Reportatge audiovisual sobre metodologies pedagògiques alternatives a Catalunya : investigació i comparativa
Gordiola Atienza, Anna
Bonilla Duran, Lara
Quitllet Magrina, Rosa Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Reportaje audiovisual sobre las metodologías pedagógicas alternativas a Cataluña : investigación y comparativa
Títol variant: Audiovisual report on alternative pedagogical methodologies in Catalonia : research and comparison
Data: 2017
Descripció: 73 pag.
Resum: Les pedagogies alternatives tenen un llarg recorregut històric. A Catalunya han nascut diferents escoles i espais que es desvien de l'educació tradicional, aproximadament existeixen 196 projectes lliures i alternatius. Aquest treball d'investigació audiovisual permet fer una radiografia de les diferents metodologies que s'apliquen en aquestes escoles i espais i, alhora, compara aquestes amb les maneres d'ensenyar i educar de l'escola convencional. A travès de diferents veus dels sectors implicats, es reflecteix la situació educativa actual sense donar preferència a cap de les metodologies estudiades.
Resum: Las pedagogías alternativas tienen un largo recorrido histórico. En Cataluña han nacido diferentes escuelas y espacios que se desvían de la educación tradicional, aproximadamente existen 196 proyectos libres y alternativos. Este trabajo de investigación audiovisual permite hacer una radiografía de las diferentes metodologías que se aplican en estas escuelas y espacios y, a la vez, las compara con las maneras de enseñar y educar de la escuela convencional. A través de diferentes voces de los sectores implicados, se refleja la situación educativa actual sin dar preferencia a ninguna de las metodologías estudiadas.
Resum: Alternative pedagogies have a long history. In Catalonia, different schools and spaces that differ from traditional education have arisen, there exist approximately 196 free and alternative projects. This audiovisual investigation project allows us to make a radiograph of the different methodologies that are applied in these schools and spaces and, at the same time, it compares these with the ways of teaching and educating of conventional schools. Through different voices of the implicated sectors, the current educational situation is reflected without giving preference to any of the studies methodologies.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Grau en Periodisme [971]
Document: Treball de projecte ; bachelorThesis ; Text
Matèria: Escola nova (Moviment pedagògic) ; Pedagogia ; Catalunya ; Educació ; Ensenyants



73 p, 3.1 MB



Reportatge audiovisual sobre metodologies pedagògiques alternatives a Catalunya
1.8 GB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2017-09-05, darrera modificació el 2021-07-31



   Favorit i Compartir