Google Scholar: cites
El portafolio docente como estrategia formativa y de desarrollo profesional
Fernández March, Amparo (Universitat Politècnica de València)

Data: 2004
Resum: Aquest article analitza les possibilitats del portafoli docent com a estratègia formativa i de desenvolupament professional en el context de l'educació universitària. Parteix de la idea de la necessitat de buscar fórmules en la formació del professorat universitari que s'adaptin a la «cultura» de la institució universitària i que vagin en la línia d'afavorir el desenvolupament de professionals «reflexius» que troben en l'anàlisi sistemàtica i organitzada de la seva pràctica el «motor» de la seva autoformació. S'hi descriu, a més a més, la filosofia de base i les característiques metodològiques per a un bon aprenentatge en la construcció d'un portafoli docent.
Resum: This article analyzes the possibilities of the Teaching Portfolio as a training and professional development strategy in the context of university education. It springs from the idea of the need to search for formulae in university teacher training that adapt to the mentality of the university as an institution and that are in line with favoring the development of reflective professionals who find the stimulus for self-training in the systematic, organized analysis of their practice. The basic philosophy and methodological characteristics for effective learning in the construction of a teaching portfolio are also described in the article.
Resum: Este artículo analiza las posibilidades del portafolio docente como estrategia formativa y de desarrollo profesional en el contexto de la educación universitaria. Parte de la idea de la necesidad de buscar fórmulas en la formación del profesorado universitario que se adapten a la «cultura» de la institución universitaria y que vayan en la línea de favorecer el desarrollo de profesionales «reflexivos» que encuentran en el análisis sistemático y organizado de su práctica el «motor» de su autoformación. Se describe, además, la filosófica de base y las características metodológicas para un buen aprendizaje en la construcción de un portafolio docente.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Formació del professorat ; Qualitat ; Innovació ; Avaluació de la docència ; Acreditació ; Teacher training ; Quality ; Innovation ; Teaching assessment ; Accreditation ; Formación del profesorado ; Calidad ; Innovación ; Evaluación de la docencia ; Acreditación
Publicat a: Educar, N. 33 (2004) , p. 127-142, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20792
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v33-fernandez
DOI: 10.5565/rev/educar.265


16 p, 105.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-07-06



   Favorit i Compartir