El fenomen 'lifestyle' : una nova tendència periodística. Estudi del cas espanyol
Box Abellán, Carla
Crusafon Baqués, Carmina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: El fenómeno lifestyle : una nueva tendencia periodística. Estudio del caso español
Títol variant: The lifestyle phenomenon : a new journalistic trend. Spanish case study
Data: 2017
Descripció: 55 pag.
Resum: En un context marcat per la incertesa tecnològica i la cerca d'un model de negoci viable, es presencia una nova tendència periodística a la premsa espanyola. Es tracta de la incorporació d'estratègies, que tracten d'atreure un tràfic de lectors, a través de continguts suaus basats en temàtiques de lifestyle. L'estudi es porta a terme a partir d'una anàlisi descriptiva de l'ecosistema mediàtic en què es dóna aquest fenomen i d'una radiografia dels mitjans que han adoptat aquestes estratègies, per tal de conèixer les causes; aproximar-nos a les seves dimensions i delimitar el significat que té el terme lifestyle per a la premsa espanyola.
Resum: En un contexto marcado por la incertidumbre tecnológica y la búsqueda de un modelo de negocio viable, se presencia una nueva tendencia periodística en la prensa española. Se trata de la incorporación de estrategias, que tratan de atraer a un tráfico de lectores, a través de contenidos suaves basados en temáticas de lifestyle. El estudio se lleva a cabo a partir de un análisis descriptivo del ecosistema mediático en el que surge este fenómeno y de una radiografía de los medios que han adoptado estas estrategias, con el objetivo de conocer las causas; aproximarnos a sus dimensiones y delimitar el significado que tiene el término lifestyle para la prensa española.
Resum: In a context marked by technological uncertainty and search for a viable business model, we are witnessing a new journalistic trend in the Spanish press. It is the incorporation of strategies, seeking to attract readership traffic through a soft content-based themed in lifestyle. The study is based on a descriptive analysis of the media ecosystem in which this phenomenon occurs and an overview of the media that have adopted such strategies, in order to know the reasons, to approach to its dimensions and to define the term lifestyle significance for the Spanish press.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Grau en Periodisme [971]
Document: Treball de recerca ; bachelorThesis ; Text
Matèria: Periodisme ; Aspectes socials ; Espanya ; Xarxes socials en línia ; Periodisme electrònic ; Mitjans digitals ; Innovacions tecnològiques



55 p, 2.3 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2017-08-28, darrera modificació el 2021-07-31



   Favorit i Compartir