Google Scholar: cites
Modalidades, usos y presencia de la ficción como recurso creativo en la publicidad radiofónica
Arcos Foix, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)

Títol variant: Modalitats, usos i presència de la ficció com recurs creatiu a la publicitat radiofònica
Títol variant: Modalities, uses and presence of fiction as a creative resource in radio advertising
Data: 2011
Resum: Tras definir qué se entiende por ficción en el terreno de la publicidad radiofónica y acuñar tres modalidades ficcionales distintas -dramatizada, narrada e ilustrativa o testimonial mediática-, este artículo estudia y analiza con qué frecuencia aparecen la ficción y cada una de sus modali­dades en las cuñas de la radio convencional, así como su especificidad según el producto o ser­vicio anunciado y el tipo de publicidad (comercial o no comercial). Los resultados demuestran que, pese a su potencial comunicativo y de seducción a la hora de construir mensajes eminen­temente persuasivos, la ficción es un recurso creativo poco utilizado, del que hacen uso menos de un tercio de las inserciones.
Resum: After defining what can be considered fiction in radio advertising and coining three different fictional modalities -dramatized, narrated and illustrative or media testimonial-, this article studies and analyzes how frequently fiction and each of its modalities are found in conventio­nal radio spots, as well as their specificity according to the advertised product or service and the type of advertising (commercial or non-commercial). Results demonstrate that, despite its communicative and seductive potential when it comes to constructing eminently persuasive messages, fiction is a hardly used creative resource, which appears in less than a third of the advertisements.
Resum: Després de definir què s'entén per ficció en el terreny de la publicitat radiofònica i encunyar tres modalitats ficcionales diferents -dramatitzada, narrada i il·lustrativa o testimonial mediàtica-, aquest article estudia i analitza amb quina freqüència apareixen la ficció i cadascuna de les seves modalitats a les falques de la ràdio convencional, així com la seva especificitat segons el producte o servei anunciat i el tipus de publicitat (comercial o no comercial). Els resultats demostren que, malgrat el seu potencial comunicatiu i de seducció a l'hora de construir missatges eminentment persuasius, la ficció és un recurs creatiu poc utilitzat, del que fan ús menys d'un terç de les insercions.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Publicidad ; Radio ; Ficción ; Modalidades ficcionales ; Creación sonora ; Publicitat ; Ràdio ; Ficció ; Modalitats ficcionals ; Creació sonora ; Advertising ; Fiction ; Fictional modalities ; Sound creation
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 43 (2011) , p. 1-19, ISSN 2340-5236

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Analisi/article/view/248752
Adreça original: https://analisi.cat/article/view/n43-arcos-1-19
DOI: 10.7238/a.v0i43.1309


19 p, 2.3 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2011-10-05, darrera modificació el 2021-07-11



   Favorit i Compartir