínez, Marius 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Galí Reyes, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ronzoni, Myra (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ariño, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las universidades deben afrontar los anteriores desafíos a través de la transformación de las actividades que les son propias: la formación de nivel superior; la investigación, que la informa y le aporta calidad y rigurosidad; y la innovación o transferencia, que revierte en la sociedad el resultado de su actividad. [...]
2022
Dossieres EsF, Núm. 47 (Otoño 2022) , p. 30-35  
2024-05-08
17:22
14 p, 3.4 MB Guia per implementar l'Aprenentatge Basat en Reptes (ABR) a la UAB / Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Franco Puntes, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Redondo, Òscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Gabinet de Projectes Institucionals) ; Ronzoni, Myra (Universitat Autònoma de Barcelona. Gabinet de Projectes Institucionals)
Aquesta guia és un instrument pràctic pel PDI de la UAB que vol implementar l'Aprenentatge Basat en Reptes (ABR) en la seva docència. Conté un llistat de punts clau a tenir en compte en les diferents fases del procés, material informatiu, i enllaços d'interès.
2024 (Aprenentatge basat en reptes)  
2024-05-06
15:31
1 p, 246.0 KB ECIU challenge - Meet our neighbors : break the class, race, and gender segregation in Sant Joan Despí / Alvarez, Bruna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural,) ; Malgosa Gasol, Estel
Aquesta entrada recull el material teòric i pràctic al voltant del repte "Meet our neighbors: break the class, race, and gender segregation in Sant Joan Despí", que es va treballar durant el 2n semestre de l'any acadèmic 2023/24. [...]
This entry collects the theoretical and practical material of the challenge "Meet our neighbors: break the class, race, and gender segregation in Sant Joan Despí", which was developed during the 2nd semester of the academic year 2023/24. [...]

2024 (Aprenentatge basat en reptes)
6 documents
2024-02-10
09:04
14 p, 183.1 KB The value of building strong European research communities : Lessons from ECIU SMART-ER / Miñarro Vivas, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Petit Boix, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gabarrell Durany, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Solving current global challenges such as climate change or social inequalities demands the involvement of all actors in our societies. An education, research and innovation system which values and integrates the knowledge and views from science and society is thus essential. [...]
Kaunas : University of Technology, 2024 - 10.5755/e01.9786090218556  
2023-11-23
15:53
20 p, 725.3 KB L'agenda compartida de la UAB : el projecte ITACA i la implementació institucional de l'aprenentatge basat en reptes / Ariño, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Gabinet de Projectes Institucionals) ; Ronzoni, Myra (Universitat Autònoma de Barcelona. Gabinet de Projectes Institucionals) ; Freixas, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Grau Rebollo, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Tubau Muntaña, Susagna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
En aquest article es presenta una experiència concreta d'innovació transformadora a la UAB: l'experiència pilot d'implementació de la metodologia de l'aprenentatge basat en reptes (ABR) a dues facultats de la Universitat. [...]
This article will explain a specific experience of transformative innovation in the UAB: the pilot experience of implementing the Challenge Based Learning (CBL) methodology in two of the university's faculties. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 (Aprenentatge basat en reptes)
2 documents
2023-11-09
05:41
9 p, 1.2 MB Revealing the management of municipal textile waste and citizen practices : The case of Catalonia / Morell-Delgado, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Talens Peiró, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Toboso-Chavero, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Although the number of studies assessing the textile sector is increasing, only a few focus on its waste management. This study aims to shed light on current textile waste disposal practices and account for their environmental impact. [...]
2024 - 10.1016/j.scitotenv.2023.168093
Science of the total environment, Vol. 907 (January 2024) , art. 168093  
2023-09-08
05:09
8 p, 1.3 MB Implementing Community Composting in Primary Schools : First Experiences at Universitat Autònoma de Barcelona, Spain / García Prats, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; González Alé, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Moral Vico, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Madrid, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Sanchez, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental)
Composting is one of the most viable alternatives to landfill disposal to reduce the environmental impacts of organic waste management, such as the emission of greenhouse gases (GHGs). A community composting system consisting of four 1 m3 modules was installed in a selected primary school in Bellaterra (Spain) and monitored through daily analysis of the main process parameters (temperature, moisture content and interstitial oxygen) and weekly analysis of gaseous emissions (CH4, N2O and VOCs). [...]
2023 - 10.3390/ECP2023-14730
Engineering proceedings, Vol. 37, Issue 1 (July 2023) , art. 37  
2023-03-07
17:39
22 p, 1.8 MB T'imagines una universitat diferent? Educació oberta a partir dels reptes territorials / Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Ronzoni, Myra (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'ECIU University és una iniciativa del Consorci Europeu d'Universitats Innovadores (ECIU) que té per objectiu crear un model d'institució d'ensenyament superior pioner i innovador a escala europea, que funcioni com un sistema obert i flexible. [...]
2023
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2023
15 documents
2023-02-28
06:18
31 p, 1.4 MB Towards Active Evidence-Based Learning in Engineering Education : A Systematic Literature Review of PBL, PjBL, and CBL / Sukackė, Vilma (Kaunas University of Technology. Faculty of Social Sciences, Arts and Humanities) ; Pereira de Carvalho Guerra, Aida Olivia (Aalborg University. Department of Planning & Institute for Advanced Study in PBL) ; Ellinger, Dorothea (Hamburg University of Technology. Centre of Teaching and Learning) ; Carlos, Vânia (University of Aveiro. Department of Education and Psychology) ; Petronienė, Saulė (Kaunas University of Technology. Faculty of Social Sciences, Arts and Humanities) ; Gaižiūnienė, Lina (Kaunas University of Technology. Faculty of Social Sciences, Arts and Humanities) ; Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Brose, Andrea (Hamburg University of Technology. Centre of Teaching and Learning)
Implementing active learning methods in engineering education is becoming the new norm and is seen as a prerequisite to prepare future engineers not only for their professional life, but also to tackle global issues. [...]
2022 - 10.3390/su142113955
Sustainability, Vol. 14 Núm. 21 (2022) , article number 13955