Disseny, desenvolupament i test d'un motor de joc (Game Engine) 2D i 3D
Martínez Coca, Jaime
Martí Godia, Enric, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Diseño, desarrollo y test de un Game Engine 2D y 3D
Títol variant: Design, development and test of a Game Engine 2D and 3D
Data: 2025
Resum: Aquest informe explica el treball que hem fet per a dissenyar, desenvolupar i testejar el nostre motor gràfic mitjançant eines com OpenGL, GLM, GLEW i GLFW per a les funcions gràfiques i de visualització, i WinApi per la implementació de la interfície. L'objectiu del nostre motor és simplificar als programadors la creació dels seus videojocs, permetent que puguin centrar la major part del seu esforç en la lògica del videojoc i deixant al motor la renderització d'objectes i la gestió de fitxers. Mitjançant la interfície implementada, els usuaris poden crear projectes, escenes i objectes, així com modificar les propietats i tipus dels objectes, i associar scripts per implementar les lògiques que permetin als jugadors interactuar amb aquests objectes mitjançant entrades del teclat o ratolí. Finalment, seguirem un cas d'ús a on veurem això en pràctica.
Resum: Este informe explica el trabajo realizado para diseñar, desarrollar y testear nuestro motor gráfico mediante herramientas como OpenGL, GLM, GLEW y GLFW para las funciones gráficas y de visualización, y WinApi para la implementación de la interfaz. El objetivo de nuestro motor es simplificar a los programadores la creación de sus videojuegos, permitiendo que puedan centrar la mayor parte de su esfuerzo en la lógica del videojuego y dejando al motor la renderización de objetos y la gestión de ficheros. Mediante la interfaz implementada, los usuarios pueden crear proyectos, escenas y objetos, así como modificar las propiedades y tipos de los objetos, y asociar scripts para implementar las lógicas que permiten a los jugadores interactuar con estos objetos mediante entradas de teclado o ratón. Finalmente, seguiremos un caso de uso donde veremos esto en práctica.
Resum: This report explains what a game engine is and the work we have done to design, develop and test our graphic engine using tools such as OpenGL, GLM, GLEW and GLFW for graphical and rendering functions, and WinApi for the interface implementation. The goal of our engine is to simplify game development for programmers, allowing them to focus most of their effort on game logic while the engine handles object rendering and file management. Through the implemented interface, users can create projects, scenes and objects, as well as modify object properties and types, and associate scripts to implement logic that enables players to interact with these objects via keyboard or mouse input. Finally, we will follow a use case to see this in practice.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Enginyeria Informàtica [2502441]
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Document: Treball final de grau ; Text
Àrea temàtica: Menció Computació
Matèria: Motor ; Videojocs ; Gràfics ; OpenGL ; GLM ; GLEW ; GLFW ; Renderitzat ; Primitives ; 3D ; 2D ; WinApi ; Scripts ; Videojuegos ; Gráficos ; Renderizado ; Primitivas ; Engine ; Videogames ; Graphics ; Rendering



15 p, 835.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2025-07-17, darrera modificació el 2025-07-31



   Favorit i Compartir