Web of Science: 2 cites, Scopus: 1 cites, Google Scholar: cites
¿Nueva escucha en la red? : Hábitos universitarios de consumo musical y navegación
Torras i Segura, Daniel (Universitat Pompeu Fabra. Escola Superior Politècnica TecnoCampus)

Títol variant: Nova escolta a la xarxa? : Hàbits universitaris de consum musical i navegació
Títol variant: New listening in the net? : University students' music consumption and browsing habits
Data: 2017
Resum: Este estudio describe las tendencias generales en los hábitos de consumo de contenido musical en la navegación por la red, desde la perspectiva de los universitarios como generación inmersa en la cultura de internet. Mediante un análisis de estadística descriptiva se averigua desde qué dispositivos o fuentes se escucha música mientras se navega; qué estilo de música o contenido acústico; si se realizan actividades simultáneas, y qué modalidades de escucha aplica esta generación digital en el entorno de internet. Las conclusiones más importantes son que la característica tecnológica de internet no influye en el estilo escogido de música, prevaliendo aún los géneros más populares; pero, en cambio, sí que condiciona cómo se escucha y desde qué canal o tecnología. Al mismo tiempo, se perfila un consumidor joven multitareas, que usa la música como acompañamiento, en todo momento, incluso fuera de internet, y, simultáneamente, se distingue una sono-esfera o banda sonora vital hiperpersonalizada, a la medida de cada usuario. Esta fotografía inicial, hasta ahora inédita en su enfoque hacia el consumo musical, permite desarrollar posteriores investigaciones que vinculen el tipo de redes sociales y recursos digitales con el tipo de escucha, la valoración de internet y su música que hacen los jóvenes desde la perspectiva de la enunciación audiovisual, y qué valores implícitos asume la nueva generación en la música on-line.
Resum: Aquest estudi descriu les tendències generals en els hàbits de consum de contingut musical en la navegació per la xarxa des de la perspectiva dels universitaris com a generació immersa en la cultura d'internet. Mitjançant una anàlisi d'estadística descriptiva s'esbrina des de quins dispositius o fonts s'escolta música mentre es navega; quin estil de música o contingut acústic; si es fan activitats simultànies, i quines modalitats d'escolta aplica aquesta generació digital en l'entorn d'internet. Les conclusions més importants són que la característica tecnològica d'internet no influeix en l'estil de música escollit i que encara prevalen els gèneres més populars; però, en canvi, sí que condiciona com s'escolta i des de quin canal o tecnologia. Al mateix temps, es perfila un consumidor jove multitasca, que empra la música com a acompanyament, en tot moment, fins i tot fora d'internet, i simultàniament es distingeix una sonoesfera o banda sonora vital hiperpersonalitzada, a la mida de cada usuari. Aquesta fotografia inicial, fins ara inèdita en un enfocament vers el consum musical, permet desenvolupar recerques posteriors que vinculin el tipus de xarxes socials i recursos digitals amb el tipus d'escolta, la valoració d'internet i la seva música que fan els joves des de la perspectiva de l'enunciació audiovisual, i quins valors implícits assumeix la nova generació en la música en línia.
Resum: This study describes the general trends in music content consumption habits in web browsing from the perspective of university students as a generation immersed in Internet culture. Using descriptive statistics, it is shown what devices or sources they use to listen to music while browsing, what style of music or sound content they listen to, if activities are performed simultaneously, and what forms of listening this digital generation uses in the Internet environment. The most important conclusions are that the technological features of Internet do not influence the chosen style of music as the most popular genres still prevail, but instead determine how to listen and from which channel or technology. At the same time, a young multitasking consumer who uses music as an accompaniment at all times, even off the Internet, is emerging; and simultaneously a hyperpersonalized 'sonosphere' or vital soundtrack tailored to each user can be distinguished. This initial picture, hitherto unknown in the approach to music consumption, can contribute to further research that links social networks and digital resources to the kind of listening, the valuation of Internet and its music that young people make from the perspective of audiovisual enunciation, and what implicit values this new generation assumes in online music.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Internet ; Música ; Consumo ; Escucha ; Hábitos ; Jóvenes ; Consum ; Escolta ; Hàbits ; Joves ; Music ; Consumption ; Listening ; Habits ; Young people
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 57 (Desembre 2017) , p. 115-130 (Articles) , ISSN 2340-5236

Adreça original: https://analisi.cat/article/view/n57-torras
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/330250
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/n56-torras
DOI: 10.5565/rev/analisi.3092


pdf
16 p, 166.7 KB

epub
1444x2077, 929.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2017-12-18, darrera modificació el 2022-12-18



   Favorit i Compartir