Coteaching in Foreign Language Education (FLE). Contexts : a literature review
Boada González, Joan
Escobar Urmeneta, Cristina
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials

Data: Juny 2020
Descripció: 30 p.
Resum: This dissertation conducts a literature review that explores the concept of coteaching, an innovative educational approach emerged over the last decades which stands as an efficient strategy not only to enhance students' academic performance but also to embody 21st century keystone values such as collaborative learning and inclusion. The main aims of the dissertation are, on the one hand, to identify the main requirements needed to successfully implement coteaching not only regarding teachers, but also other stakeholders of the educational community such as schools and institutions. On the other hand, the implementation of coteaching combined with other innovative approaches in Foreign Language Education (FLE) contexts will also be explored, specifically in Content and Language Integrated Learning (CLIL) contexts. The aim is to determine the potential contributions that these two innovative instructional approaches can add to each other. In order to do so, several research articles have been selected from the literature according to specific criteria, and they will be analysed to retrieve information that helps answering the main aims previously mentioned. The evidence collected provides a wide and specific list of measures and requirements in order to achieve a successful implementation of coteaching. Furthermore, the information extracted from research articles conducted in Catalonia suggests a promising and reciprocal relationship between coteaching and CLIL. All the research questions have been answered and further research lines and professional development opportunities have also been settled.
Resum: Aquest treball consisteix en una revisió de la literatura existent respecte el concepte de la docència compartida o coteaching, una metodologia innovadora que ha aparegut amb força durant els darrers anys i que es presenta com una estratègia eficaç no només per a millorar el rendiment acadèmic dels alumnes, sinó també per a integrar dos dels valors més importants en el context educatiu del segle XXI com són l'aprenentatge col·laboratiu i la inclusió. Els objectius principals de la recerca són, d'una banda, identificar els requisits bàsics per a assolir una implementació correcta i reeixida de la docència compartida no només pel que fa als docents sinó també per part d'altres membres de la comunitat educativa com ara les escoles i les institucions. D'altra banda, també s'ha estudiat la possible implementació de la docència compartida combinada amb altres metodologies innovadores en l'àmbit de llengües estrangeres com per exemple l'AICLE (Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengües Estrangeres) amb l'objectiu d'esbrinar les possibles contribucions que aquestes metodologies es poden aportar entre elles. Per a fer-ho, s'han triat diversos articles de recerca d'acord amb uns criteris establerts i s'han analitzat per a extreure'n informació que ajudi a respondre les preguntes de recerca. Les dades recollides proporcionen una àmplia llista de requisits concrets necessaris per a assolir una implementació exitosa de la docència compartida. A més, la informació extreta d'articles de recerca que s'han dut a terme a Catalunya suggereixen que pot existir una relació recíproca entre la docència compartida i l'AICLE. S'han assolit tots els objectius de recerca i s'han establert futures línies d'investigació i desenvolupament professional.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Facultat de Ciències de l'Educació. Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Educació secundària obligatòria ; Catalunya ; Anglès ; Docència en equip ; Educació ; Mètodes experimentals ; Ensenyament ; Innovacions ; Educació inclusiva ; Aprenentatge en equip en educació ; Rendiment escolar ; Coteaching ; CLIL ; Inclusive Education ; Collaborative Learning ; Secondary Education ; Docència compartida ; AICLE ; Aprenentatge col·laboratiu ; ESO



30 p, 628.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de l'Educació, TFM

 Registre creat el 2020-07-26, darrera modificació el 2023-11-10



   Favorit i Compartir