El bressol de l'educació a Sabadell i Terrassa
Lopez Canalda, Jordi
Gallego, Raquel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Additional title: La cuna de la educación en Sabadell y Terrasa
Additional title: The cradle of education in Sabadell and Terrassa
Date: 2020
Abstract: L'escola bressol i el pas dels infants per aquesta, ha esdevingut en els darrers anys un tema de debat quan parlem del sistema educatiu d'un país. Són diferents visions les que consideren de vital importància aquesta etapa, per una banda, hi ha el consens científic al voltant com a espai privilegiat per a l'educació dels infants; i, per l'altra, aquells plantejaments on s'emfasitza l'escola bressol com a eina afavoridora de la conciliació laboral dels progenitors i, sobretot, de l'accés de la dona a l'àmbit laboral. (Sauri, 2019: 4). En aquest context, el creixement de l'escolarització en aquesta etapa ha estat relacionat amb aquestes dues variables. Per tal de donar explicació a com funciona actualment el sistema d'escoles bressol català, en aquest treball s'analitzaran dues ciutats de característiques similars, com són Sabadell i Terrassa. Amb l'anàlisi dels dos municipis s'observarà com està estipulada la demanda potencial i l'oferta en aquests municipis, a més a més del funcionament d'aquesta, tant per part del sector públic com privat. Amb aquesta anàlisi i les dades demogràfiques i econòmiques d'aquestes ciutats, es conclourà si el sistema resulta igualitari o resulta un generador de desigualtats des del bressol.
Abstract: El jardín de infancia y el paso de los niños por esta, se ha convertido en los últimos años un tema de debate cuando hablamos del sistema educativo de un país. Son diferentes visiones las que consideran de vital importancia esta etapa, por un lado, existe el consenso científico en torno como espacio privilegiado para la educación de los niños; y, por otro, aquellos planteamientos donde se enfatiza la guardería como herramienta favorecedora de la conciliación laboral de los progenitores y, sobre todo, del acceso de la mujer al ámbito laboral. (Sauri, 2019: 4). En este contexto, el crecimiento de la escolarización en esta etapa ha sido relacionado con estas dos variables. Para dar explicación a cómo funciona actualmente el sistema de guarderías catalán, en este trabajo se analizarán dos ciudades de características similares, como son Sabadell y Terrassa. Con el análisis de los dos municipios se observará cómo está estipulada la demanda potencial y la oferta en estos municipios, además del funcionamiento de esta, tanto por parte del sector público como privado. Con este análisis y los datos demográficos y económicas de estas ciudades, se concluirá si el sistema resulta igualitario o resulta un generador de desigualdades desde la cuna.
Abstract: The kindergarten and how the children go through it, has become a topic of debate in recent years when we talk about the education system of a country. There are different views that consider this stage of vital importance, on the one hand, there is the scientific consensus around it as a privileged space for the education of children; and, on the other hand, those approaches where the nursery school is emphasized as a tool that favours the work-life balance of parents and, above all, the access of women to the workplace. (Sauri, 2019: 4). In this context, the growth of schooling at this stage has been related to these two variables. In order to explain how the Catalan nursery school system currently works, this work will analyse two cities with similar characteristics, such as Sabadell and Terrassa. With the analysis of the two municipalities it will be observed how the potential demand and the supply in these municipalities are stipulated, in addition to the performance of this one, both on the public and private sector. With this analysis and the demographic and economic data of these cities, it will be concluded whether the system is egalitarian or a generator of inequalities from the cradle.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Studies: Ciència política i gestió pública [2500259]
Study plan: Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject: Escola bressol ; Desenvolupament ; Demanda potencial i tarifació social ; Guardería ; Desarrollo ; Demanda potencial y tarificación social ; Kindergarten ; Development ; Potential demand and social pricing



TFG
28 p, 690.2 KB

Pòster
1 p, 413.1 KB

Resum executiu
3 p, 149.1 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Political Science and Sociology

 Record created 2020-07-10, last modified 2023-01-22



   Favorit i Compartir