Estereotipos en la publicidad de la televisión japonesa. El papel de los extranjeros en los anuncios de TV
Marin Ruiz, Dani
Beltrán, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació

Additional title: Estereotips a la publicitat de la televisió japonesa. El paper dels estrangers als anuncis de TV
Additional title: Stereotypes in the Japanese television advertisement. The role of foreigners in TV advertisement
Date: 2019
Abstract: L'objectiu d'aquest treball és analitzar la publicitat a la televisió japonesa, i en concret la motivació per recórrer a estereotips que categoritzen els estrangers en funció de la seva aparença i lloc d'origen. A la primera part es presenta la història de la televisió japonesa i de la publicitat en la mateixa aprofundint en els estils i recursos més destacats que utilitza la publicitat. A continuació s'analitza la construcció de la representació social i imaginari sobre els estrangers al Japó, així com la jerarquització de la societat japonesa pel seu origen d'acord amb la informació transmesa pels anuncis de televisió. Aquest treball planteja tres hipòtesis: 1) l'estil i recursos publicitaris dels anuncis al Japó tenen característiques singulars; 2) els anuncis japonesos mostren una visió estereotipada dels estrangers; i 3) els estrangers estan representats de forma jeràrquica en els anuncis de la Televisió exercint un rol i ocupant una posició determinats.
Abstract: El objetivo de este trabajo es analizar la publicidad en la televisión japonesa, y en concreto la motivación para recurrir a estereotipos que categorizan a los extranjeros en función de su apariencia y lugar de origen. En la primera parte se presenta la historia de la televisión japonesa y de la publicidad en la misma profundizando en los estilos y recursos más destacados que utiliza la publicidad. A continuación se analiza la construcción de la representación social e imaginario sobre los extranjeros en Japón, así como la jerarquización de la sociedad japonesa por su origen de acuerdo a la información transmitida por los anuncios de televisión. Este trabajo plantea tres hipótesis: 1) el estilo y recursos publicitarios de los anuncios en Japón tienen características singulares; 2) los anuncios japoneses muestran una visión estereotipada de los extranjeros; y 3) los extranjeros están representados de forma jerárquica en los anuncios de la Televisión desempeñando un rol y ocupando una posición determinados.
Abstract: The objective of this work is to analyze advertising on Japanese television, and specifically the motivation to resort to stereotypes that categorize foreigners according to their appearance and place of origin. In the first part the history of Japanese television and advertising is presented in it, delving into the most prominent styles and resources used by advertising. Next, the construction of social and imaginary representation about foreigners in Japan is analyzed, as well as the hierarchization of Japanese society by its origin according to the information transmitted by television commercials. This paper proposes three hypotheses: 1) the style and advertising resources of the advertisements in Japan have unique characteristics; 2) Japanese ads show a stereotyped view of foreigners; and 3) foreigners are represented in a hierarchical manner in the television ads playing a role and occupying a certain position.
Rights: Tots els drets reservats
Language: Múltiples llengües.
Studies: Estudis d'Àsia Oriental [2500244]
Study plan: Estudis d'Àsia Oriental [0]
Document: bachelorThesis ; Text
Subject: Publicitat ; Televisió ; Japó ; Estereotips ; Jerarquia social ; Ètnies ; Racisme ; Celebrities ; Construcció de la identitat ; Els altres ; Publicidad ; Televisión ; Japón ; Estereotipos ; Jerarquía social ; Etnias ; Racismo ; Construcción de la identidad ; Los otros ; Advertisement ; TV ; Japan ; Stereotypes ; Social hierarchy ; Ethnicity ; Racism ; Identity construction ; The others



54 p, 1.5 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Translation and Interpreting

 Record created 2019-09-27, last modified 2020-01-27



   Favorit i Compartir