Google Scholar: cites
El trabajo en red como fuente de aprendizaje : posibilidades y límites para la creación de conocimiento. Una visión crítica
Dorado Perea, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Títol variant: El treball en xarxa com font d'aprenentatge : possibilitats i límits per a la creació de coneixement. Una visió crítica
Títol variant: The work in network like learning source : possibilities and limites for creation of knowledge. A vision critica
Data: 2006
Resum: Las redes basadas en tecnología han abierto paso a otro tipo de redes naturales y sociales que ya existían desde siempre en las comunidades, lo que ha traspasado acciones y comportamientos a nuevos formatos electrónicos perdurables, capaces de generar conocimiento compartido de una manera más eficaz y eficiente. Pero para que esto se produzca, debe ir acompañado de una revolución individual y colectiva, más relacionada con una evolución mental, que con una adecuación y un uso tecnológicos. En todo este devenir, el factor clave es el aprendizaje, como único proceso capaz de desencadenar la conversión del conocimiento individual en conocimiento colectivo. Las redes, las organizaciones y todo su potencial, se ven necesitados inexcusablemente del capital intelectual y humano, verdadero motor de ese conocimiento. La inversión en mediadores y facilitadores es primordial. Quedan en un segundo plano de importancia las infraestructuras tecnológicas y los contenidos.
Resum: Les xarxes basades en tecnologia han obert pas a altres tipus de xarxes naturals i socials que ja existien des de sempre en les comunitats, traspassant accions i comportaments a nous formats electrònics perdurables, capaços de generar coneixement compartit d'una manera més eficaç i eficient. Però perquè això es produeixi ha d'anar acompanyat d'una revolució individual i col·lectiva, més relacionada amb una evolució mental, que amb una adequació i ús tecnològic. En tot aquest esdevenir, el factor clau és l'aprenentatge, com únic procés capaç de desencadenar la conversió del coneixement individual en coneixement col·lectiu. Les xarxes, les organitzacions i tot el seu potencial, es veuen necessitats inexcusablement del capital intel·lectual i humà, veritable motor d'aquest coneixement. La inversió en mediadors i facilitadors és primordial. Resten en un segon pla d'importància les infraestructures tecnològiques i els continguts.
Resum: Technology based networks have opened a way to another type of natural and social networks that already existed in the community, transferring actions and behaviors to new long term electronic formats, able to generate shared knowledge in a more effective and efficient way. But in order for that to take place it must go along an individual and collective revolution, more related to a mental evolution than to and adjustment or a technological use. In all this and for the situation to take place successfully the key factor is the learning process, as the only process to able to trigger the conversion from individual knowledge into collective knowledge. The networks, the organizations with all their potential, are a must in intellectual and human wealth, the true egnine of that knowledge. Investment in mediators and facilitadores is fundamental, and should come to the foreground with technological infrastructures and the contents taking a secodary role.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Red ; Internet ; Tecnología de redes ; Redes sociales ; Aprendizaje ; Conocimiento ; Conocimiento distribuido ; Mediadores ; Facilitadores ; Sistemas de gestión ; LCMS ; Networks ; Technology networks ; Social networks ; Learning process ; Individual knowledge ; Shared knowledge ; Mediators ; Facilitators ; CMS ; Xarxa ; Tecnologia de xarxes ; Xarxes socials ; Aprenentatge ; Coneixement ; Coneixement distribuït ; Mediadors ; Facilitadors ; Sistemes de gestió
Publicat a: Educar, N. 37 (2006) p. 11-24, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/58018
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v37-dorado
DOI: 10.5565/rev/educar.186


14 p, 95.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2007-04-24, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir