Google Scholar: cites
Aprendizaje cooperativo en entornos virtuales. El proyecto Redes Educativas y Organizativas Interuniversitarias
Trujillo Torres, Juan Manuel (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar)
Cáceres Reche, María Pilar (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar)
Hinojo-Lucena, Francisco Javier (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar)
Aznar Díaz, Inmaculada (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar)

Títol variant: Aprenentatge cooperatiu en entorns virtuals. El projecte «Redes Educativas y Organizativas Interuniversitarias»
Títol variant: Cooperative Learning in Virtual Space. The Interuniversity Net and Oorganizations Project in Education
Data: 2011
Resum: Internet está ofertando enormes opciones colaborativas y cooperativas, sustentadas por herramientas web 2. 0 (Ning) que potencian, como nunca se había hecho antes, la capacidad y las competencias precisas para un trabajo secuencial significativo en base a las ideas, aportaciones y participación del colectivo universitario. Este se fusiona en torno a temáticas de interés, promociona el conocimiento comprometido del grupo en todo momento potenciando paralelamente un proceso socializador de gran trascendencia para la educación, hace comprender el valor y la fuerza que las redes sociales pueden simbolizar ante los retos que la sociedad del conocimiento oferta y se posiciona ante los valores, los principios y las posibilidades que el grupo, frente al trabajo individual, puede aportar para la mejora del funcionamiento de las universidades. Este proyecto es un intento para dicha innovación y muestra, desde la investigación desarrollada, los factores clave para mejorar la enseñanza en la Educación Superior.
Resum: Internet està oferint moltes opcions col·laboratives i cooperatives, sustentades per eines web 2. 0 (Ning) que potencien, com mai s'havia fet abans, la capacitat i les competències precises per a un treball seqüencial significatiu sobre la base de les idees, les aportacions i la participació del col·lectiu universitari. Aquest es fusiona al voltant de temàtiques d'interès, promociona el coneixement compromès del grup en tot moment potenciant paral·lelament un procés socialitzador de gran transcendència per a l'educació, fa comprendre el valor i la força que les xarxes socials poden simbolitzar davant els reptes que la societat del coneixement ofereix i es posiciona davant els valors, els principis i les possibilitats que el grup, davant del treball individual, pot aportar per millorar el funcionament de les universitats. Aquest projecte és un intent per a aquesta innovació i mostra, des de la investigació desenvolupada, els factors clau per millorar l'ensenyament en l'Educació Superior.
Resum: Internet is offering an enormous collaborative and cooperative options, supported by tools web 2. 0 (Ning) that promote, as it had never seen before, the ability and specific competences to a graduate and significance work based on ideas, contributions and the participation of university group. This is joined by topics of interest, promote knowledge; develop a socialization process of a big relevance for education; show the important role of social net through as a symbol for knowledge society and establish values, principles and possibilities of the group, opposite an individual work, to improve the dynamic of university life. This project is a way for working about it and tries to show according to developed research, the main factors to innovate teaching at Higher Education.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Redes educativas ; Integración TIC ; Ning ; Web 2.0 ; EEES ; Innovación docente ; Xarxes educatives ; Integració TIC ; Innovació docent ; Educational Net ; TIC integration ; Teaching innovation
Publicat a: Educar, Vol. 47, Núm. 1 (2011) , p. 95-119, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/244624
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v47-n1-trujillo-caceres-hinojo-aznar
DOI: 10.5565/rev/educar.73


25 p, 260.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2011-07-14, darrera modificació el 2023-02-17



   Favorit i Compartir